Dammsugarn... såklart!

Haha...
När jag gick ner för att borsta tänder o sånt så såg jag ju den!!
Och... en sån där gigantisk aha-lampa a la Kalle Anka lös upp ovanför min skalle!
Ja, det var ju dammsugarn jag skulle surra om igår kväll!!!

Jag tog ju med mig stumpan o for o handlade en sväng igår...
Och äntligen, äntligen så fick jag min dammsugare...
Det tog endast 83 dar!!! Det var den 21 februari jag köpte den... Tack o lov för bloggen!
Och jag fick en helt ny... gissa om det var nå fel på den gamla härken eller!!!
Denna nya sak...
Plockade ihop den, Edith tyckte det var urkul o härja med den enorma kartongen, startade dammsugarn med reglaget på lägsta effekt... höll andan o drog upp reglaget på max... satte i gång att dammsuga... när halva köket var avklarat var jag blå i ansiktet av syrebrist o hostande drog jag efter andan!
Den funkar!!!!!
Sen dammsög jag den tjocka, luddiga mattan i vardagsrummet... på högsta effekt...
Den "dog" inte en enda gång utan sög upp allt damm så tjänstviligt!!! Men, det är verkligen sjukt hur jag lyckas plocka måndagsexemplaren!!! Undrar just hur många grejer jag har som jag tycker funkar lite halvdant som egentligen borde bytas eller repas!
Nå väl... Nu är jag glad över att ha en dammsugare som funkar!
Lite löjligt är det ju att man känner en enorm tacksamhet....
"ÅÅÅÅÅH TACK!! Min dammsugare... äntligen FICK jag den!!!"

Var min känsla... när det egentligen borde vara: "Jaha! Det var på tiden!!!"
För efter nästan tolv veckor utan dammsugare får man vara glad att man ändå hade en fungerande dammsugare... hade varit lite intressant o se hur det sett ut på golven annars!!!
Skrovligt bruna... o det utan att man satt in klinkers av nåt slag!!!
.
.
.
22:31
Marris var o hälsade på!!! =)
Kul... i morron ska jag faktiskt få tummen ur o åka o hälsa på henne men kanske framför allt valparna!! Hon har ju fem raringar... dom börjar vara fem veckor o jag har bara sett nån lite halvkass mobilbild... Plockar med mig kameran... ;-)

Har varit lite halvtaskig idag... han brukar vanligtvis morra, fräsa, spotta o bitas för att komma loss... (utan att lyckas för han har en matte som är tjurigare än synden!)
Men idag var han foglig som sällan när kam o borste kom fram!
Antagligen börjar han väl bli less att spy upp hårbollar!!! =)
Det där konstaterade pappan måste ha nåt med matintaget att göra! För, jisses... katten är drygt fem år gammal... tills för några månader sen hade han ALDRIG spytt upp en enda hårboll! Nu har det varit jämt o ständigt!!! Och dessa kopiösa mängder hår!!! Hur mycket hår kan ett sånt litet djur ha??? Sjukt!!! Men... när man då tänker efter så ungefär i samma veva som han faktiskt började ÄTA sin mat så... det bara måste hänga ihop!!!

Elaka matten... o mamman!
För Ditton fick INTE provsmaka högen, fast hon slickade sig om munnen när hon kravlade sig fram mot den!!!


Sen fick jag lite bryt...
Hjälp!!!
En finsk bretonmänniska, med enormt högt meriterade hundar... svensk, finsk o norsk jaktchampion tänker komma på "mitt" jaktprov!!! VAD HAR JAG GETT MIG IN PÅ????
Hjälp... pappan muttrade... "Så där gör du ju jämt... är det inte radion så är det nå annat!"
Så sant... händer titt som tätt att jag med ont i magen förbannar min impulsivitet när jag sitter där med Fan i båten o ror utav bara helsicke!!! =)

Kommentarer
Postat av: Anna

Det kan inte finnas någon katt kvar, med tanke på hur stor hårhög det blev :)

2008-05-16 @ 12:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0