Hon sover!!!!

Hon har sovit.... HELA NATTEN i sin EGEN säng!!!
Och... sover fortfarande!!!
Edvin SOVER!!! Slår man av ljudet från radion så är suset från sovande barn i stereo öronbedövande!!!
Helt fantastiskt!!!
Pappan gick ner för en stund sen... o nu ska jag också gå ner... en kopp kaffe ska sitta fint...
få se när dom vaknar!!!
.
.
.
12:49
Ja... hon sov läääänge... Edvin kom ner ca 8:30 o ville ha te! Sen en vällingflaska... Dittolainen satt o åt sin frukost kl 9:45!!! Sen var hon igång max en halvtimme så var det gnäll o kink.... Morr... Så, nu sover hon igen! Men, det tog en bra stund!! Medan jag försökte torka av golven o hjälpa Edvin på toa så fick jag vagga morrhoppan i vagnen...
.
.
.
21:41
Kidnappad...

Emma ringde när vi väntade på att laxen i ugnen skulle steka sig färdig...
Dom tänkte komma o kidnappa lillherrn!
Och.. maten var alldeles strax klar o han fick en tallrik att käka framför tv:n så han åt ju faktiskt massor av tuggor fast, när pappan frågade så var det ju bara BLÄ!
Nå, farmor o faster kom o kidnappade honom... gladare "kidnappningsoffer" har jag nog aldrig sett... hade han kunnat hade han gett oss långfingret där han satt i sin bilstol, glatt vinkande, i framsätet när dom for iväg! =)

För ett tag sen surfade jag runt på jakt efter recept till blåbärspaj...
tror jag bloggat om det...
hamnade på en blåbärssida som jag genast fastnade för...
o mailade mitt favvorecept på blåbärspaj...
Kolla in resultatet:

http://www.blabarspaj.se/puttes.html
(undrar hur man bär sig åt för att få till en klickbar länk!?)

Jag höll egenhändigt på garva ihjäl mig när jag läste "historien"...
Jag tror att det mesta är påhittat... hihi...
Men, kul var det!

Kanske det är så... Putte kanske är kungen... o han kanske hade "sommarjobb" på Brännvalls....

Fetsparven var här på morron igen...
Kolla in honom jämfört med en gulsparv!!!
image243
Mr BIG!!!

Enligt Wikipedia:
Längden är ungefär 17 cm, vingspannet 22-29 cm. Som vuxen väger den cirka 21-27 gram. Jämfört med gulsparvens: 17-18 cm lång och har ett vingspann på 23-30 cm. Vikten kan uppgå till 30 gram.

Alltså ska gulsparven vara lite större än domherren...
Och... det kanske ÄR samma sparv...
för också det enligt Wikipedia så kan en domherre bli upp mot 18 år!!!

image244
Kom igen nu farsan... DITÅT!!!

Vi var o fikade hos mormor...
Lite dagen-efter-fika som inte rymdes efter mjukglassen igår...
Pappan stoppade ner stumpan i bärstolen och så fick Edvin åka i vagnen... som jag o Ask släpade på... Vi jagade ikapp glassbilen på vägen! =) Nå... Stumpan tyckte det var urkul!!! Hon hade fullt sjå med att hålla koll på allt runtomkring... kastade sig hit o dit efter ljuden av allt som rörde sig!!! Edvin var betydligt lugnare då för tiden när han satt i den!

Hoppas nu att lilla hjärat mår gott...
Det blir så sjukt tyst när han inte är hemma!

Nu ösregnar det ute... Det bara dånar i plåttaket!!!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Nu har Edvin sövt ner farfar men han somnade själv också. Hoppas det finns plats för lilla mig också i den stora sängen. Kram på er o natti, natti!!ZZZZZZzzzz

2008-05-02 @ 22:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0