hehe.. man får anpassa sig...

Tänk att en sån liten en som Edith har sån stor makt över vad jag ska göra o när! Hela dan igår bara gick det inte att lämna henne en sekund... bara gnäll o pip. Hon var lite varm o hängig och kanske hon saknade storebror också!
Hon sov på kvällen, sen sov hon natten ända till klockan kanske 3, 3:30 nångång... då började hon sprattla o klättra... inget annat än kliva upp med stumpan så dom andra fick sova... och... ja, man fick ju plockat ner julgrejerna i alla fall! =D Hon har varit en pigg, liten spjuver som har hållit igång go o glad hela natt/morronen! Tänk hade hon varit sån igår istället!!! Halv fem har jag kokat kaffe... o strax vid fem har vi ätit frukost... En gröttallrik, några bitar från min limpsmörgås o massor av klunkar av juice smällde hon i sig!! En liten stund sov hon i vagnen... jag fortsatte o plocka lite o tänkte mitt i allt vaknar monstret där uppe o dom kommer ner så jag får gå upp o lägga mig... men, nä... så då släckte jag lampan i köket för jag tänkte gå o lägga mig på soffan en stund o SOVA men DÅ vaknar hon!!! Och, håller full rulle igen... så, vid nio-tiden klev Anders upp o en halvtimme senare fick vi väcka Edvin!!!! (Varför händer inte det när JAG sover på morron???) Så, då åt jag frukost en gång till o nu när klockan börjar vara 11 tänkter jag gå o lägga mig o sova... hoppas att Edith vill göra det samma... o att Edvin INTE vill sova!!! =)
- - - - - - - -
Nu är jag vaken o Edith sover!
När jag gick o la mig sist så hängde hon med o tog sig en tuttslurk... somnade så sött o vaknade efter en kvart! Morr!! Men då deporterade jag henne ner till grabbarna! Så, jag fick mig drygt två timmars sömn! ;-)

Om nån eventuellt läser detta och är bevandrad i det tyska språket...
Snälla... hjälp oss nyfikna att förstå vad det står på detta ölstop!
image52
Vi är såååå nyfikna!  
Kommentera!!!!  =)

Kommentarer
Postat av: Pia B

Hej på er!! önskar att jag kunde tyska, men icke... försökte kolla i en ordbok men kan absolut inte säga vad det blev??! öl och dryckesskap och existens!! Hoppas du får sova i natt..Kram Pia

2008-01-14 @ 21:15:33
Postat av: Lillan

Ska be syster yster titta in på din blogg. Det råkar nämligen vara så att hon har en tysk student hos sig några dagar. Kanske du blir hjälpt då.
Natti natti.

2008-01-14 @ 22:57:52
Postat av: Lisa

ohne betyder då utan.. så utan öl nånting...

2008-01-14 @ 23:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0