Man saknar inte kon...

eller datorn... förrän den är på service!!!
Suck, pust o stön!
Igår på förmiddagskvisten lät det som om den är alldeles strax klar... men, icke sa nicke! Än har den inte synts till... Nå ja... man har så mycket grejs sparat som genvägar o annat automatiskt o personligt som man inte riktigt vet att man har förrän man sätter sig vid en obekant dator! Och... nu börjar det märkas! Känns bara lite trist att det närmar sig räkningsdags... o visst... funkar ju från denna dator... men, jag vill ju spara o skriva ut "kvitton" o det går inte att göra i denna manick för den kommer inte åt skrivarn... o har inte office....

Och... kallt har det varit i dag! Hade önskat att kamin hade varit på plats! Hade garanterat gjort som Anna kommenterade... värmt fötterna!!! Och, ändå är det ju inte kallt... ner mot 25 minus är väl ingenting i Överkalix den 27 januari!!! Alla som var med minns väl -47 för några år sen!!! Det var kallt! Minns att vi hade en gammal dieselmerca med sommardiesel som frös... jobbade på bageriet, natt, o när jag for till bageriet vid 23 så var det oftast inte så kallt... men, under natten kröp det ner så pass så att sörjan i tanken frös och... ja... jag kunde inte starta bilen på morron!!! Haha... jättekul! Fast, egentligen hade man ju gångavstånd... tre kilometer... till jobbet om man bor här... ja, då är det ju så man kan gå hem på lunchen o rasta hundarna!!!  ;-)

Annika o Conny var o hälsade på en sväng i kylan... så man slapp hålla på med städ, tvätt o sånt hela dan! =D Annars blir det lätt så lediga dagar...
Egentligen har jag inget att skriva... hehe... bara "pladdrar"...
så, jag ger mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0