Gnuggat sömnen ur ögonen...

o sätter tänderna i dagens melodikryss!

Ha!! En Evert Taube jag kunde!!!

Pappan o Edvin har jonkat iväg åt Kypas...
så, vi hann just bara se dom en skymt på "morron" när vi klev upp!
Så nu får jag o stumpan tjorva på bäst vi vill... hon börjar bli trött igen!
En lustig dam det där... sover till halv nio - nio på mornarna... sen ska hon upp o få sig lite käk, vara igång ett par timmar så är hon trött igen o vill sova!
Igår somnade Edvin ganska tidigt på soffan... och han hade inte ätit middan nja... han provsmakade två laxbitar sen gick han o stupade i soffan! Så, pappan försökte få igång honom... men, det var en geléklump som nattpinkade o klev i pyjamasbyxan o blev uppburen i säng! Stumpan höll full rulle... som vanligt... till 23 - 24 tiden!
.
.
.
15:31
Tänk att såna här dar när man tror att man ska få gjort mycket får man gjort minst!
Stumpan har varit gnällig o hängig o klängig! Själv har jag kännt mig halvtaskig... den här förkylningen går i vågor! Vädret utanför är ruggigt... det blåser... snöar o haglar omvartannat.... blä! Men vattnet har sjunkit undan så pass mycket att det finns inte en droppe på ängen! Här om dan försvann det mesta på en gång o svanarna såg lite snopna ut när deras pool så radikalt förminskats! Nu är dom helt borta...

Igår var jag lite duktig o röjde i källaren... så mycket skrot man samlar på sig!!!
Men, nu åker det mesta till återvinningen... Pappan kom på den briljanta idén.... jag hade tänkt att vi skulle elda upp vävstolen som stått i källarn o samlat damm... men, den undkom majbrasan med tanken att den gick ju att elda upp i kaminen... men så igår när jag röjde plats för den torra veden som ska ner i källarn, o hivade ut vävstolen genom källarfönstret så kom han ju på den kluriga idén att göra om den till en klätterställning!!! Och... helt perfekt! Några rejälare däck att hänga upp som gunga... kanske det går att få tag på nån rutchbana osv... viken toppenidé!
Nä... nu ska jag gå o göra nån slags nytta... innan monsterfickan vaknar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0