Marknadsdagar!

I förrgår gjorde vi ingenting!
Vi var inte ens utanför dörren!!!
Men, dagen rusade iväg i alla fall...
Martin o Kevin var o rantade en sväng... förbi Svartbyn (Pontus flickvän) o skaffade sig en liten rar kissemiss!!!
Han ska heta Sebbe! Och är verkligen fin!
Kevin är såååå lycklig över sin katt o tar verkligen väl hand om den på ett så mjukt o fint sätt!
Och... Kissen är cool! Han träffade Armani en sväng o gav honom lite spö! =)

Igår så var det ju marknadslördag!
Så dan började med frukost, sen kom pappan från jobbet o så stuvade vi in oss o vagnar i bilen.... parkerade på Tallvik, gick in till marknaden!
Lite läskigt att gå över bron med en klängande Ditto i en sittvagn! Hon hade ju sele på så risken att trilla ur var ju minimerad men lagom i hennes handhöjd sitter det en lucka på varje lyktstolpe på bron... och jag hann precis, nån centimeter tillgodo, slita undan henne från att stoppa IN handen i själva el-tjafset i en stolpe eftersom LUCKAN som ska sitta som skydd var BORTA!!! Säkert så var det väl ingen ström där... men, det kändes mycket olustigt!!!

Nå själva marknaden var ju som vanligt, men jag tyckte att det var sjukt vad mycke "foppa-tofflor" det såldes överallt! Och... ALLA (inklusive jag) går omkring i dessa tofflor!! Nå, dom är ju sköna o behändiga... så... förståeligt!

Ivanlig ordning var det souvas-kebab som stod högst upp på min önskelista... o så kola!
Edvin o jag åkte radiobilarna o det gillade han ju! Men, han är ingen karusellkille!!! Han o Kevin åkte det lilla tåget som lollar runt ett litet spår... sen var han mer än nöjd! Hmmm.... Då är det bara att sätta hoppet till Edith att hon ska bli ett karusell-freak!!! Så mamman får NÅGON att åka med!!! Pontus var ju inte heller speciellt förtjust i karuseller av nåt slag!
En varsin keps fick dom, Ditto en rosa med kinseiska drakar på o Edvin en svart med Suzuki-märke på!
En sleich-häst hittade vi!!! =) Ett läckert Tinker-sto! Men, eftersom Edvin slocknade i vagnen när vi gick tillbaka så missade han alla "roliga" stånd!
Men, vi far nog en sväng idag också... så kanske han hittar sig nåt då!

På kvällskvisten var vi till Anna & Lasse för en grillkväll...
Eftersom Anders skulle jobba nästa dag så tyckte vi att jag kunde ta mig en öl... sagt o gjort... En öl gled begärligt ner för strupen medan vi satt o slöa efter marknaden (innan vi åkte till Svartbyn) o så när vi då är på väg konstaterade pappan att jag inte tagit med nån öl!!! VA! Här åker man på grillparty o glömmer ölen!!! Pappan muttrade lite att den där ölen hade ju lika gärna han kunnat dricka o köra nästa dag ändå!!!
Nå, Lasse förbarmade sig över mig så jag fick mig en öl där också... Anna hade cider... men, jag är inte så förtjust i cider så jag nappade på ölerbjudandet i stället!
Men, en sak är säker... jag har alldeles för dålig rutin på att festa nu förtiden!!!! =D

Nå, trollen var lite monstriga, trötta o uppspelta av både för mycket sött godis o av alla intryck!
Men det var trevligt... dom hade färsk potatis, från farmors potatisland!!! Smaskigt till den grillade kycklingen o kryddiga korvar!
Jag hade ju lite planer att gå till ett hus några hundra meter längre norrut... o titta, kanske känna, på dom där fyrbenta varelserna... Men, hagen såg så tom ut ho Sara o Jonas så... tyvärr... blev det ingen hästdoft i näsan denna gång!

Medan vi var i Svartbyn ringde Anki, vår stuggranne...
Hon var lite sugen på att gå ut... o ja, varför inte!!! Kunde ju vara skönt o sätta sig i nåt öltält o se på folk, dricka en öl o känna lugnet!!!
Så, när vi rullade in i Bränna var klockan halvett o öltälten hade slutat servera! (partaj-miss nummer två!!!)
Så då traskade vi iväg till hotellet... där fick vi då oss en varsin öl o började "mingla" runt!
Det var ju riktigt kul! Det är väl en fem år sen jag varit ut sist! Sista gången på hotellet så var jag chaffis när jag var höggravid med Edvin... så det räknas väl inte...

Men, lite löjlig kände jag mig där jag gick runt med min BABY-BAG, tygpåsen vi fick från BB när Edvin föddes... nätt o behändig hängde den lagom i köket när jag flockade tag i nåt att stoppa ner min fleece-jacka i om jag skulle börja frysa!!! Trodde det var min Breton-tygkasse!!! Så, det får man väl kalla partymiss nummer tre!!! =D
Ska höra om det finns nån som kan förbarma sig över mig o ge mig en kurs i partajande!!!
Har blivit alldeles för ringrostig!!
Nå, klockan var närmare fyra på morron när vi fick tag på taxin som körde oss hem!
Hå hå.. ja ja... Skönt då att man inte är bakis i alla fall... sömntimmarna blev ju inte så många!

Näpp... Nu har stumpan vaknat efter sin tupplur!
Så.. lite lunch i maggen sen blir det marknaden en sväng!
Tror att jag ska be Edtih blinka med ögonfransarna till mormor kanske hon får stanna hemma med henne... så åker bara jag o Edvin... Liiiiiiite enklare!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0