ÅÅÅÅÅÅHHHH!

Även om det känns i benen...
o i morron kommer jag garanterat inte att komma upp ur sängen...
brukar vara så när träningsvärken sätter till ordentligt så kommer den efter två dar!
Och den där nacken som var risig igår... känns som en fet, värkande limpdegklump idag!
Men men... det går väl över! =)
Underbart var det i alla fall...

Först var vi ju på dop!
Oscars dop!
Två småtroll o kyrka...
Ja, det var väl mest trollen jag hörde o inte det prästen sa! Fast, det är ju rätt nyligt vi har hört samma ord, två omgångar så man har ju lite koll på vad som sägs som tur är...
Edvin hittade ett stort träd i psalmboken så han o pappan satt o diskuterade om att såga ner det!
Stumpan upptäckte att det var fin akustik så hon hojtade o gölade....
Själv försökte jag knäppa kort...
men, det blev väl inte allt för bra kort vi, satt lite för långt bak....

Sen var det fika i församlingshemmet!
Jag antar ju att det var Edvins höjdpunkt!
Han fick först en omgång fika...
sen gick han själv o hämtade sig en tallrik till, FULL med fikabröd!
Sen blev det ju tårta - - -

Snacka om uppassning!!!! =)

Smaskigt!
Edith njöt mest synbart... det var i alla fall under hennes plats det var tvunget att sopas i alla fall!
Och så himla härligt med vädret... verkligen toppen!
Varmt, soligt o skönt! En toppendag med andra ord...

Och så inte tu tal om avslutningen...
Anna o Lasse bjöd på käk... färska grillade hamburgare, sås o klyftpotatisar... o så kladdkaka till efterrätt... men, lite i skymundan hamnade maten i alla fall... för, jag pep ju iväg till dom där hästarna vid halv sju-snåret!
ÅÅåååhhhhh!!! Borra in näsan i en varm hästpäls... MMmmmmm!
Det går inte att beskriva känslan!
Sen borsta, o fixa o greja...
Sarah o hennes dotter följde också med på dom två andra hästarna/ponnyerna som dom har o jag red den fina Nobel... en ståtlig arabvallack...
Det blev barbacka... :-o
Och... lite imponerad över mig själv är jag... det är ju ändå fem år sen jag suttit på en häst sist... o nästan två timmar var vi ute, okej... det blev ju mest skrittande... nån travsväng o nån liten galopp! Och, nån liten dansuppvisning hade han... o jag satt kvar hela tiden!
För det första... jag kom ju upp på hästen!
Visserligen så är ju araberna inte 1.78 i mankhöjd o vi ställde oss i en slänt... men, å andra sidan så är min röv betydligt bredare än vad den var för fem år sen!!! Och... formen överhuvudtaget är väl inte riktigt den samma...
Dom har en westernsadel till honom... jag gillar vanliga sadlar bättre, så därför föredrog jag barbacka... men, jag ska testa den också nån dag!
Idag känner jag inte av nästan nån träningsvärk, men jag vet av mångårig erfarenhet att den kommer i morn! Men, det är skönt! Det ska kännas att man gjort nåt!

Trollen hade skött sig riktigt bra...
Det var väl bara Edvin som var lite gnällig när jag åkte o ville följa med!
Sen följde ju skötväskan med i bilen... så när stumpan började lukta kack-kalas blev det lite kris! Men, tur som var hade ju förra husägarna småbarn, så dom hade lämnat kvar nån blöja som passade! =)
När vi var på hemväg under ridturen så svängde vi förbi hos Anna o Lasse... Anna o Edith satt ute på bron när det kommer intrampandes TRE hästar på gården!!! Hennes ögon blev dubbelt så stora!! Hon fick sitta upp framför mig en liten stund... men, hon ville kravla ner nästan direkt! Edvin kom springandes med rätt stora ögon han också! "Häst!" ropade han o skrattade hjärtligt! Sen gick han in o skulle ta på sig skorna, för han skulle komma med! Så, då fick vi sätta lite fart o ge oss i väg... med Edvins grinande vrål ringande i öronen... men, sånt går ju fort över!

Nå, summa summarum...
Vilken toppendag!

Sagt av Edvin:
Igår medan jag var o red berättade pappan att grannens finnspets hade satt igång att yla, Edvin hade undrat vad det var o dom hade väl, inte menat att skrämmas eller så, men sagt att det kanske är en varg! Edvin hade rusat upp bakom pappan i soffan o sagt till Anna: "Crossen, ute på gräsmattan, hämta!" med inte tårarna långt borta!
Hans älskade leksakscross som han köpte på Konsum i förrgår fick ju INTE bli vargkäk!!!
Nu på förmiddan... egentligen skulle vi åka allihop till Kypas, men när jag kände efter så ville jag nog gärna stanna hemma o ta det lugnt idag... den där nacken är verkligen äcklig! Nå, så då pratade vi om att Anders skulle åka själv osv... Pappan säger: "Ja, men då tar jag trollen o åker iväg då!" Edvin frågar snabbt: "Jag? Är ett troll?"
En till kul grej... hänger ihop med mitt namn som ingen i familjen säger... =D
På Konsum, vid kyldisken med korv, har dom en spegelvägg lite på sidan om... när Edvin satt i själva vagnen o Edith i barnsitsen o jag ställde mig o kollade efter bratwurstar så ser Edvin mig i spegeln o utbrister: "Kickaaan! Där är Kickan!"
Det kommer att bli som Hälge... dom måste kolla posten för att veta vad jag heter!!! ;-)
Nu har dom i alla fall åkt iväg... o jag ska snöra mig i sängen o vila...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0