Ha... det man förlorar på karusellen...

tar man väl igen på gungorna... eller?

Båda raraste trollen somnade tidigt igår...
Edvin hann knappt lägga ner huvudet på kudden så sov han o stumpan sov omkring 20:30!!!
Men... då var dom pigga o glada 23:30... stumpan vaknade först... en timme tidigare, men fick till sist igång storebror också!
Låg en stund o försökte övertala dom att det är natt! Man ska sova!! Men, nä...
Edvin var vällingsugen så då fixade jag en varsin flaska till dom... så det var energikicken Stumpan behövde för att starta upp ordentligt! Suck!!! Hur orkar dom??? Hur bär dom sig åt? Var får dom energin ifrån???

Igår käkade vi spenatpannkaka... det är faktiskt snuskigt gott!!!
Som vanlig pannkaka, lite mindre mjölk o så dit med ett halvt paket spenat!!!
Edith åt som en häst... tom Edvin smaskade i sig nästan två pann-ko-kakor! "Grön pann-ko-kaka!!"
Han pratar som sjutton nu! Varje dag ett nytt ord... o snart ska vi tillbaka till talpedagogen!
Så här i efterhand känns det som om jag var petig o överambitiös när jag drog igång det hela med pedagogen! Men... å andra sidan när jag tänker tillbaka... det elaka monstret som försvann i samma takt som talet kom fram var fruktansvärt jobbig att ha o göra med... så... det var inte så konstigt att man tog tag i saken! Även om det hade löst sig av sig själv om jag bara väntat några månader till... men, nå... nu är det så det är! Vi får ju en sväng till Kalix om inte annat!

Tills klockan var 01:20 då gav hon upp!!!
Trollmajjan...
Edvin har vaknat tidigt... men... och stumpan har sovit tills nu!
Och jag... ja, det känns som om jag har sovit på tok för lite... när Edvin skulle upp o pinka vid sex-snåret på morron var jag knappt kontaktbar! Sen har vi ju en grej... vi räknar trappstegen... det går inte att gå nerför trappan utan att räkna eller säga bokstäver... det är ju kul när man SER var man sätter fötterna och inte är alldeles vinglig av tröttheten!
.
.
.
20:36
Är det konstigt att Edvin vaknar ibland???

"Drömde så lustigt inatt! Som att jag inte fick luft!!!"

Pappan hade med sig superfärska wienerbröd från ICA på morron! Dom är verkligen smaskiga... så i stället för riktigt frukost (jag som vant magen med en skål med havrefras, mjölk o en rejäl skvätt linfrön varje morron!) blev det kaffe o slisk!
Men.. lunch/middan blev desto nyttigare med riktig laxsoppa! Mmmmmmm!!!
För pappan hade köpt en hel lax också!
Fast... man fick ju upp värmen rejält både från in o utsidan!!!
Det har varit fint o skönt väder idag...

Lite vedhantering blev det tills kontakten till klyven sa upp sig...
ja, jag tog ju klyvyxan sen o mördade några klubbar förståss...
Det är en ganska skön känsla att klyva en riktigt stor "tall-klubbe"!
Speciellt om det finns nån gren som suger fast i yxan!!!
Man känner sig lite mäktig... =)

Edith var så rar... hon hjälpte pappan för fullt med att trava upp veden!!! Lite grann i alla fall...
Sen fick hon med sig sin lära-gå-vagn ut o hon verkligen använder den!
Det gjorde aldrig Edvin... han snurrade på o kollade in hjulen... men, inte att han gick med den! Han ställde sig upp nångång o drasade i backen... det har väl stumpan också gjort... men, hon gillar att GÅ med den!

När man lik går med vagnen kan man ju ta med lite last!

Slölyssnar på Plus på tv:n...
Dom surrar om grillkorv! Och Sverker är upprörd över Scans hotdog!
"Ska det va så här? Va? Är det här bra mat för barnen? Va?"
För Scans hotdogs innehåller potatis o ganska liten köttmängd i jämförelse med andra grillkorvar!
Men... vaddå? Ungar gillar ju Scans Hotdogs!!!
Hade ungarna tyckt bättre om en nyttigare korv med hög köttmängd så hade väl föräldrarna köpt o gett dom den sorten i stället!!!
Men, Sverker vill ha det till att det bara har med pris/köttmängd att göra!

Jag gillar Bratwurst... o där är det väl alldeles för mycket fett för att det ska vara bra! =(
Men... ack så gott!


Kommentarer
Postat av: Greta, Frida och Fanny

Alltså vilka raringar dom är Edvin och Edith vi skickar många kramar till er och hoppas vi syns snart.

2008-06-17 @ 23:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0