Brrrr...

Det blåser ute!!!
Min härliga fleeceoverall är INTE vindtät!!!
Det fick jag vackert erfara när jag skulle ut o hämta tidningen lite snabbt o diskret... nu har jag ju i alla fall på mig den... Förr i tiden traskade jag ut lite hur som helst beroende på väder o vind... tur att man bor avsides! ;-) För det är mer än en gång man traskat ut i trosor i en gammal sliten t-shirt! =D Nå, nu förtiden i dessa ljuvliga fleecedagar invaggas man in nån falsk värmekokong... för som sagt... det blåser ute!! Och... det hade drivit igen snö på bron så jag tog ju piassavakvasten o borstade bort lite snö... o då riktigt känner jag dom iskalla vindarna som letar sig igenom fleectyget! Sen när jag dristar mig iväg mot brevlådan så får jag rejäl motvind... o jag säger bara BRRRRR!!!! Det blåste isbitar genom overallen.... Nästa gång blir det en overall med vindtätt foder! =)
Edvin var så rar med Edith... som förövrigt fick smaka ananas till frukosten! Det en höjdarsmak på hennes tunga! Hon var mycket förtjust i den riktigt söta smaken... hon sög som en galning o sen började hon hugga efter biten jag höll fast! Munnen vidöppen liksom för att kunna trycka i sig så mycket som möjligt! =) Edvin är också galen i ananas... o det är ju gott! Den här var riktigt söt o god! Lite, lite uns av syrlighet... men annars bara söt o god! Nå, efter frukosten blev stumpan i vanlig ordning trött o jag satte henne i vagnen med sin mjuka bok med lite roliga djur som man kan pilla på osv... då kommer Edvin o "läser" till henne! "Bää...bäää... vohh vohh...Dää Ditto!" osv... så himla gulligt!!!

Idag skulle sotarn komma o besikta skorstenen!!!! Man ska ju inte ha bråttom... för det börjar kännas som om det är ett bra tag sen jag ringde o "bokade" besiktningen... ett bra tag innan installationen var det i alla fall... ska kolla in lite i bloggen... för, det står ju där nånstans... bra med blogg!!! Man vet när saker har hänt... annars glömmer jag ju bort det som hände i förrgår!!! Men, nu är det bara o kolla i bloggen!!! =)
.
.
.
HA!! Där fick man för att man gnäller...
Sotarn skulle ju komma nångång mitt på dan... givetvis trodde jag ju att jag hade hur gott om tid som helst idag... o att nån gång efter lunch skulle vara mer troligt att han dök upp! Jo just! Strax före elva på morron rullar en Passat in på gården... o inte var det Pappan som bytt tillbaka bilen... utan "Pling-Plong" på dörrklockan o där står jag lite skamsen i min fleecepyjamas o beklagar att jag inte hunnit ur den än... Ditton hade strax innan vaknat o var gnällig så med henne hängandes på höften fick jag stå där o svara på olika frågor om dittan o dattan... Nå, nu är det legalt o godkänt i alla fall... så man kan elda med gott samvete ur tillståndssynpunkter... Och ett är då säkert... Sotarna är nog bland dom trevligaste "hantverkarna" som finns!

Nu hörde jag på radion...
En 30-årig mamma o ett barn mördat... Igen!!! Bara några mil ifrån Arboga... Surahammar...
Vad är det för nåt som händer??????

Posten idag...
Fick reklam från H&M!
Idag har dom surrat på nyheterna om hur unga kvinnor väger för lite... pga dagens modeideal... o att det är skadligt om inte skadligare än fetma... o det är betydligt större procent som väger för lite än för mycket bland 15 till 24 åringar tror jag det var... så kommer då posten med dagens skörd av reklam... där som sagt H&M vill sälja sina kläder till mig... men, det åkte handlöst i återvinningen! Tänker inte handla nå från dom... förresten så ryms väl inte ens en tredje del av min röv i en av deras byxor... för jag riktigt reagerade på hur eländigt magra modellerna var!!!
image144
Nu funkar min scanner som ett koarsel... men, dom flesta har väl fått samma reklam som jag... så man kan se eländet live!

Pappan skottade snö idag...
När jag stod o skalade potatis så var det nåt svart som svischade förbi utanför fönstret...
sååååå synd att jag inte hade nån kamera i närheten o hann föreviga pappan där han provåkte kälkbacken!!! =)
image145
Dom fixade iordning pappans gamla ..... (kommer inte på vad den heter, fyller i senare!!!) som hade borta en framskida i morse! Och, Edvin var inte på humör, trött o hungrig, på morron... men, nu på kvällskvisten går det undan... nästan lika snabbt som pappan!!!

Posten förresten.... eller brevbärarn...
Jag har rensat ut gamla hundsport, ett helt gäng som jag satte ut på Tradera... har själv köpt numret där Breton var rasspecial så jag tänkte att det säkert var nån som ville ha dom... nå, igår skickade jag ett gäng med pappan att han skulle stoppa på gula brevlådan (som han också gjorde, i postlådan här i gyljen!) gissa om jag blev förvånad när jag tog in posten o det var ett helt gäng hundsport i gårdagens skörd!!! Alltså har brevbärarn tömt gula lådan, sett att det stått min adress tryckt på baksidan på tidningarna... följaktligen INTE sett den stora fasttejpade etiketten med ett nytt namn o adress o mitt namn o adress som avsändare, samt ett gäng frimärken 33:- närmare bestämt!!! HAHAH!!! Han måste ju ha trott att det snurrat om totalt för mig när jag postat åtta hundsport till mig själv!!! HAHAHA!!! Tur att han inte stämplade frimärkena... idag målade jag över min gamla adress o stoppade dom engång till i brevlådan... o nu kom dom inte tillbaka!!! =)

SNOWRACER... STIGA!!!

Så klart... =D
image146
Pappan mumlade nåt om att det finns STORA såna så att "föräldrarna kan åka med" fast jag tror nog det mest är som leksak åt vuxna.... ;-) för i nästa andetag handlade mumlet om att bygga om en snöskoter (en riktig... bensindriven!) till en "pulka"! Ta bort allt tungt o sätta dit medar o så... fast, då behöver man nog en skoter ialla fall för att dra uppför backarna för den blir nog för tung... osv... =) Hehe... vad är det för fel på en hederlig gammal vanlig pulka??? Ok.. bortsett från byggandet o planerandet o så alla blåmärken man får när man kraschar... ???

Kommentarer
Postat av: Lisa-Maria

det heter BOB =)

2008-03-27 @ 21:36:24
Postat av: Catherine

Nänä... Lisa!! Snowracer!
=D

2008-03-27 @ 21:51:45
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Lisa-Maria

men det kallas BOB =) , eller har alltid fått heta det här hemma i alla fall . Men det kanske är vårat eget namn på den =D

2008-03-28 @ 14:21:05
Postat av: Catherine

Ja.. jag hörde av Anders att det heter så... i alla fall lokalt... Men sök bilder på google efter BOB o så efter SNOWRACER så får du se! ;-)

2008-03-28 @ 15:19:35
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Lisa-Maria

haha ja kan tänka mig det , men vi har väl vårat eget ordförråd , det brukar i alla fall Lars Ahlbäck säga =) haha

2008-03-28 @ 22:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0