Bank... bank... bank!!!

Vilket härligt ljud!!!
För, nu är det hål i skorstenen... eller om det nu heter murstocken..
Snart...snart... så sitter det en kamin fast i det hålet!!!
Jäklar vilket drag det är... står man i närheten så sugs håret in!! =)
Har hållit på o torka så gott det gick... för, det var i precis det läget när Edith precis somnat, lätt sömn.... o Edvin kommer o ska med våld in i det superdammiga rummet som jag tänkte dammsuga... givetvis vill han ju bara hjälpa till men, när jag tvunget måste höja rösten o säga till på skarpen... för jag vill INTE ha hans hjälp med att torka upp murstocksdamm... så vaknar ju givetvis Edith... o somnar inte om... så, lite snabbt fick jag i alla fall torkat av murstock o golvet... sen ska det ju dit en plåt så eventuellt kvarglömt smuts syns ju inte! ;-O
Vi skippade "Öppis" idag... Anders visste ju inte hur han skulle jobba... o vi lär ju hinna dit nästa vecka... o nästa... o nästa... o nästa.... =D
image100
Snygga rören... dom svart/gråa!!! =(
Nå... det finns ju sprayfärg!!!!!!!
Nu var det en liten raring som tog i... o det började lukta! Så, blöjbytedags!


- - - - - - lite till...


Se!!!
I morron så här dags (23:46) kan du komma o värma fötterna Anna!!!!
Den är på plats!!!! =D =D =D
Och, det gick ju ganska smidigt... det tog i alla fall betydligt mindre tid än vad gällivarefirmans installatör menade på... två arbetsdagar!!??!!
Det tog kanske tre o en halv timme, effektiv tid...
Sen ska ju förståss sotarn också godkänna det...
men, vi kunde smygelda lite försiktigt ändå... =)
Och... jag tror jag sprayar det grå till svart istället! För, i mina ögon passade den svarta rörstumpen bättre än den grå mojängen...

Pappan hade haft det bra första dan på jobbet!
Ganska stor skillnad!!! Så det ser ljust ut!

Kommentarer
Postat av: Linda, Oscar & Lucas

Underbart med kamin!!!!
Vi satte in en i vardagsrummet förra året och oj så vi eldar.
Förutom mysfaktorn har vi fått ner fjärrvärmekostnaden en hel del =).
Elda lungt och på återseende, kanske "live" på öppis någongång.
Hälsn. Linda

2008-03-06 @ 08:13:07
URL: http://www.flexis77.blogg.se
Postat av: Anna

Gud, vad mysigt det ser ut!!! Vore det inte för att jag är nästan 40 mil bort så skulle jag komma på en gång... men, men... det kanske hinns nån dag under påsk :)
Håller med dig angående färgen, det svarta röret ser ut att passa mycket bättre än det gråa...

Ha det bra!!!

2008-03-06 @ 14:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0