Denna ljuvliga årstid!

Gudars så härligt det är!
Få se nu vad som ska "paja" för så här gott kan man bara inte må!!!
Solen skiner... båda småtrollen o jag har varit ute nästan hela dan...
ok, då har ju innemiljön blivit lidande... men, dom där lopphögarna kring golvet skiter jag fullständigt i om jag ska vara uppriktig!
Det här vädret o just den här tiden är här NU och inte om två veckor...
skiten i hörnen lär ligga kvar! =)
Alltså det är verkligen fantastiskt!
Det har varit precis lagom varmt i dag... just över 20 grader i skuggan...
vi har grejat på hela dan, med ett inneavbrott för lunchlagning.
Det är så sjukt för... det känns som om det bara är några dar sen snön försvann (det ligger fortfarande kvar snö i skuggan här o där!) - - >
Igår klippte pappan gräsmattan o idag doftar det av häggblommor så strax kommer vi vara helt omgivna av vita häggblommor!

Fast pissmyrorna... dom sparkar ju igång sig tidigt på säsongen...
Jag gillar INTE pissmyror!
Och... vi har hur mycket som helst!!!
Det finns väl ett femtontal myrstackar inom den absolut närmsta omnejden till huset... varav EN har jag fört krig mot sen några år... vi skottade bort hela stacken o satte dit en 180 cm parabol, omgjord till ljusblå "pool"/"fågelbad" (jättefint när man gör i ordning... efter några veckor med massa skrot o skräp i blev den bara ful)! Pissmyrorna gav sig inte! Dom ansåg att just DEN platsen var deras... DÄR skulle dom bo!
Det är en liten kulle som jag har drömmar om att fylla upp med jord osv för att göra om till uteplats... o hela den kullen "äger" pissmyrjävlarna! Ja.. ursäkta ordvalet... men... det är jävlar!!! Jag har provat allt! Allt från husmorstips som kanel till gift! Köra ner en metallpinne under vintern (då reducerades antalet ganska mycket) men ingenting får bort dom!!
Jag blir galen!!! Andra kryp gör mig inte så mycket... men, pissmyror är så elaka!
Man kan sitta i godan ro med en kopp kaffe o njuta av solen när en pissmyra traskar förbi sju meter bort... vad gör den? Jo, vänder riktningen mot mig o hoppar upp på min fot o biter! Sen pissar dom jävlarna i såret!!! Grrr.... Och... jag är inte såååå elak som det verkar... hallå! Det handlar om en pissmyrstack... EN!!!!
Dom har ju nästan sju hektar att bygga sin pissmyrstack på...
Måste dom då nödvändigtvis ha den på dom få kvadratmeter jag vill ha!???

Måste ju ännu surra om ryggen...
Nu är det ju KUL att vara ute!!!
Dom senaste somrarna har det bara känts skitjobbigt o trist att gå ut...
så jag njuter så ofantligt nu!
För... som sagt... den här tiden är NU!
Det lär väl bara ta nån dag innan vi blir invaderade... dom där myggen!!!
Just nu kan man lämna stumpan ute o sova i vagnen utan myggnät!!!
Sånt är det bara att njuta av!
Och solen gör en brun!!! Jag har fått färg i ansiktet!!!
Också en rygg-grej... ligga o sola med det ryggonda bara gick inte!!
Jag orkade inte med att bara vara i solen! Helt sjukt...

Vi grävde upp lite metmaskar o så traskade vi iväg till mormors gula hus...
vi tänkte prova fiskelyckan!
Stor del av nöjet är ju att gräva upp mask!!! Edvin tycker det är urspännande att hitta maskarna! Tyvärr var ju inte fiskelyckan särskilt stor... noll o nada! Inte ens en mört ville ha våra maskar... så Edvin satt o peta i dom ett tag sen kastade han i dom i bäcken!

Det blev lite gröt till kvällsmat och Edvin ville se Cars en gång till...
Nu när han har börjat prata, för nu strömmar verkligen orden ur honom!!! Så numera heter filmen "reijs" (race) tidigare var det "brumbrum"! Han har varit lugn med Cars-filmen ett bra tag! Men, härom dan gick den på Disneychannel så då fick han upp ångan igen så nu har det gått varv på varv i ett par dar!
Men, pratet är rätt otroligt... ALLT som går in genom öronen kommer genast ut ur munnen! Han har blivit hur duktig som helst.... o ju smidigare pratet blir desto färre har vredesutbrotten blivit! Nu är det nästan inga alls! Och... om det råkas nångång bli ett morr... så är det väldigt mycket kortare o lindrigare!!! Men... då har ju stumpan fått humör istället! HON skriker... o blir skitsur! Riktigt sur om hon inte får som hon vill!!
Suck... pust... stön... Det är väl bara att kavla upp ärmarna o bita i det sura äpplet...
Vojvoj... just när man börjat känna lugnet o njuta av det så ska det börja om! PUH!

Vad mer Edvin är duktig på är bokstäver o siffror!
Han är helt fantastiskt duktig!!! Han kan nästan alla bokstäver o siffror... nån gång blir det fel... men i det stora hela så säger han rätt bokstav... har tom börjat skilja på stora o små bokstäver... Han vet att A och a är samma bokstav! Han är ju bara två år... många, många månader kvar tills han fyller tre!!! Pontus var helt ointresserad av bokstäver när han var liten... men Edvin han tycker nog det är kul med bokstäver så han lär väl läsa o skriva när som helst! =)

Han var trött efter dagens eskapader...
Vi hann vara två svängar till mormor...
och benen är ju rätt korta så det blir låååång väg!
Sista biten på sista svängen åkte han lite snålskjuts med Ditton... o så käkade vi sen som sagt... ville han se Cars...
Det var inte många sekunder som ögonen var öppna så snarkade han för fullt!

Kan man somna så?

Nå ja... nu sover båda trollen...
Stumpan blev övertrött så hon fick faktiskt vara i sin spjälsäng o tjura!
Har väl lagt ner henne o sagt "SOV!" femton gånger... till slut slocknade hon!
Edvin har nån millimeter kvar innan hela ögonlocken har stängts...
men, det är lite spännande på tv:n så han kämpar på!

I morn ska Dittonen på Bvc o så till tandläkarn!
Eller... rättare sagt så är det väl JAG som ska till tandhygienisten få lite skäll över att man INTE ska ge barnen sött... BARA vatten o frukt! Bulla, godis, glass o kakor??? NÄ och FY!! Hade hon fått hade hon nog haft en pekpinne o gett oss dåliga föräldrar smisk på fingrarna!!! ;-)

Vi var just ner för en pisspaus... kom på att jag är sugen på nåt kallt så jag plockade mig en kall öl som stod o läskade i kylen! Det är nog första gången nånsin jag tar mig en öl så här rätt upp o ner... tror aldrig att det har hänt att jag själv kommit på att jag kan dricka öl!
Ett vinglas har jag sällan problem att komma på att jag vill ha... men öl!!!
Då måste nån annan ta sig en o då smakar jag gärna...

När vi gick uppför trappan, Edvin först o jag sen... sneglade han till på mig...
o så en gång till... "Men mamman... *höhö* ÖÖÖÖL!!"
Så han blev nog också förbryllad! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0