Miljövänligt...

Ja... tänk...
Att allting alltid måste bli struligt o tjorvigt!
Här trodde jag att jag var "klar" med lägenheten... för, allt skräp var kastat på tippen o allt som skulle sparas är flyttat ner i vår källare... o städfirman är där o gör sitt hästjobb o återvinningen skulle komma på onsdag o hämta möblerna! Döm om min förvåning när en grinig gubbe ringer o gnäller över att det bara är skrot som inte går o sälja o att dom minsann inte tänker ta dom möblerna!!! Och att jag själv fick ombesörja transporten till soptippen där möblerna hör hemma!!! Alltså... jag har redan kastat det som var skrot i mina ögon! Det som var kvar var hela grejer... om än inte i nyaste snittet men, helt okay grejer! Kanske nån skruv här o där som behövde dras åt o nån knopp o annat beslag som behövde bytas! Och så förståss... en skurtrasa o såpvatten... det är ju inte Agda 85 som suttit o knypplat hela sitt liv i lägenheten... det har ju faktiskt varit en rökande alkis! Men.. men... till återvinningen duger det inte! Och, tänk hur tokigt jag har trott att det här med återvinning funkar!!! Om jag har för mycket möbler vid tex en flytt o vill bli av med det så snör jag in en annons på blocket o säljer det jag kan övrigt skickar jag till återvinningen som kan fixa till nåt ben som kanske behöver lagas på en byrå eller byta en sladd i en brödrost o så säljer dom prylarna för en billig peng! Men, fel som vanligt har jag... tydligen så är det bästa för miljön att vi hyr ett nytt släp o kör hem grejerna o eldar upp dom... jättebra för miljön!! Nån bänk i impregnerat trä... en teakbokhylla... ett matbord med perstorpsskiva, säkert massor med farligt lim i!!! När jag pratade med ena "städarn" som var där i går när dom skulle hämta grejerna så sa hon att hon vart upprörd över deras beteende..."Det är ju helt okay grejer!" "VAD ska dom egentligen ha för grejer???" Var några kommentarer!!! Så..
Men, det känns så trist bara... för om jag hade vetat att dom bara hämtar grejer i nyskick så hade jag ju ordnat med folk så hade vi kört allt till tippen förra veckan när vi hade hyrt släpet!!! Nu blir det ett par rundor till för oss... om inte städfirman kunde åta sig att köra det till tippen...
Och, datorn är fortfarande på spa! Måste ju kalla det spa när kraken är på uppfräschningsbehandling! ;-)
Monstrerna har varit rätt rara... mellan varven får ju Edvin sina morr-il, speciellt när han vaknar efter en tupplur i soffan kan han vara så vansinnigt arg! Men, i det stora hela så har han varit en gois! Till o med suttit still så länge att jag kunde klippa honom! Så, nu är han inte mister Guldlock nå mer!!!! Lite snabb klippning så det är väl inte det mest strålande jämna resultatet... men, för att vara monster-Edvin helt okay!!! =)
Pappan är på ingång från jobbet nu... han lär inte känna igen sin son!! =D
Dom plockade fram en traktor igår... Pappan hade varit på bolaget o köpt öl o Edvin skulle hjälpa till o bära ner dom i källarn... där den "lilla", "nätta" traktorn finns.... blalbabla... nånting heter den o är gul o STOR o TUNG!!! En som dom har i Aitikgruvan med däck som är nästan fyra meter på riktigt... han gav sig inte... såg ett hörn av kartongen... så, det var en Edvin som var lycklig när dom bar upp den ur källarn! Ok.. första som hände var en backspegel som lossnade... på morron så var det första Edvin surrade om "Den Trö!" i bestämda tongångar... "Den trö!!!" Pappan hade ju råkat ställa undan traktorn i en garderob!!! Knäppa pappa!!! Så, då fick han åter sin kära traktor o pappan suckade över kaffekoppen... "Bara att inse... den är snart död!"

He... jag har förresten fått svar från landstinget om Bvc-lokalerna!!! =D =D =D
Har inte svarat på det... vill ha min egen dator att skriva i Word det jag vill ha sagt... så, förhoppningsvis har Olivesten den klar i morgon... Ska lägga ut svaret här sen nångång... Det enda vettiga som sas i svaret var att man kan gå in i den södra porten i "gamla lokalerna" (vid parkeringen) o ta hissen upp! Och, det är ju det enda positiva o det hela!

Och vilket garn-väder! I förrgår var det just nån minusgrad o man asgarvade när nyheterna sa att det skulle bli ner till minus 30! Igår var det 25 iskalla grader... man är ju rätt ovan vid temperatur under 10 minus denna lustiga vinter... o att det skulle bli milt idag trodde jag ju knappast på när dom lovade det... men, mycket riktigt... milt o horisontellt snöande idag så fönstrena är helt igenmurade på sina ställen! Helt sjukt...

Glömde ju att säga om återvinningshistorian... att tre personer som jag berättat om detta, oberoende av varandra brast ut:
Jaha... det måste ju vara .... ........ !!!
Jag vet ju inte riktigt vem den personen är... o han som ringde presenterade sig inte så...
inga namn nämda... men, jag tyckte det var komiskt! Den människan kan ju inte vara världens trevligaste eller mest arbetsamme!   =O

Kommentarer
Postat av: Lillan

Måste bara lägga in en kommentar ang återvinningen. Vi hade för nått år sedan ställt i ordning bl a en soffa som vi köpt från återvinningen året innan (till vår stuga, helt felfri och fungerande), och en innerdörr från huset med tillhörande karm (du vet ju hur innerdörrarna här har sett ut). När "gänget" sen kom och hämtade soffan, så tog de med den med mycket knorr, efter att jag påpekat att de själv sålt soffan ett år innan. Däremot var jag inte hemma när de skulle hämta bl a dörren+karm. Den hade de lämnat och bara slängt på marken + diverse andra grejer som jag ansåg vara fullt användbara hos någon annan. Dessutom hade vi ställt grejerna under tak ifall det skulle regna. Efter de stormat fram och valt ut sina få "guldkorn" låg allt utan tak och regnade sönder. Snacka om IQ-befriade. Morr!! Istället blev det till att lasta grejerna på eget släp och dra iväg dem till byns majbrasa!
Man undrar ju vad återvinningen är till för? Men det är nog för att de har ett så "jobbigt jobb" som de inte tar emot vad som helst. När gör de någonsin nått när man är dit???

2008-01-25 @ 23:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0