Skön söndag...

Fast dom vaknade rätt tidigt idag också!!!
Trots att det blev sent igår!!
Men, nu sover dom som stockar båda två... o Edith har redan sovit en sväng tidigare...
så, det som förloras på karusellen tas väl igen på gungorna... =)
Först slockande Edvin o Ditton smög sig fram o pysslade på med vad vet jag inte riktigt...
image124
men, en skruvmejsel ingick i pysslet! Stackars Edvin som sover helt ovetandes....
Men, det blev pipigare o pipigare ljud från henne...
så, då fick hon sig en tuttslurk o slocknade som en klubbad oxe hon också!
image126
ZZzzzzZZZZzzzZZZZZZzzzzzZZZZZZzzzzz!

Så rara.... så rara!
Det syns på Edvins kinder vad lunchens efterrätt bestod av... Chokladpudding!!!

Pappan drog iväg på ranten igen...
Idag skulle dom från förra jobbet få sin julklapp!
Jill Jonsson på Kulturens Hus! Lite avis är jag nog allt... hade varit himla kul o se!
Hoppas verkligen att dom får det kul!
Han ringde för nån stund sen... då var dom på Lindex o shoppade!!!! HAHAHAHAHA!!!!
Anders o ICA-gänget i fulla shoppar-tag i Luleå!!
Inte ens JAG är så elak så jag drar iväg med honom på klädaffärer!!! Hehe... fast, det beror nog mycket på att jag tycker det är ett nödvändigt ont... hellre Biltema än H&M!!!
Sen, skulle dom käka på Waldorff innan showen! Så, han hinner käka två gånger på Waldorff den här veckan!!! Han som aldrig varit där innan i torsdags!

Vi ska ta o steka lite wienerscnitzel fick jag för mig... såg ett recept i tidningen Land o blev garnsugen o då fanns det en lagom skinkstek i frysen som passar bra... mmmm...
Lite klyftpotatisar o så vitlökssmör till!

Mycket sovbilder... men, dom är såååå rara när dom sover!
image128

Man ska inte planera...
Nu har jag hällt upp ett vinglas till o sitter o känner lugnet...
Och, gladeligen hörde jag nyheterna i veckan när socialstyrelsen inte avråder ammande mammor för ett par glas vin... ett par gånger i veckan!!! Precis vad jag tycker också... Definitivt inte under tiden man är gravid... inte ett uns alkohol... men, när man ammar är det en helt annan sak! Och, tyckte jag inte att Edith sov liiiiite, liiiiite bättre när hon hade kolik o jag hade tagit ett glas vin till maten!??? Nu låter jag väl som värsta alkiskärringen... så är det inte... har haft allt för många alkisar runt om mig i hela mitt liv för att ens fundera på att trilla dit i missbrukartagen men, jag uppskattar mycket ett par glas rödvin, av god kvalitet, till god mat! Det är en höjdpunkt! Sen har nog kroppen sitt eget system att förhindra att det blir "för mycket" när man har småttingar... för, två glas smakar underbart gott men, provar jag ta ett tredje glas smakar det värre än grisblod blandat med ättika!!!
Nå, nu till planeringen... jag hade ju som sagt planerat lite smaskigt panerad wienerscnitzel med vitlökssmör osv... satte glad i hågen igång med middan efter att småbusarna sovit sin mittpådagen-tupplur... Det var drygt ett kilos skinkstek så det blev en hel del schnitzlar att dubbelpanera... o steka... Klyftisarna höll på o gosa sig i ugnen... smöret låg o gottade sig i rumstemperaturen... o småraringarna busade o lekte för fullt... När jag började ha stekt hälften så började ljudet på Ditton förändras till pipgnällnivå... så, sista hälften stekte jag med henne om vartannat på höften (o så är man förvånad över att rygg, nacke o axlar krånglar!!!) o vartannat i vagnen... vilket var icket uppskattat... vagnen alltså! Sen kom Edvin o avlastade en stund... han är så duktig... vaggade henne i vagnen o hon gillade dom tuffa tagen... OK... mest tycker väl Edvin att det är kul o se henne kastas omkring i vagnen (har stoppat dit sittvagnen nu, så hon kommer i Edvinhöjd!) tack o lov att det finns selar!!!! Nå, då var i alla fall maten klar... o jag slevade upp ett lass åt Edvin, ett gäng potatisar till Dittonen o så en portion åt mig... Edvin satt mest o skrattade åt Edith tills han tog sin tallrik o gick o satte sig i vanlig ordning i soffan... Jag försökte ta en tugga mellan varven jag försökte tillfredsställa damen som inte var så lätt att ha o göra med... det mesta åkte ut ur munnen igen... så då stoppa jag ner henne i vagen igen o pluggade igen med nappen... o hon var ju trött... vansinnigt trött!!! Ögonen så rödkantade... men, inte tänkte hon somna!!! Så, jag fick sitta med ena foten o skaka vagnen medan jag försökte njuta av den efterlängtade middan!!! Vilket bara resulterade i att jag tappade besticken i golvet eftersom jag var tvungen att plocka upp nappen som med jämna mellanrum åkte i golvet... så, när jag stoppade sista tuggan i munnen SOV stumpan som en stock!!! Hann jag smaka nånting av maten som jag glufsade i mig i värsta stövarmanér? Nä! Då hade jag halva vinglaset kvar... morrade lite grann över att inget blir som man tänkte sig... fyllde på glaset o ja... nu skriver jag det här!!! =)

En fördel till med kaminen.... Vinet är GOTT direkt!!! Man behöver inte hälla upp o invänta rätt temperatur i fjorton timmar... eller ve o fasa MIKRA (har hänt, hellre mikrat vin är för kallt!!)!!! Tidigare har kylan varit total i vinställets region... nu är det precis lagom rödvinstemp där!!!! =)

Så, Anna... helt klart är dom sååå rara när dom är vakna, men ack så lugnt när dom sover!!!
Och, spännande blir det med mysoverallen!!! Fast, jag ska ju erkänna att jag längtar ju inte riktigt lika vansinnigt efter den nu, i nästan 24 plusgrader efter att ugnen o plattorna tävlat med kaminen om att värma upp luften... som när man för två veckor sen satt o klapprade tänderna i soffan!!! ;-)
Men, det blir ju snart 35 minusgrader igen (nästa vinter!!! Går sååå fort!!!) o då får jag väl njuta av fleecevärmen tillsammans med ditton!!!

Och... nu är det en stumpa som protesterar där nere..

Har ju glömt o kommentera melodifestivalen...
Dom surrade på radion idag bla om ordet Melodi!
Smaka på det... Melodi-radio... det är ett ganska antikt ord!!!
"Nu kommer Charlotte Perellis orkester med melodin HERO!"
Konstigt att dom inte har moderniserat det också som allt annat...
Jag gillar låten!!!
Tycker allt är skitsnyggt med hela henne... o så har hon ju en son som är född den 17:e oktober 2005!!!
Och... kolla in hennes man... han har vissa likheter med en viss annan pappa som har en son som är född 17:e oktober 2005!!!!
image128
Hehe...

Men, som sagt... låten är faktiskt bra... tyckte överlag att det var flera riktigt bra låtar... Rongedal!!! BWO! Linda Bengtzing... varför fick inte hon några röster alls från svenska folket??? Och så balladerna... men, ballader tycker jag inte riktigt ska vara i detta sammanhang... annars så är jag en tvättäkta balladfantast... men, i melodifestivalen vill jag ha fart o fläkt... om det inte är Tommy Nilsson som sjunger förståss!
Och, tack o lov... Christer Sjögren kom näst sist!!! Och, det var helt rätt... för, han var ju faktiskt lite bättre än Frida o Headline!!!! =D
Men... hallå... Malmös jury... Vaddå rösta på "sina egna"! artister!!! Alla andra röstade hyfsat likadant, utom malmö!?
Nu får man längta till stora finalen...
Jag är en melodifestivalfantast!! Erkänner!!!
Men, det är som ett skönt vårtecken... melodifestivalen börjar i värsta, jobbigaste o mörka tiden o när den svenska finalen är klar är det ju VÅR!!! Ljust, varmt o härligt!!!! Bättre än svanarna som landar i persön...

Nå, nu är det dags för tandborstning o pyjamasombyte....


Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med dig, de är verkligen söta på bilderna... men jag tycker att de är söta även när de är vakna =)
Jag har nu sytt färdigt din overall, så imorgon följer den med mig på bussen hem :) Sen får jag väl lura med mig Lasse att följa med mig till Gyljen nån dag så får jag överlämna skapelsen ;)
Nä, nu skiner solen så det blir en liten promenad innan middagen :)
Kram

2008-03-16 @ 14:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0