En riktig klippare!

Pappan åkte iväg till jobbet på morronkvisten...
vi lullade på ett tag, sen gick vi ut efter lunchen!
Edvins delikata lunch... två gnag från en falukorvskiva o ett stekt ägg!
Sen ville han ha ett ägg till... o så några klyftor clementin... Nå ja... ägg är ju nyttigt...

Vi hade lite sopsortering... tänk... jag med min breda röv orkar t.o.m GÅ med vagnen, två troll i den, en hund i kopplet o så den stora IKEA-påsen full med olika förpackningar... glaskassen fick ligga under vagnen! Och... inte sjutton var det jobbigt! Vid återvinningen fick jag en liten pratstund med en bybo dessutom! Så... det var riktigt trevligt... det hade jag missat om jag tagit bilen o kört till elljusspåret o dumpat där i stället!

Sen gick vi till "Hasses"...
Betalade en liten "lapp" som sitter på anslagstavlan i Överkalix-bladet som kom igår... hoppas det hör av sig nån!
Jag fick se en "tjock"-mage!!!
Det hade man ingen aning om att det blir smått där i slutet av juli!!!
Sånt "skvaller" har det minskat ner betydligt med sen Anders slutade på ICA... nu förtiden hör man aldrig nånting!
Vi pratade en stund... hon berättade att hon inte visste om graviditeten förrän i vecka 22!
Hujja... vilken chock egentligen!!
Och ännu värre för dom som mitt i allt får ont i magen, åker akut till sjukhuset o så plopp!!! Kommer det ut en liten bebis!

Vi passade på att känna på vattnet i kvarnbäcken... det är faktiskt varmt!!!
Jag lät Ask bada o gick med honom i vattnet en lång stund...
Det kändes faktiskt riktigt behagligt... o det kommer från mig! Värsta badkrukan!!!
Edvin gick också i vattnet... upp till vaderna...
Han är lite halvfeg när det gäller vatten o bada!
Det är rätt bra faktsikt... lite mindre risk för olyckor o han lär hinna bli en bad-galning!
Sen gick vi förbi mormor... Edvin tyckte att det skulle passa bra med en glass så det första han sa när han såg mormor var "GJASS!" Både han o Edith njöt av varsin glass i solgasset själv tog jag tag i gräsklipparn o klippte lite gräs! Där kan man snacka om att det är saftigt, kraftigt gräs! Så kraftigt att vi var tvungna att vara TVÅ som klippte!!!

Det är därför det är TVÅ "handtag" på klipparen!!!

Edvin blev nästan andäktig när jag bad han komma o köra klipparn med mig!
Han brukar ju köra sin egen fram o tillbaka... o nu kändes det nog som "på riktigt" när han fick lukta på lite avgaser samtidigt som den dundrande motorn lät för fullt!

Nu ligger dom båda, nybadade småtrollen o antar jag sover... för det är sååå tyst så!
Stumpan slocknade efter middan i sin vagn o Edvin har borstat tänderna o skulle se "Lilla röda traktorn" en stund... men, jag tror nog att han har vikt igen dom där blå...

Nu ska jag gå ut o sätta mig i den ljuvliga sommarkvällen...
det är fortfarande varmt o gott ute!
Bara inte myggen äter upp mig!

Idag kom bekräftelse nummer två... Han Ask ska ju innan stora WDS vara med i en circuit-utställning dan innan... där är det bara nio bretoner och vi fick startnummer: 1 - vilkan kontraster... nummer 12995 ena dan o så nummer 1 andra!

Kommentarer
Postat av: Lisa-Maria

AKTA SÅ INTE MYGGEN KÄKAR UPP DIG! tänkte ta en lugn och harmonisk promenad med dino ikväll , det gick ungefär till första kurvan.. sen har vi halv sprungit till Ruonabron och tillbaka.. och jag likaså Dino är uppätna av myggen!!

2008-06-18 @ 19:23:18
Postat av: Catherine

Myggen???

Om det så bara vore dom...

Knott!!!

SWIRRO!!!

VA??? Swirron ska väl inte komma tidigast när man plockar hjortronen!??? Eller hellre lingon!!!

Provade att sitta ute tills jag kom på mig själv med att slå halvt ihjäl myggen (knott var för snabba o swirona blev bara mosade!) o spara ihop en hög för att ge sädesärlorna... men, när jag började fundera på om det kanske är bättre att låta dom suga i sig lite blod innan (mer näring?) då gav jag upp o gick in! =)

Harmonisk i samma veva som ett blodsugande kryp??? NÄ... går ej...

2008-06-18 @ 19:51:55
Postat av: Lisa-Maria

Haha nä märkte det harmonisk var bara att glömma.. dels då dom som käka mig och nästan ännu värre för dino , benen var svarta av myggor när han sen stod och åt.

2008-06-18 @ 21:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0