Skat-skrällen...

Det är sååå kul...
När man öppnar dörren för att släppa ut hunden på morron o möts av kompostpåsen (i molekyler o utspridd överallt!) man ställde ut på bron o glömde bort i gårkväll... det har hänt förr! Det kommer att hända igen.... =(
Jag fixar o grejjar i köket, tömmer kompostpåsen o ställer ut den på bron för att gå iväg till tunnan SEN med den... det är bara det att då hinner det hamna annat mellan... typ gnälliga ungar som spiller, måste duscha, få välling, borsta tänderna, ramlar o slår sig osv i all oändlighet!!! Så... då när man sticker näsan utanför dörren nästa gång så förbannar man sig själv att man gör så här... gång på gång!!! Och... jag lovar... det finns saker som är roligare än att plocka/sopa upp innehållet från en kompostpåse speciellt i slutet på juli! I mitten av januari spelar väl det mindre roll...

Igår visade SMHI att det skulle bli mulet o omkring 17 grader idag... så jag slutade ut nån badstrands-sväng idag... men, nu strålar solen från en klarblå himmel! Och i  morrontidningens prognos visade det bara strålande solar hela dan men härliga 23 plusgrader... var just o kollade nyss på SMHIs sida... o nu minsann visar dom soligt o varmt! Hur har dom det egentligen med prognoserna???
Nu blir det badstranden i alla fall...
Stumpan behöver få sig en liten middagslur (var vaken till mycket sent i går!) sen traskar vi med hela konkarongen till bäcken! =)

Kommentarer
Postat av: Lillan (precis hemkommen från stranden)

Jag hatar fågeldj-larna!!! Jag har samma guldfiskminne. Ställer ut påsen och glömmer bort eller kanske förtränger att det finns fåglar som hittar till påsen varje gång!



Blev det nått bad???

2008-07-30 @ 15:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0