Några rader innan tolv...

Vi sov rätt länge idag...
Jag hörde när pappan for på jobbet o strax därefter knorrade vi igång oss!

Vi fick stuggäster igår!
Sussie o barnen kom upp... så nu har Edvin fullt upp med att kolla in storgrabbarna!!!
Idag fick han "ärva" deras minsta, avlagda gamla cykel... så nu har pappan o han ett projekt att fixa iordning i morn! Pumpa o fixa däck osv...
Igår såg han med stora ögon på när storgrabbarna cyklade o så sprang han efter dom med sin trehjuling... han trampade inte utan sprang på fötterna, grenslande trehjulingen... såg rätt bökigt ut!

Edvin var så gullig...
Anna o Lasse kom förbi på kvällkvisten... vi satt ute i den ljumma aftonen o fikade när Edvin skulle in i garaget! "Nyckel!!!" med bestämda ord skulle han ha till cykeln... "Den behöver ingen nyckel!" försökte jag... och "Det finns ingen nyckel i garaget!!" men, nä, han var bestämd NYCKEL! Så då öppnade jag garaget o efter en liten stund kommer han ut med en skiftnyckel!!! Han skulle ta loss bakdäcket där det satt fast en bit rep som gjorde att däcket inte gick runt!!! Men, den passade inte så han gick in igen o kom ut med en avbitartång!!! Då grep Lasse in o visade Edvin den stora verktygslådan han hade i bilen!!! Och... där fanns precis den nyckel som behövdes... så dom fick bort däcket o avlägsnade det störande snöret med gemensamma krafter!!!
Och tur var väl att han fick den där cykeln... för då blir han väl inte såååå avundsjuk på Dittos födelsdagspresent!!! ;-) Fast... det hade han väl inte blivit ändå... för den är ju så där äckligt, tjejigt fult röd!!! BLÄ!

På morron... Edvin var trött!!!
Jag o stumpan gick ut...
drack kaffe o läste morrontidningen i solskenet! =D
(när katten är borta... eller när storebror sover snor lillasyster hans bobbycar!) - ->
Medan Edvin tog sig sin napp o la sig o kollade tv:n!
Det var en sån morron när INGET passar... Morr, grin o skrik!!!
Precis ALLT var fel!! Men... vem sjutton har inte samma problem när man kliver upp o har sovit för lite??? Nå.. jag o stumpan hade det gott ute... hon slocknade i vagnen o sen gick jag in o fixade lite lunch. Sen kom mormor förbi... hon hade varit o handlat o hade med sig wienerbröd som vi kalasade på... sen fick vi idén att åka till rödupp o köpa plantor!
Sagt o gjort... jag ringde o kollade med pappan om han behövde bilen... Nä då... så vi stuvade in oss i mormors gamla golf med reservbilkudden till Edvin o en lånad (av "grannarna" - stuggästerna) till stumpan lite provisoriskt för färd till Tallvik o bilbyte!


Vart tog bebisarna vägen??? Var kommer dessa stora ungar ifrån???

Men, jag tror att dom båda två tyckte det var skitkul att åka golf o bilkuddar!

Och i Rödupp hittade vi blommor... En hel del blommor!!!
Så, sen for vi en sväng till kyrkogården o fixade på gravarna...
Båda trollen hade somnat i bilen... o det hade nog jag också gjort om jag inte suttit bakom ratten... för... traska runt en dryg timme i ett tropiskt varmt o fuktigt växthus med drygt tio kilo Ditto på höften är rätt tröttsamt! Tur att jag hade axelväskan... så hon fick sitta på den, blev lite avlastning!
Men... jag kände där ett tag... Nu plockar vilka förb...e blommor som helst... skiter i färger o skötselråd!!! Det var nästan lika tropiskt utanför växthusen som inne i dom!!!
Sen käkade vi mjukglass! Gott! Fast, där blev nåt fel igen...
Edvin blev skitgrinig när vi parkerade på andra sidan Swedbank o gick till gungbrädorna o det som finns i parken! Så, han fick sitta kvar i bilen... han vägrade att gå nånstans!
Ibland är han svår att kommunicera med!

Faktiskt är det en riktigt fin o mysig park, med flera gunggrejjer för barn!
Synd bara att dom som lekt arkitekter inte kom ihåg att det kan behövas en soptunna! Visst... det fanns en, visserligen knökfull, långt där nere där det står nåt slags lusthus... men... det borde väl inte vara allt för avancerat att stoppa dit en till... parken är ju i "två delar" liksom!

Fast det är väl som med hundlatrinerna i Bränna...
Jämt o ständigt gnälls det över hundskit o man får ovett i Överkalixbladets sidor med information från kommunen...PLOCKA UPP HUNDSKITEN! Tänk hade det då funnits lite hundlatriner då!!! När jag rastade mina hundar i Bränna fanns det en vid prästgården (på staketet en bit in... alltså vada i djupsnö på vintern), en vid brandstationen (långt ner i ett bökigt dike!) o så fanns det en längst bort efter promenadvägen mot "nya" Grelsbyn!
Gäller att hunden skiter på rätt ställe när man är ute o rastar!!!

Jag hann ju inte plantera nån av blomorna jag tänkt ha hemma...
så nu längtar jag till det projektet!
JAG längtar till att plantera blommor!?!?! Otroligt!

Igår undrade vi vad dom sysslade med i JAS världen...
lite kul måste piloterna i alla fall haft när dom gör så här!

Kors i himlen!

Nå ja...
I morron skulle vi väl på studentmiddag om jag inte har helt fel uppfattning....
så det är väl dags att krypa ner i sängen, men först måste jag tvätta fötterna!
Dom är INTE rena!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0