Suspekta mail...

Jag fick ett sånt idag...
Avsändaren hade jag aldrig hört talas om... AVVIKSEK...
och dom tackade för fotobidraget i Allas nr 48/08 och bad mig skicka fullständig adress!
Givetvis blev jag ju misstänksam... vaddå?
Varför ska jag göra det?
Tidningen hade jag för länge sen läst o skickat iväg till mormor utan att se nåt inskickat från mig... Och mormor hade säkerligen hört av sig om det var nån bild som hon känt igen! ...funderade jag misstänkt...

Ringde sen till mormor o frågade om hon hade läst o hade kvar nr 48 av Allas tidningen..

Jajamen, men inte hade hon sett nåt! Men, hon skulle kolla...

Sen kom hon med tidningen... men, hon hade löst krysset (med blyerts som tur var!) utan att känna igen ASK eller notera att bilden var inskickad av mig! =)
Och... jag, ja... det hade jag totalt, helt o hållet glömt bort!
Att jag skickat in den där bilden...


100:- Matcheck! Inte illa, va?!

Och, det var skitkul att "få" ett kryss med ASK som bild...
Nu ska jag lösa det! =)

Sen ska jag plocka fram dom där tassarna som ligger o trynar i frysen....
det blir kokta grisfötter i morn!
Farmor o farfar ska komma o smaska i sig ett par stycken...

mmmmmmm... börjar känna att jag också kan sålla mig till skaran som äter grisfötter med passion!!!

Kommentarer
Postat av: Fastrarna i Umeå

meen vi då!!!Vi vill också ha grisfötter!!!:D



pussgo

2008-12-03 @ 14:42:14
Postat av: Catherine

Finns det inte grisfötter där nere i Umeå?? =)

Vi får ta nåt storkok när ni kommer upp!

2008-12-03 @ 17:11:48
Postat av: Faster Anna

Nä, här är alla så fisförnäma att de inte skulle komma på tanken att tillaga grisfötter... :) Jag har då aldrig sett till några fossingar i frysarna här... Däremot har de "delikatesser" som musslor, bläckfiskar och sushi överallt i alla kyldiskar... blä

Dessutom är de norrbottniska griseknoarna säkert goare!

Ja, nu förväntar vi oss en varsin fossing när vi kommer hem. Det är ju bara 1 vecka kvar för Emma och 1 vecka & 1 dag för mig!!!

2008-12-03 @ 17:47:50
Postat av: Lillan

Ja, nog är jag född och uppvuxen i norr men inte gillar jag grisfossingar. Däremot åker jag och dotter ner till Göteborg imorgon för att hälsa på Bella, där tänker vi minsann frossa i färska räkor =P

2008-12-03 @ 22:07:34
Postat av: Lillan

Ja, nog är jag född och uppvuxen i norr men inte äter jag grisfossingar för det. Däremot åker jag och dotter ner till Göteborg imorgon för att hälsa på Bella, där tänker vi frossa i färska räkor =P

2008-12-03 @ 22:14:15
Postat av: Farmor

det kommer att bli smaskigt, jag längtar verkligen till 16.00 då jag får komma till ett delikat dukat bord!!! Längtar särskilt efter att se Edvin o Edith då dom ska smaska i sig grisfötter, MUMS!!!Förresten så skulle nog veganerna i Umeå kasta ägg på en om man pratade om "goa" grisfötter...

2008-12-04 @ 07:18:59
Postat av: Catherine... igen...

Ja...

Tur är det väl ändå att vi alla är olika!

Hur trist hade det varit om det bara funnits grisfötter i delikatessdiskarna!?!

Ha det gott... allihop! =)

2008-12-04 @ 09:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0