SKÄMS! Skäms på er BRUKSARE!!!

Skäms på er alla...
Skäms generationer tillbaka!
För... en hel del skit har legat där måååånga år!

Fy fan...

Nog för att jag visste att det fanns gott om idioter här i världen...
men inte fasen trodde jag att det bodde så många fullkomliga stolpskott i Gyljen med omnejd!!!
Vad är det för människor?
Hur kan man vara så fullkomligt intelligensbefriad att man åker o dumpar skiten i skogen???

Är det nåt specifikt för Bruksare eller???
(med tanke på all gammal skit man hittar runt sitt eget hus!)
Jag skäms... för hela byns vägnar!

Okej för femtio år sen eller så...
Då hade man ju inte mer vett än att kasta allt där det inte syns... i haven osv...
Men i dagens läge, med dessa larmrapporter dagligen dags om miljöpåverkan osv....
Hur är pantad i skallen får man vara?

Inte konstigt att var o varannan har eller har haft cancer här i byn...
det ligger väl skit o läcker ut i vattnet o sånt lite var stans!!!


Om man orkar måla om sitt hus, renovera, fixa blommor o trädgård... byta vitvaror!
Hur i helvete kan man då vara så satans lat att man inte ids flytta fetröven lite längre bort än "elljusspåret" för att dumpa skiten?
Jag har fått rejält bred röv...
men nog fan ids jag sortera mina sopor o kasta dom där dom ska vara!

Och en sak konstaterade jag utan att vara halvvägs lika klurig som nån FBI-agent...

Någon som använt denna "soptipp" är en stor, stark man... (som orkar kasta iväg gamla vitvaror flera meter in i skogen), kör traktor (det som en gång var en motionsspår är en traktorväg idag!) och antar att personen inte bor så långt därifrån... för inte åker man väl efter E10:an med traktorskopan full med skit för att dumpa i skogen???
Sen kan man väl krasst konstatera att denna någon har det välstädat med ett välskött hus och en prydlig gård/tomt eftersom all jävla skit ligger här!

Kylskåp, spisar, tvättmaskiner, oljefat av olika sorter o storlekar, traktor/bil-batteri, färgburkar, barnvagnsdelar, limburkar, järnskrot av alla de sorter, tältsäng, diskställ, uteblomkrukor, plastdunkar, stolar, brädor, staket, plastsäckar o påsar, plåt, tegelstenar mm mm mm!


Elljusspåret i Gyljen... "spåret" fortsätter åt vänster!?


Kolla in svineriet!




Och.. Ja!
Jag är förbannad!
Skit-jävla piss förbannad!


Hade jag sett någon göra detta så hade jag gjort mig olycklig...
för jag hade egenhändigt spöat skiten ur idioten!
Hur kan man vara så jävligt egoistisk o otänkt...
finns inte minsta tanke på kommande generationer?

Det är ju våra BARN som får lida...
Har vi idag, 2008, inte mer vett än så?

Sen promenerar man hem... efter E10:an o får syn på skylten igen: HUNDSKIT igen...
ja... vad säger man...
Det finns väl värre att idas gnälla om än hundskit!!!

FY SKÄMS!!!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Men dra åt h-vete! Ser det verkligen ut så där efter elljusspåret? Man skäms! Å här har man varit efter vägen och plockat upp skräp som slängts från bilar å så får man se sånt här! (Nog för att man hittar både det ena och det andra efter E10:an med - madrasser, badkar, toastolar mm mm). Jag predikar åt ungarna att inte slänga skräp ute, orkar man bära ut skräpet orkar man bära in det med.

Tyvärr är det nog inte bara Bruksare som är så här slarviga, "lokala" soptippar finns runt om vart vi än tittar skulle jag tro =(

2008-06-11 @ 14:55:48
Postat av: Lasse

Heja! Det är inte enda stället där det ser illa ut.Man måste ju ha släp eller dy likt för att få dit det så varför inte åka till en Miljöcentral.

2008-06-11 @ 17:08:24
Postat av: Mia

Vad mkt kul jag hade att läsa ikapp. Underbara bilder på ungarna. Och sommaren har kommit.



Appropå nedskräpning så finns den mentaliteten här oxå. Man hittar lämningar från årtionden tillbaka, men värst är de saker som stammar från de närmsta årtiondena. Ja, även från denna sidan milleniumskiftet. Svärfar är ju sådan, för hans far gjorde så, och hans far i sin tur, ovs. Vaddå föra utvecklingen framåt?

2008-06-11 @ 17:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0