Dånande spöregn...

Det bara dånar i taket när regnet vräker ner!

Jag hade ju spillt upp en whiskey som jag tänkte njuta av till filmen igår...
HAHAHA!!!
Nå... jag får väl dricka upp den nån annan dag....
Jag vaknade på morron... glaset stod forfarande orört där jag lämnat det... filmen minns jag inget av... men, jag behövde inte klä på mig på morron!!! =D
Famous grouse fast den heter Black Grouse... Supersmaskig! Lite rökigare o mustigare än vanlig whiskey men inte lika mycket känsla av att slicka på ett begagnat askfat som en singlemaltare kan ha!

Man fick lite iskalla kårar när man hörde nyheterna på morron...
7 årig pojke i drukningstillbud i norra sandsjärv!
Hu... läskigt nära... Både geografiskt o känslomässigt!
Hoppas, hoppas att allt går bra....
.
.
.
21:30
Monsterpojken är hemma! =)
Och genast förvandlades köksbordet till en maskinpark/arbetsplats!!!
Han hade ju fått "ärva" ett gäng, synnerligen omtyckta, Plasto-grejer av familjen Brännström!!! Så nu har han att lasta o bärga o dra!

Vi var ut en sväng med odåggsen (en odåga är ju en buse och en hund en "dog" så en busig hund blir således en odågg!) Vi var o slaskade omkring en bra bit i lervällingen på ett kalhygge... medan Ask hittade sig ett par orrar... skulle tro att orrtuppen gav han på pälsen lite när han blev störd i sitt flörtande o uppvaktande av ljuden att döma! Vi gick o kollade in en bäck som var rejält vattenfylld! Det är MYCKET vatten i markerna nu... och, överallt låg det en hel del timmer o ved som "glömts" kvar! Lustigt att man kan missa flera av timmerstockarna som ligger o väntar på att transporteras bort ur skogen mumlade jag till pappan... men, han förklarade att det inte alls var så konstigt... kan ju ha kommit snö osv så klart när man tänker efter så är det ju så... men, hur som helst... på det lilla området vi var o gick så såg man minst 10 timmerstockar o en hel del andra träd... björkar o aspar o sånt "skräp" så... tankarna flaxar iväg över alla hyggen som finns o hur många timmerstockar ligger inte i skogarna runt omkring i sverige o bara ruttnar upp... Min spontana tanke var att man skulle ha en rejäl nordis med sele o timmervagn som man kunde traska runt o plocka upp allt som låg där o skrotade! När jag blir miljonär så ska jag ha minst en rejäl arbetshäst som sällskap till alla ridhästar, ponnyer osv...

När vi for hem kom det riktigt ordentligt med spöregn....
Och dimman låg som hämtad ur en ruggig skräckfilm efter vägen... o det kryllade av djur av alla de slag... harar, orrar, tjädrar tom ett par RIPOR såg jag!!! Jag fullkomligt älskar ripor!!! (bästa som finns att jaga med en breton!) sen var det renar o antagligen nåt rådjur som pappan såg...
Det är en kul tid att åka bil efter skogsvägarna just nu! Man får se mycket vilda djur...

Men... spåret vi såg när vi var ute på skogspromenaden tog alla rekord!!
VAD kan det vara... o vi tittade o funderade, för det var rejält stora labbar, runda kloförsedda tassar som lämnat avtrycket.... tills hela djurets spår syntes... HARspår som tinat till rätt mycket större storlek!! Men, där ett tag var det spännande...

Svensk Bretonklubb!

Hihihi... Hahahaha...
Jag lyckades att göra en klickbar länk!!!

Gör en till...
Puttes blåbärskaka


Funkade igen!  =D

Kommentarer
Postat av: Natalie B

många barn som dör nu.. men det känns säkert lite extra om det är nära där man bor. hemskt.

2008-05-04 @ 11:46:33
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: Lisa-Maria

15 mil söderut är det strålande solsken, fåglarna kvittrar och det känns riktigt sommrigt ut =) kramar

2008-05-04 @ 12:20:29
Postat av: Mia

Det är väl härligt när man lyckas att hitta rätt knappar (på en sådan banal sak som ändå bloggen är). Jag skulle vilja kunna ändra text, både storlek och färg. Men det kommer väl om en sisådär tre-fyra år, när bloggandet blivit omodernt. (Om det blir omodernt.)

2008-05-05 @ 11:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0