*Besiktning... gånger två!

Idag hade Edvin tid hos läkarn... så pappan o Edith passade på o smita iväg till bvc o göra en niomånaders-besiktning av stumpan! 25 gram!!! 25 gram var allt hon ökat sen sist!!! Och, jag som trodde det skulle vara två kilo! För hon äter ju som en häst fast då märks det ju att hon rör sig betydligt mer nu! Matchvikten var: 10075 g och hela: 71 cm i längd! Dom var klar snabbare än vad vi fick komma in i ett undersökningsrum (trots att Edith inte hade nån bokad tid!)! Så då kom både far o son o höll oss sällskap!
Måste ju fortsätta att gnälla om bvc:s nya lokaler... visst, numera sitter ju inga människor i väntrummet o väntar på att få komma in till doktorn... så sant... men, vaddå... väntrum??? Är det inte där det är meningen att man ska vänta??? Själv var jag ju för nåt tag sen till doktorn pga ryggen o då satt det människor som i ett pärlband i korridoren utanför behandlingsrummen! Själv fick jag sitta där en stund o hörde klart o tydligt allt som sades genom dörren till behandlingsrummet o patienten som var där inne med doktorn!!! Är det okej??? Nä... inte sjutton vill jag att halva kommun ska sitta utanför dörren till undersökningsrummet när jag går till doktorn!! Det kan inte vara rätt... ingenting av det hela kan vara rätt!!! Nå, jag har rätt mycket gorm kvar inom mig som inte fick komma ut tidigare när jag tjafsade om bvc... o det är på gång att bubbla ut nu!

Edvins läkarbesök hade med pratet att göra... Edvin var superduktig hela tiden! Och, helt klart behöver nånting göras åt att han inte pratar... så, det blir remiss till barnkliniken för vidare koll! Jag plockade med ett par böcker från väntrummet att läsa medan vi satt o väntade på doktorn (också en sjuk grej... varför finns det böcker o sånt i väntrummet när det är i korridoren utanför doktorn dom behövs!!!) o så lyckades jag plocka två superbabypekböcker som inte var värst intressanta i Edvins ögon... men, det var ju tur ändå för då fick läkarn se o höra med egna öron hur lite han faktiskt pratar... Det var bollar o byxor o telefoner o strumpor o skor o lampor o sånt som finns i pekböcker o Edvin sa: "Pappas! Pappas! Pappas! Dittos!" Så, utan tvivel behöver han hjälp med att få igång pratet! Sen smet vi in med Edvin till bvc o tänkte få en besikting på honom ocskå!! HAHAHA!!! Inte det lättaste!!! Kläderna gick ju hyfsat smidigt att ta av... men, vare sig att sitta på babyvågen eller stå på vuxenvågen var nåt som uppskattades!!! Och sen då... LIGGA NER O MÄTA SIG!!!! Men, hallå!!!! Så... mellan tummen o pekfingret så är han 94 cm o väger 15,9kg (fast jag tyckte att det var mest på 16.1 kg)

Jag började samla på bondgårdsdjur, böcker o annat som det var reklam om lite här o var innan jul... nu har det kommit några delar o dom är riktigt fina faktiskt! Först var det Kofamilj sen hönsfamilj o så kom hästfamiljen o nu idag kom grisarna!! Kolla in raringen:
image114
nöff nöff!
och så var det en stämpel med grisspår o stämpeldyna med!!! Men, dom fick lite smidigt slinka undan Edvins blickfång... har en känsla av att det kan bli både målat o tapetserat med grisfötter överallt annars!!!

Jo just... vi var ju om till pappas nya jobb också! Så, nu vet Edvin att när pappa jobbar så är det inte korv han säljer längre! =)

Brr... det är knappt 18 grader här uppe i sovrummet... o nu börjar jag känna mig frusen genom märg o ben!!! Tänk så fort man vänjer sig med värme!!!! Måste gå ner o värma min iskalla klumpar till fötter!

Det blev så tyst...
Edvin satt o ritade intensivt! Jag klantade mig lite... när vi var o handla härom dan fick man en magnetplatta med penna, komihåg-måndag till söndag, o på den ritade jag ju givetvis en traktor på måndag, släpvagn på tisdag, grävmaskin onsdag, lastbil torsdag osv... o sen dess har Edvin utsett den till sin personliga fordonsteckning! Jämt o ständigt skall det ritas dit gräv, gräv... o jag ritar lydigt dit en grävmaskin... men, han muttrar nånting o börjar förbättra nånting på skopan... o jag har ingen susning om vad det är jag ritar fel!!!
Måste komma ihåg o fråga pappan det... för Edvin blir halvgrinig när jag inte fattar!!!

När vi så sitter i godan ro, jag med min thekopp o löser sudoku o Edvin ritande så börjar jag riktigt höra hur extremt TYST det är... VAD gör Ditto???
Hahaha...
Stumpan höll på rensa resten av Edvins tallrik!!!
Andäktigt åt hon o garnglodde på barnprogrammet på tv:n!!!
image117
mmmmmmmmm

image118
Kolla in fullproppade munnen... och dressingen!

Och till saken hör att hon käkade två potatisar mosade i smör o lite mjölk o en ganska tjock falukorvsskiva som fick värma upp sig i potatisvattnet till middan strax innan!!!
Igår slevade pappan upp mat till henne....
Men hallå pappa!!! Det är DITTO som ska ha mat... inte Edvin!!!
Lägg upp en skopa klyftpotatis... tre, fyra stycken klyftor är ju bara en liten smakbit!!!
Det kanske förklarar min förvåning över dom ynka 25 grammen!!!

Kommentarer
Postat av: Faster Emma

antligen hemma:) langtar...hahah upptäckte precis att jag skrev med a istället for ä!!! nåja längtar så efter goisarna:)

2008-03-12 @ 22:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0