Tvättberg...

Vart tog dom vägen... slavarna?
Fast...
Vi har ju två hjälpredor... som gärna hjälper till med tvätt-vikning.... på SITT sätt!

.
.
.
22:34
Ibland har man tur... tycker nog Edvin!
Pappan o han for o rallade idag... dom skulle egentligen o träna men möttes av en lapp på dörren: "Varning! Magsjuka!"
Så... då skippade dom att utsätta sig för Brännagårdsbaciller... istället for dom o hälsade på hos arbetspolarn/träningskompanjonen!
Och... där fanns det en pojke... Glenn... som hade leksaker!!!
Gissa om någon blev kär!!! Störtkär i en timmerbil... så mamman i familjens hjärta smalt över den enorma känslostormen över en TIMMERLASTBIL så han fick den!!!

Någon har lekt med en timmerbil hela eftermiddan... o nu när han skulle gå o sova började han fråga var lastbilen är???
Kröp runt i sängen o viskade: "Lastbiiiiilen? Lastbiiiiiilen?? Lastbiiiiiiilen???"
Raring!

Den saliga blicken säger väl allt?

Middagen idag:
SURSTRÖMMING!

Bengan kom o käkade... o mormor...
Stumpan sov i spjälsängen o Edvin hade slocknat i soffan så mamman fick njuta i lugn o ro av strömmingen!!!
Åhh... jisses så gott!
Första mackan hade jag ätit upp innan dom andra ens hunnit göra halvvägs sina klara!!!
Men... är man en trimmad småbarnsmamma så går det undan... andra mackan insåg jag att jag har ju faktiskt inga monster att vakta så den han jag ju smaka o njuta av!!! Sen var jag tvungen att ta en strömming, en kvarts potatis o ett pytte tunnbröd bara för det där sista shoset! Efterrätten var färska, svenska jordgubbar o vispgrädde!!! Jisses igen... gott!
Pappan fick sig en snaps... stackars Bengan som var tvungen att köra (i tid hem för att se fotboll!) kunde inte ta sig nå starka varor!

Näpp... nu ska jag sortera ut bilder jag knäppt idag...
Jag är så vansinnigt förbannad o upprörd...
men... det kommer ett nytt inlägg om det!
.
.
.
 07:51
å så är blogg-X£#*/* segt o det går inte att hantera bilder!!!
Bara för att jag har så mycket ilska som vill ut!!!


Kommentarer
Postat av: Linda, Oscar och Lucas.

En bild säger mer än tusen ord!!!!

Vilken blick av Edvin, lyckosten en ny timmerbil med kran, wow säger Oscar (grön av avund).

Grattis i efteskott till Edith!

//Linda och pojkarna.

2008-06-10 @ 23:11:54
URL: http://flexisen77.blogg.se/
Postat av: Anna

Meddelande från slavarna: Det är bara att höra av sig så ställer vi oss vid disken eller tvätthögen... ;) //Anna

2008-06-13 @ 18:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0