Andra bullar...

Har försökt få ihop nå slags kalas-jox idag!
Stumpan har en period jsut nu... det är inte många minuter som hon är nöjd att leka på golvet själv (period o period... hon är väl nästan alltid klängig) men nu känns det som om det enda jag gör är sitter o knuffar i vagnen för att försöka få henne att somna omväxlande med att gå o kånka med henne på höften... där emellan sitter hon högljutt protesterande fast i mitt byxben medan jag försöker få gjort nå!

Edvin tog sig en skogspromenad med mormor o stumpan sov ett längre tag i sin vagn så jag fick bakat både det ena o det andra! =) Men... då är all disk kvar! Puh! Sen har jag ett berg med tvätt... inte smutsig ÄNNU... men, på väg att vikas o stuvas undan... halvhängandes i ett par tvättkorgar, halvvägs ut på golvet... så snart är det väl skitigt igen!

Så... efter att sista plåten kom ut ur ugnen så gick vi ut... disken lär ju stå kvar!
Det var riktigt skönt ute... fast i natt var det kallt!
När jag var ner o borstade tänderna igår kväll visade termometern 2,4 innan jag borstat tänderna klart visade den 1.2! Så... jag letade fram nå lämpligt o gick ut o täckte över mina nya plantor!!! DOM SKA INTE FRYSA IHJÄL!!!
Nu på kvällskvisten snörde jag ner dom perenna...
Och... en planta har jag totalt glömt bort vad det var för sort! - - >
Så.. jag delade den i två delar o satte mellan dom tre ..... glömt namnet.... så om dom nu tar sig blir det spännande att se vad det blir!
Själva pool-rabatten ser verkligen urtrist ut...
men, den är ju totalt fri från ogräs... så om ett par månader när jag går tillbaka till dom här planteringshysteriska inläggen så kan jag ju njuta av att se dom UTAN ogräs... för... dom lär väl i vanlig ordning bli överfulla av sånt... det är nog det enda jag lyckas riktigt bra att få o växa!!! =D

En luktpion, tre ???, två ???, tre lågväxande marktäckande småblommiga blåaktiga saker... o så två backnejlikor!!! HA... Kom ihåg två av fem sorters namn!!!

Busfröna var fullt sysselsatta med maskiner...

Synkroniserade rörelser till max!

Nä... nu ska jag lägga mig bredvid den högljutt snarkande Edvin som slocknat tvärsöver sängen!
Det kanske går fem minuter innan sötaste monstret vaknar där nere i vagnen!
Äh... nu vakna hon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0