Jiiihaa!!! Jag gjorde det!

Ja ja mensan!!!
Jag badade!!!
Det du Lillan!!! =D
Bildbevis!!! - - - >
Det är hundra år sen jag badat ute... tom sommaren för två år sen när ALLA badade o det var hur lågt vatten som helst o hur varmt som helst i vattnet tålde jag inte att doppa mig längre ner än strax nedanför röven... förra sommarn är bara ett enda töcken av kolikbarn o trotsig storebror osv... tror inte att jag ens var i närheten av en badstrand då!
Men, nu igår gjorde jag först den där klassiska att försöka GÅ ner i vattnet... kom så långt som halvvägs över röven o där stod jag som ett fån! Varenda hårstrå stod upp på kroppen! Men, efter en stund försvann gåshuden... det gick väl in i skallen att det faktiskt inte är så kallt! Så gick jag upp till bryggan o dök från den istället! HÄRLIGT!!!!!
Jag tänkte igår att det är ju lustigt att jag som varit en säl... mer i vattnet än uppe ur det har gått till jordens badkruka! Men, jag tror det har med ryggen att göra... En teori ialla fall...

Sen åkte vi ju iväg till Svartbyn...

Jag var o droppade av familjen hos Anna, jag döpte om henne till familjeförvarare igår!
Men, Edvin trivs där... o så finns det så mycket traktorer o sånt jox alldeles i närheten... Granne med en jonka-bondgård! =)

Supersnyggingen Nobel!

Och... Vi klurade ut det där med gräsklipparn o Lasse!
Han har nog räknat ut att det blir en del svängar med hästar dit... så...
då blir ju gräset ordentligt avkortat... o gräsklipparn kan stå o vila sig! =)
Fast, det kan ju hända att det blir rejäla gödslingar också!

När vi for från Svartbyn var det en otroligt lustig himmel... Alla möjliga moln o så otroliga färger i rött, orange, rosa, grått, blått, vitt, gult... Det bara skrek ÅSKA!
Och... vi hann inte mer än innanför dörren, borsta tänder, på med pyjamaser o så i säng så blixtrade det första gången... en mycket lustig åska! Det blixtrade flera gånger så man riktigt såg blixten men utan att smälla varje gång!!! Några rejälare brakningar... o Edvin var rädd! "Jag är rädd... Åskar!" sa han o gömde sig bakom mig! Nå, det blev ju inte nå värre oväder så få se då i dag... dom har lovat krafigt åskväder här uppe... Huga!

Förra lördan... med ont i nacken fick jag ju testa en varm bovete-kudde hos Anna o Lasse... verkligen skönt! Och... jag hade lämpligt en liten "stuvbit" linnetyg (efter tillverkningen av ett kattutställnings-burskynke!) som blev precis lagom till att knåpa ihop en egen kudde! Pappan köpte ett kilo ekologiskt odlad bovete o igår fick jag äntligen sytt ihop den (har försökt i två dar... men... säger bara TROLL!) sydde även ett fodral till den... riktigt snitsigt med en dragkedja o hela fadderullan!!! Blir lite imponerad över mig själv... ok, det är väl inte värsting-snyggt men... det funkar!!!
Nå, när Lisa såg tyget häromdan så beordrade hon mig att lägga ut en bild på ko-tyget här på bloggen... så... här är det!


Bovete-kokudde!

Edith har sängkläder i det där tyget... =)
Till spjälsängen som hon aldrig använde!

Och så lite kul Edvin-snack...
Här om dan for har runt med ett plast-skrin, lite halvskruttigt men med lås...
o så kom han o sa: "Fångat addiacken!" Jag hörde inte riktigt vad han sa, eller fattade inte riktigt... utan svarade som man gör: "Jaja, vad bra!" o han envisades med att surra om "Addiacken" när jag då kikade ner i lådan o ser en gammal, skabbig plåtleksaksbil a la´raggarbil så fattade jag vad han menade! Fångat cadillacen! =) Fast, tydligen så var det en Buick...

Kommentarer
Postat av: Farmor

Akta dig för att skrämma barnen för åskan, det kommer dom sen att bära med sig upp i vuxenlivet.

I-B, du vet, hon har gjort så att många barn blev åskrädda bara för att hon själv är som ett asplöv då åskan går!

2008-08-01 @ 07:04:13
Postat av: Catherine

JAG har inte skrämt honom... Det var ÅSKAN!

2008-08-02 @ 16:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0