Fulltalig familj...

Det var vansinnigt gott med surströmming igår!!! Helt fantastiskt smaskigt... sen såg vi melodifestivalen o fick förfasas åter igen över vilka bidrag som går direkt till finalen i globen... va??? Nå, BWO är ju ett trallsäkert popkort som alltid går hem... men, den andra saken??? Oj, voj...
Jag hade en Traderaauktion som skulle sluta 22:52 o då var vi fortfarande hos Bengan som lyckats hålla sig utanför datorernas o internets värld så jag fick försöka surfa med mobilen till Tradera o hålla koll på auktionen... det var en såååå cool Tonka-brandbil med sökljus osv... o givetvis så tjorvade det med buden via mobilen så jag missade den... nå väl... inte för att han inte har leksaker... *host* *host* men, den var såååå himla fin!!!
Idag fick vi sovmorgon!!! Edith är ju inte den som vaknar i ottan utan sover skönt på morron... så, med Edvin hos farmor så fick vi en lång skön sovmorgon!!! =D Så, när vi kommit oss igång på förmiddan drog vi iväg... in på ICA o så till Kypas... Härligt o få en kram av go-grabben... Nu sussar o sover han i sin säng... Trots att det är rätt skönt o lugnt utan monsterpojken så saknar man honom ofantligt när han inte är hemma!

Åh... ska bli spännande o se Dittos nya overall!!! Fast, jag får ju dåligt samvete om du skippar en härlig promenad i solskenet för att sitta inne o sy... Anna!!!!
Och, självklart är det ok med skrivbordsbilden, Lisbeth!!! Bara kul!!!

Förkylningen börjar ge sig lite för oss alla... Edtih är en riktig piggelin nu! Nå, fortfarande lite pipig o gnällig emellanåt... men, ändå... bra mycket piggare! Tom snormängden har minskat!!! Tack o lov... för, det är inte alltid alltför fräscht att måsta vara mamma.... vad gör man inte??? Lillstumpan jättesnorig o näsan igenstockad... på nå sätt måste ju snoret ut o hon kan inte snyta sig själv... ja, jo...äckligt är det.. men, man får vara en mänsklig nässug! :-O Mycket ska man stå ut med....

Igår lyckades jag med en klassiker igen... tack o lov ensam hemma!!!
Har ju gjort det förr... inte ensam.....
Jag var helt säker på att jag hade en badrock hängandes nere i duschen... men, upptäckte jag när jag var färdigduschad att Näpp.... där fanns inte nån badrock... o torktumlarens innehåll bestod av några tröjor o byxor... till Edith så det var ju inget att börja med ens... så, det var bara att bita i det sura äpplet o stålsätta sig mot iskylan i källaren utanför duschrummet o traska upp naken!!! Fy vad det kan vara kallt!!! Och... jag som innan hade sååå längtat efter ett varmt bad för o få upp lite värme... hmmm... var ju inte direkt mina önskedrömmars upplevelse!!!
(Vi har ju inget badkar... så, bad är nåt jag ibland riktigt längtar efter!)

Kommentarer
Postat av: Faster Emma

Hmpf.. Edvin kommer kidnappas snart.. eller sa blir ni extremt valdgastade!!!haha
Maste ju goas med Edith ocksa forstas!!

2008-02-25 @ 03:35:55
Postat av: Anna

Du ska inte vara orolig, i lördags blev det en kort promenad, det var så himla halkigt ute, sen igår kunde jag vara ute och gå i solen, det var mindre halkigt och solen lyste så varmt så jag var ute i över en timme :) Så jag har fått min del av uteliv den här helgen... man frestas inte att vara ute så mycket här eftersom det enda man kan göra är att promenera...

2008-02-25 @ 08:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0