Ett dygn...

Tills vi får se Pappan igen... drygt!!!
Första "hela" arbetsdan... förra veckan jobbade han bara 9 - 17 o nu den här veckan kommer han att ha normala arbetsdagar... om det nu går att kalla det normala! =)
Han börjar nio på morgonen o slutar nio nästa morgon... så. ikväll blir det bara jag o småmonstren! I o för sig... inte nån större skillnad mot en ICA-dag o jobba till 19.15 för, då är det ju redan nattinatt-tid för Edvin o Anders hann knappt se dom så skillnaden blir ju att vi inte hinner sitta o halvsova i soffan nån halvtimme innan tandborstning o natti-natt för oss!!! Sex dar i månaden.... alla dom andra kan vi sitta o se på tv:n heldagar om vi vill!!!! =D
Edvin har käkat frukost idag...
Och... om Kalles Kaviar vill ha en ny reklampojke så är Edvin ett självklart val!!!
För, Kaviar i alla former är ju populärt... men, den nya "guldkaviaren"
image108
är i synnerhet populär!!! Han fullkomligt slukade TRE mackor med denna kaviar... varav två gånger med bara påfyllning av kaviar!!! Och... jag håller med... den var faktiskt riktigt god! Jag som inte är nån kaviarfantast... men, den smakade mycket... rökt... lite åt böcklinghållet! Och... det gillar jag... böckling....

Åhå... tog ett ryck o började städa i sovrummet...
Nya sängkläder till alla... o när Edvin fick se dom "gamla" kring hallgolvet så bar han tillbaka sina eget o Ediths påslakan... sitt la han i sin säng o så kom han släpandes på det andra o sa Dittos!!! Fick verkligen förklara att dom är smutsiga o ska till tvättmaskinen o att nu har ni ju fått nya, rena! Han är kul...
Fast, sen försökte jag som sagt städa... den där nya dammsugarn.... *grrr* har ju inte testat den ordentligt än... bara småsvängar... men, nu glad i hågen körde jag i gång... det är nog omständigt med dom två små hjälpredorna!!! Edvin som plockar i o ur dom olika munstyckena och slår av o på och vrider effektratten (sitter en ratt, hjul, som man steglöst kan ställa in sugeffekt) fram o tillbaka sen har vi lilla raraste damen som river ner ALLT på golvet... om jag lägger upp ett gäng tidningar på en stol så är hon hela fort fram o river ner det på golvet... så, bortsett från dom hjälpredorna så är den där idiotdammsugarn försedd med nåt förbannat skydd antagligen... för, den slår av ideligen!!! Nånstans i instruktionerna läste jag att det är nåt slags överhettningsskydd eller nåt... o att den ska slå av om det blir för "tätt"... men, va f*n.... Halva effekten o ett hårt trägolv med glipor mellan brädorna är ska väl tåla lite sug!!!!! Fick köra på knappt halveffekt o gissa om den sat**s dammsugarn funkar bättre än den gamla härken då!!!???!!!
Själva grejen är nog irriterande.... på - av - på - av - på - av!!!!
Alltså... måste jag ta tillbaka den till affärn så dom får kolla upp den... o antagligen är det väl nåt fel på mitt måndagsexemplar... återigen....
Nå, nu har jag lugnat ner mig lite... så jag tål att dammsuga klart sovrummet i sakta mak utan att snöra ut skiten genom fönstret!!!

Nu ligger raringarna o snusar så gott...
Snart ska jag krypa ner o lösa ett sudoku om jag hinner innan John Blund haffar mig!
Så här mms:ade vi natti-natt åt pappan:
image109
Så rara o goa kan bara Edvin o Edith vara! =) Kl. 21:18

image110
o ännu rarare kl. 23:06, åtminstone tystare!

go natt!






Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en bra dag :)

2008-03-10 @ 10:21:22
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Anna

Till Edvin:
Grattis på namnsdagen!!!! Hoppas nu att mamman, pappan och syskonen uppvaktar med en namnsdagstårta ;)

2008-03-11 @ 08:51:40
Postat av: Greta

Oh va gulliga dom är

2008-03-11 @ 17:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0