Puh... den är finsk!

Efter många turer hit o dit, så fick jag svaret att bilen är registrerad i finland, den har fått nytt reg.nr och handlingarna är skickade till svenska vägverket! Den 2/10 08 första gången sen igen den 4/12!!!
Ringde vägverket (man får ju inte sitta i telefonkö nånting... ehhh!) och dom har inte fått några handlingar och bad mig se till att finska fordonsförvaltningscentralen faxade in handlingarna!!!
Så, då mailade jag till finland igen o dom har skickat frågan vidare till sverige o bett dem svara både mig o finland!!! Man kan ju undra vad dom egentligen sysslar med...
men, huvudsaken är ju att bilen är finsk!
Och, att om den är med i några tillbud så hamnar det inte på mig... Tack o lov!

Jag återtog min polisanmälan, jag antar att dom jag pratat med undrar va sjutton för pucko dom hade att göra med!
Först anmäla, sen ta tillbaka... med förklaringen att bilen är finsk! YIPPIE!
Men, alla har varit fantastiskt hjälpsamma o förstående när jag förklarat hela grejen... o framför allt min fasa över att "äga" en bil som jag inte har en blekaste aning om var den är eller vem som kör den!!!

Så, det verkar lugnt...
bara vänta på att vägverket lyckas ta emot dom där uppgifterna o avregistrerar mig som ägare... suck...
men, jisses så orolig jag har hunnit vara! PUH!

Pappan har varit på begravning idag, hans mormor...
och Edvin frågade "Hur har det gått i kostymen idag?" när han klev innanför dörren! =) Han har ju lite koll på att pappan inte trivs så där vansinnigt bra iklädd kostym! Och.. bara det där att ha på sig kostym o några troll (o en mamma) i samma byggnad är också nåt som kan orsaka smärre magsår!!!
Men, det gick hyfsat bra... en liten fläck... längst ner på skjortan... o den tror jag kom från mig när han fick en kram... jag var i full gång med att baka kärleksmums!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

hoppas att Din mage har fått ro och det har ordnat sig med registreringen, men det har varit en bra lektion Du har lämnat, för alla som läser detta,om hur viktigt det är att säljaren skickar registreringen och inte står kvar som ägare för ev felparkeringar m m

Det ordnar sig nog, för Lucia kommer ju imorgon. Ha det bra!!!!

2008-12-12 @ 18:04:25
Postat av: Catherine

Ja! Vad man än gör när man säljer bil, speciellt utomlands...

SKICKA SJÄLV IN UNDERSKRIVET ÄGARBYTE!!!

Ja... nu känns det ju mycket lugnare!

Tack!!

2008-12-12 @ 18:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0