Uppe före tuppen!

Både jag o stumpan!
Fast, så klart... då somnade vi båda två rätt tidigt igår! =)

Pappan låg mest hela dan... var uppe en sväng då o då... likblek o hängig... och, om pappan ligger i sängen på dan, DÅ är han sjuk! Men, på kvällskvisten kvicknade han till, fick i sig lite fil o en tekopp... o härjade med trollen så pass att Edvin somnade medan jag gick ut o försökte plocka glas...

Ja, jippie så kul! HAHAHA!
Hundarna brukar inte, men KAN gå runt knuten av huset när dom är ute i löplinan, så dom kommer dit där fönstret pajade igår... allteftersom det rasade från taket så spreds glasskärvor, 20 - 30 cm långa likt sabelklingor nedstuckna i snön... dom jag såg i mörkret o kunde plocka upp var utspridda i en meters omkrets... o nu hoppas jag så innerligt att vare sig barn, hundar eller vilda djur lyckas gå där det eventuellt kan finnas kvar nån glasskärva!

Sånt där är så trist... inte bara för att det går sönder ett fönster som man måste föra till glasmästarn för att laga... jo, det är trist, det också, tar extra tid o energi... som man hade så mycket annat att lägga energin på! Skaderisken... ja, den är också trist... o så det där extrajobbet med att plocka upp... där låg jag på knä, med pannlampan på järnet o försökte urskilja glas från snö o is... det tog sin lilla tid att handplocka dom skärvor jag såg, sen ska man ju sätta det nånstans... så inte troll kommer åt! Det går ju inte att bara knöla ner glasskärvor i en plastpåse o hänga undan tills man ska o sopsortera... nä, för sånt glas ska ju till soptippen o sorteras som planglas... Så, det är det som gör att det blir extra trist... nåja... lika liten idé att gråta över krossat glas som över spilld mjölk...

Nåja...
Nu är det dags för kaffekopp nummer två...
Vi har vaknat före tidningen... (den kommer vid 5-snåret) sen gick vi upp strax före sex... herrarna hoppas jag sover... vi försöker hålla en låg profil... dom behöver få sova!
Men. tack o lov... peppar, peppar... så har vare sig jag, stumpan eller Edvin drabbats av nån magsjuka, än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0