Home Sweet Home!

Jisses... så skönt!
Man kan ju helt klart hålla med uttrycket... borta bra men hemma bäst!
Sova i egen säng... Rutiner o grejjer som man är van med småtrollen...
Resan upp gick riktigt bra, trots allt!!!

Packa bilen... hur mycket ryms det i en Suzuki???
Ja, en hel del om mamman får pussla! Pappan trodde inte att vagnen skulle rymmas... Den följde ju inte med på ner-resan utan "ärvdes" av kusinerna! Men... den gick in!
Och, allt annat också!!!

Vi startade fredag morron vid 8:30 tiden, stannade till i på Toys r´Us o så en sväng förbi min farbror Chip i Västberga!
Vädret var ofantligt kvalmigt o luften totalt utan syre, Edvin hade börjat dagen med att tjura, skrika o gnälla... o stumpan var rätt trött o grinig hon med! Ask flåsade i hettan o alla vi var tunga i huvuvdet, täppta i näsan o såriga i halsen!!!
Men, när vi väl satte iväg mot norr o kom ut ur Stockholm så rullade det på bara bra!
Vi stannade på en rastplats i Gävle o käkade lite mackor.
Vi stannade i Gnarp o köpte två Risi-frutti på ICA Stjärnan men, inte såg vi till förra ICA-handlarn från ÖKX, Kent där!
Så blev det en snabbrast strax före höga kusten-bron --->
Sen åt vi bratwurst o kokt korv i Skellefteå sen var det raka vägen till Gyljen... Klockan var 00:30 när vi stannade på gården så det gick riktigt bra! Inte så mycket gnäll heller... skönt!

Klockan två låg jag o njöt av min molnmadrass o så tog det två sekunder så sov jag!

Idag har trollen varit gnäll-trötta!
Inte konstigt... med alla intryck, två långa resor o allt dom varit med om!!!
Pappan tog med dom o for till Bränna för en kylskåpspåfyllning... o stumpan hade varit lite halvmonstrig i affärn!
När vi kom hem i natt så snörde vi in en tjälknöl i ugnen... så till middag fixade pappan färsk potatis o gjorde en supersmaskig murkelsås så vi åt o njöt!!!

Trollen sover o nu börjar jag känna mig lite halvtrött...
Puh...
Nu har jag bara lite drygt 800 bilder att gå igenom, byta namn på, o sortera o kolla!!!
Lite dumt (att ta med) den externa hårddisken kanske... ryms såååå mycket på den!!!

Fast, jag tror jag gör det i morron!

Kommentarer
Postat av: Faster Emma

Välkomna hem:D Längtar efter att få träffa er!!!!!!!!

2008-07-13 @ 10:22:17
Postat av: Linda, Oscar och Lucas

Vilken underbar semester ni verkar haft, jag är grön av avund =) "vill osså komma meee" (som Oscar skulle sagt).

Håller helt med; Borta bra, men hemma bäst...

Välkommen hem!

//Linda

2008-07-13 @ 19:29:44
URL: http://flexis77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0