Ut på landet!

Idag ska vi ut o ralla på landet!
Vi tänkte ta en heltur o köra runt i sörmland, stanna o fika i Trosa sen till Skeppsta, Skeppsta ligger strax utanför Björnlunda-Gnesta o för drygt 20 år sen låg det ett stuteri där... Kosmos Arabians!
Och... där jobbade den där mamman!
Idag vet jag inte alls hur där ser ut... eller om det finns några hästar där.... Mjölkkor hur mycket som helst fanns det också... men, man får väl hoppas på att nån liten ponny ska vi väl få se i alla fall!
Det  blir nog härligt... solen strålar redan nu på morron!

Igår glömde jag en del...
Som tex att vi var till en lite större leksaksaffär! Edvin skulle få köpa sig en leksak!
Det första han spanade in var en Volvo-dumper (likadan som han haft o totalmassakerat) sen var det en gaffeltruck som fångade intresset... men när vi passerade en enormt stor Plast-timmerbil så fick traktor-amors pilar direktträff på honom o han stuvade ner den gigantiska förpackningen i sin lilla vagn, som han sen gick o sköt på (med lite risk för medtrafikanter)! Men, sen skulle han i alla fall ha den där trucken, o efter flera frågor om han verkligen är säker så, JA han skulle ha trucken!!! När vi kom till kassan så hade dom en STOOOOOR gul radiostyrd HUMMER, vattentålig osv! "Men, Edvin, vill du ha DEN här då???" försökte pappan trugande säga "Nä, TRUCK!"
Nå, så blev det...

På kvällskvisten lekte han gott med sin truck, Pappan gick o la stumpan o jag diskade undan (kusinerna med familj hade åkt till stockholm o kollat in en ny segelbåt vid namn MissPiggy!) då blir ju Edvin akut trött... o grinig o börjar skrika "Timmer!!" uähhhääää uhäääää huhäääääää "TIMMMER!!!" först var jag tålmodig i mina svar "Men, du valde ju trucken o nu är det ju försent att byta!" men efter ett tags gnäll, skrik o vrål så härsknade jag till o morrade tillbaka!
Nå, pappan kom upp o tog ta i saken, pyjamas på o ner i källarn o isäng!
Då börjar han hulkande snyfta: "Glömt! Truck!!" jaja, pappan fick hämta den (äckliga blätrucken) o han skulle ha den på kudden när han somnade!
 
Ditto satt hela tiden tålmodigt i sin vagn... o kikade lite halvtamt på grejjerna... så svängde vi förbi hyllan med småhästar, Schleichdjur... DÅ spärrade stumpan upp ögonen o började vifta med armarna! Och... vråla: "IIIIHHHAHAAAA" och så "Kloppetikloppetiklopp!!" och studsa i vagnen... länge o väl satt hon o kände o lyfte i olika hästar till hon fastnade för två, ett ståtligt friesersto och en liten arabhingst... pappan försökte locka henne med ett shetlandsföl men det dög inte alls!
Tänk, o tänk den dan lillstumpan får känna på häst på riktigt!
Hon är mer hästtokig än vad Edvin var traktor/däcktokig i samma ålder!

Näpp... nu måste jag passa på o få i mig lite frukost!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0