Ha! En gammal REX!

Vilken tur att jag hållit på köra ved till mormor... vi var dit två vändor idag...
och där i förrådet hittade jag en fin gammal damcykel!
Snabbt som ögat frågade jag om hon cyklar med den mycket?
Njä... inte direkt var svaret... Urvas är ju inte så förtjust i att springa, speciellt inte bredvid en cykel o själv har hon väl ingen anledning att cykla så jag norpade den av henne! =) Nåja... inte riktigt, jag fick låna den!
Så, ikväll var vi iväg en sväng till, Ask o jag, till Sandsjärv!
Och vilket himmelrike att cykla på!!!

Jag hade en gång en gammal röd Monark, som jag "ärvt" av min farmor...
Men, den tyckte nån i Bränna att den behövde bättre än jag, för en morron var den bara borta!
Visserligen var det ju marknad men, ändå så tror jag att jag behövde den bättre för att motionera hundar än nån fyllskalle som inte iddes gå hem!!! *morr*
Så, sen dess har jag inte haft nån hel cykel... ett par trasiga...
Men, pappans nya, fina Crescent har jag lånat då o då...
Fin o bra... men, att sitta så framåtböjd o trampa är inte nån höjdare för mig!
Trots att jag nu har riktigt bra i ryggen så en halvtimme cyklandes i den ställningen så FÅR jag ont!
Så, nu var det ljuvligt att cykla!!!

Och... simträningen gick bra!
Vi var en lite längre sväng, kanske fyra minuter... han simmade o simmade! =) Bra!
Idag testade jag att knyta fast honom längst bak i båten, men det var bättre att ha honom som igår, i en lång lina o hålla i honom... det är lätt eftersom han hamnar rätt långt bak, så det trasslar inte alls in i årorna... o så kan man släppa kopplet när som helst om det behövs!
Nu kändes det som om jag inte hade koll på honom...
mestadels av tiden var han precis bakom så jag inte såg honom!
Jag hade på honom en läder-spårsele... bättre än halsbandet... kopplet for inte mellan benen nu.
Har hittat en nylonsele på Tradera som förhoppningsvis kommer i övermorron!
För, den där läderselen gillar nog inte att bada så ofta!
Synd att förstöra för den är knappt använd...

Edvin är för kul...
Hans kommentarer är bara ursköna!
Härom dan när Edith var gnällig o Anders plockade upp henne från golvet kom han rusande: "Nej, nej Pappa!!! Mammas bejbis!" hmmmm
Igår tog Edvin o pappan en dusch... o stajlade till sig i håret efteråt!
Och... ikväll efter tandborstning o pyjamasbytet så pratade dom om Ditton som badade just då o då började han stryka sig över håret o surra om hur fint det var! Och så iväg till spegeln o beundra sin frisyr! ;-)
Det var en skön kommentar i morse också... men, den har jag glömt bort!
Så går det när man inte skriver ner det direkt!! =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0