Dagens outfit.... går i orange!

Pyssel ute idag!
Pappan o Edvin traskade ut direkt efter frukosten...
Jag fixade undan disken o så gick vi ut sen, stumpan o jag också!
Det har varit härligt väder... soligt o grannt, lite lagoma friska vindar så insekterna inte varit så intensiva!

Jag passade på att skrubba upp kompost-otton när stumpan tog sig en tupplur!
Inte det mest idealiska att pyssla med när hjälpsamma Ditton är i närheten... speciellt när hon gillar sånt som är äckligt (igår slet jag bort henne från toaletten där hon stod o doppade en skumtvättlapp, begagnad efter bajsblöjebyte, o begärligt sög i sig vattnet!!!!!!!!!!!) Så, en komposttunnas utsköljda äckelvatten är väl delikat i hennes sinnesvärld! Yäck!

Vi var iväg på en vedtransport...
Veden som sädesärlorna till slut övergav är ju torr... så den o så fyllde vi på fullt i släpvagnen med tallved o for iväg med det till mormor...
En syn att skåda där mamman kör... med lite hjälp av Edvin som sitter längst fram o så Edith mellan oss!
Hon var nog den som tyckte det var roligast!!!

Och så fixade pappan igång trimmern... så jag har gått runt o trimmat gräs!
Bildbevis... JA!!! =)

Ser jag inte riktigt klatschig ut??? Dom blå skorna är en chic detalj i outfiten! ;-)

HAHAHA!!!
Men, det var kul!

Mormor ojade sig när jag höll på o trava o lyfta ved... "Ojojoj... akta ryggen, ska du verkligen hålla på med din rygg???" Ja, självklart ska jag ju det! Jag kan nog inte beskriva hur otroligt fantastiskt o skönt det ÄR att faktiskt kunna vara igång! Varje gång jag böjer ryggen o det inte gör ont eller humöret åker i botten är såååå himla härligt! Ingen förstår det riktigt... Och, vaddå? Ska jag hålla på o akta mig o vara försiktig resten av livet så spelar det ju ingen roll om jag har ont eller inte!? Så, varje dag som jag kan vara ute, röra på mig o känna mig frisk är en sån njutning att om då ryggen pajjar igen så har jag ju ändå fått ha massor av sköna dagar!!!

Trollen stöp isäng... vi var bara inne o käkade middag... Emma har varit i hälsat på så trollen har haft henne att vara monster med!!! Jag klagar inte!!!! Är sååå skönt att kunna göra saker utan att konstant behöva släppa det man har i händerna för att jaga ikapp monster! =D
Sen har vi hållit på pyssla till klockan var nästan sju... så det var två troll som fick en vällingflaska o stöp i säng, somnade 19:45!
Men... observera... Jag har INTE ropat hej!!!
Mittiallt så är det full rulle på dom igen...
Nä...Nu ska jag gå ner o se om pappan hittade på nåt chos!
Skulle sitta fint med nåt sliskigt gott... .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0