Hård helg...

Hehe... Jag tror att båda småmonstren har haft en hård helg!!!
För mycket godis så... dom har väl antagligen nån "candy-hangover" för igår somnade Edith rätt obehindrat vid 21-snåret... då hade Edvin redan sovit ett bra tag... o pappan lyfte över henne i spjälsängen o där har hon sovit, själv... utan att ha en tutte inom två sekunders avstånd från munnen... tills halvtvå nångång i natt!!!!! Dom vaknade inte alltför tidigt och har varit upp o gjort sina morronbestyr... ätit gröt/frukost, bytt från pyjamaser till vanliga kläder, skitit o nu sover dom som små sötnosar!!!

Pappan har åkt för att jobba ett dygn... nu ska han börja på sitt eget schema... o vara ensam, tidigare har han ju gått bredvid för o lära sig... så nu blir det en hård arbetsvecka direkt igen! HAHAHA!!! Han jobbar fyra dygn o är ledig tre... Hujeda mig så tungt o jobbigt det kommer att bli! Gäääääsp!!! Eller... tror nån på mina ironiska kommentarer????

Igår fick Edith ta på sig en av Edvins gamla ärvda pyjamaser! Lustigt hur fort tiden går... pyjamasen, som är rätt stor i storleken köpte jag i Finland o då var den på tok för stor för Edvin... mitt i allt hade han växt i den... o han har använt den mycket... jättemysig o skön är den... nå, igår testade jag om Ditton kunde ha den... ja visst!! Lite lång i ärmar o ben, men det gick att vika upp.... men Edvins reaktion!!!!
Han blev helt bestört.... "MIM!!! MIM!!!! MIIIIIMMMMM!!!!" Han blev så upprörd över att Ditton tagit HANS pyjamas... jag försökte ju förklara o berätta att han är ju så stor o har växt så mycket så han ryms ju inte i den längre... osv.. så, han lugnade sig ju men ändå... vilken reaktion!! Så, du Lisa... din kommentar här om dan är såååå sann så!!! Han har mycket bestämda åsikter om vem som äger vad!!! I regel äger HAN allt!!!! =)
image141
Kvällsbus med pyjamasmonster!

På morron kom han traskande med en grön spritpenna... o jag bad honom ge den till pappan för han får ju inte rita med den pennan medan jag plockade fram barnvänligare penna o papper... pappan kommenterade att nånstans har han ju ritat med den för hans gröna fingrar avslöjade honom... o det hade ingenting med gröna växter o planteringar att göra!!! Senare när han trampade fram med sin illgröna bobbycar så ser jag ju var han fått sina gröna fingrar från!!! Bobbycaren är pimpad!!! Snygga bling-blingfälgar i läckraste grön tusch o gröna stripes efter ena sidan!!! Xzibit kan gå o gömma sig!!! Han ligger i lä när det gäller pimpande av bilar!!!

image142
Edvin kollar in lillasyster när hon sover...
image143
Men... nu är hon vaken!!!

Dom är såååå rara o goa! =)
Vilket privilegium att få ha såna underbara människor omkring sig!!!

Nä... nu måste jag klä mig... har mojsat omkring i en viss overall hela morron!!!
Stackars mina medmänniskor... har väl varit nog hasa-flasa tidigare... o nu när jag bara går o skruttar i en vit/ros/blå jättebabyoverall!!! Inte det hottaste som finns!

Kommentarer
Postat av: Faster Emma

Måste nog komma förbi nå så att man får se Edvins "nylackerade" bil!:D

2008-03-24 @ 17:16:20
Postat av: Farmor

Alltså! Det ser ut som om Edith varit på värsta påsk raitantaitan med glitter och glamour. Det ska börjas i tid...

2008-03-24 @ 19:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0