*Rantardags... igen!

Småmonstren gick o la sig tidigt igår... båda sov strax efter 19 o i småbarnsvärlden betyder det att man vaknar tidigt nästa dag! Så också dom!!! Halv sex har dom satt i gång o busa som värsta fröna!!! Så, jag hade ju inte behövt ställa nån väckarklocka!!! Vi kom upp.... satte Ditton i spjälsängen o var ner o tog mig en dusch för vi skulle ju ut på ranten igen... hämtade upp pappan från jobbet strax efter nio... var o lämnade dammsugarn på Konsum för inspektion o så for vi åt Kypas, för... Emma ville vara barnvakt!
Hon var hur pigg o glad som helst... o brun!!! Riktigt fyramånaders australien-brun var hon! Och, Edvin... ja, så klart var han lite småblyg men det gav sig nog rätt fort... för, vi lämnade ett vrålande litet monster... men, det hade gått över strax efter att vi for!
Ja, det blev en luleåsväng idag igen... Kiropraktorn igen... tror inte att jag direkt sa hur det gick förra gången... fick ju nå mysko piller att käka i tio dagar för att mag o tarmfloran skulle återhämta sig från den obalans som tydligen rådde där... nå, har käkat dom nu o inte märker jag väl nån skillnad vare sig på rygg eller magen men, ett nytt besök hos kiropraktorn idag o då fick jag ju lite behandling... o voj, voj vilken smärta!!!!!! Och, det här är en mjuk o behaglig kiropraktor... inget bändande eller brytande men, han hittade nåt i min vänstra vad som han tröck till o hur ont tog inte det!!! Helt sjukt! Sen joxade han lite till o jag ska tillbaka igen på måndag.... suck! Men, bara det ger resulatat så... dagens behandling kändes i hela kroppen... jag var helt konstig o slut efteråt! Ansiktet hettade o jag var knallröd! Lite halvläskigt faktiskt... så, jag väntar med spänning på o se hur resultatet blir!
image121Sen for vi o käkade på Waldorff... Edith höll ju på svälta ihjäl långt innan så hon fick sig en semperburk uppvärmd hos kiropraktorn så hon bara provsmakade från riset o lite av den nog så kryddstarka kycklingen från dom fyra små rätterna...
Vi satt vid det långa akvariet... o nästa gång måste Edvin följa med o få se HAJARNA!!!image122













Efter maten blev det storheden...
ja, jo... Biltema!!!
image123
Det här du Edvin... Lillasyster först på BILTEMA!!!

Jag har klurat ut hur dom har ordnat det där med Biltema...
Direkt när man kommer in så är det massor av leksaker, kastruller, vattenkokare, febertermometrar, plastbyttor, bullformar, pennor, pärmar, blomvattenkannor osv!!!
Allt jättekul, billigt o lite annorlunda... (står Biltema på ALLT!!!)
Jag gick där o fundera vad sjutton det är med Biltema som gör alla karlar så exalterade... Det här verkar ju vara varje kvinnas våta dröm... bara massa "kärring-grejjer"!!!
Och... massor... massor!!!
Sen, när vi sakta inskolades i de mer diffusa områdena med olika attiraljer som man inte har nån aning om vad det är (hörde o såg en dam som med mobilen i högsta hugg försökte förklara för någon i andra änden: Ja, men, det är som en blå raket som står rakt upp o en spak på sidan! Har ingen aning om vad det var... o tydligen inte hon heller... hade väl blivit kommenderad att Köp en sån!) nå... sakta förändrades butiken lite lömskt... tills man gick o gick o gick o bara längtade efter att få gå genom kassan o slippa alla trista luftfilter o avgasrör o andra tjafsgrejjer... men, inte sjutton hade man väl mage att gnälla när man redan plockat en hel kundvagn full med grejjer!!! Klart "Gubben" måste få kolla sina grejer!!! Så.. inse vilken smart idé!! Det borde IKEA ta efter!!! Skulle bespara många kvinnors öron lite gnäll!!! =D

Edvins lycka var total...
image119
Hmmm... undrar just hur det här ska sitta ihop???

image120
"-STOPP! Stopp... inte så!!! Sätt den andra där istället!!!" Säger nog lillsyrran...

Och... Edith som inspektör/instruktör!!! =)
Klockan är dessutom omkring 21:50!!! Och... båda två har allvarliga problem att hålla sig vakna!
Och... jag bytte Ediths byxor på GKs...
Men, det skriver jag om i morn.... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0