Äntligen...

men... än är det lång väg kvar innan jag har det som jag vill...
Jo, helt otroligt! Datorn är på plats!! Fast, jag kan ju inte kalla det "min" dator för det är väl istort sett en helt ny... enda som är samma är väl hårddisken... för först var det bara det ena som var paj... så kom det andra till o så passade inte det tredje dit o det fjärde gick ju inte heller att ha kvar när det första var nytt... typ... o sen så gick det tydligen inte att spara/föra över min gamla mail så då var det väl skitsamma.... nu är jag utan mailadresser o alla mail som jag hade! Oj voj... alla gamla mail som hade med Baloo att göra... alla hans brudar o valpar o andra händelser i stort o smått! G*O*N*E Varför är det inte enkelt att spara/göra backup på mailen o mailadresseran??? Och så känns det lite som... några hundringar till så hade jag haft en ny bärbar dator med dubbelt så stor hårddisk från Elgiganten... men, jag ska inte gnälla... kanske det är världens bästa dator som kommer att funka som ett smäck i hundra år! =D Fast, jag vet inte jag... med min vanliga förmåga att få tag på måndagsexemplar så tvivlar jag! Jag har inte gjort några avancerade försök att få igång den än... bara kopplat i alla sladdar osv... o musen hade inte lust att vara med... så, antingen var batterierna slut så dom stoppade jag på laddning... då märks det ju fort i morn... Visst låter jag positiv o munter!!!!! =D =D =D
Små monstren har varit raringar idag... det gnälligaste var när jag skulle ha igång käket o det var inte speciellt avancerat... stekte upp lite rimmat bogfläsk som vi skullle käka till bruna bönorna som Anders hade med sig när han kom från jobbet, nå, då passade Edith på att vara lite gnällig o när hon väl somnade (på mage i vagnen) var ju Edvin absolut tvungen att skramla med sin lego hink en halv meter från henne o när hon inte vaknade av det o jag morrande plockade ifrån honom hinken så la han sig med fötterna under vagnen o Ask var inte sen på att haka på buseriet! Så, där låg dom herrarna o tjoade o knuffade i vagnen... o det lyckades väcka stumpan! Bönorna var goda... mmmm... älskar bruna bönor! Hoppas Ditton tycker det samma inatt när det passerar hennes mage i förädlad mjölkform!!!! Och, det bästa av allt denna fettisdag var ju semlorna!!! Fast, dom käkade vi senare efter att Edvin somnat! Elakt! ;-) Nå, han har kvar en i kylen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0