Ja det är våååååren...

Ja... idag skriver vi den 13:e maj om skulle få för oss o skriva ett pappersbrev... o det är inte mjäll som rasar ner från Edvin keps!!!
Isiga vindar o snö kallare än frysboxens centimeter tjocka lager av is...
Och... pappan pinnar på!
image286
"Brrrrrr!! Brrrrrr!!" Och... ljudet kommer inte från motorsågen!!!
Och... det är INTE fläckar på linsen... dom där vita prickarna!!! SNÖ!!!

Nå... man ska inte gnälla...
men, det känns lite trist att om 38 dagar är det sommarsolstånd!
Sen börjar det gå mot mörkare tider igen....
99 dagar så startar fågeljakten! Några dar till och så är det dags för älgjakt o då vet vi ju alla... Älgjakt = snart jul!!!

Jag??? Pessimist???
Ja... idag känner jag mig lite pessimistisk...
.
.
.
16:40
JAJAJA!!!
Yippie!!
Hurra!!
Jaktprovsmarkerna är fixade!!!!
.
.
.
22:58
Några rader innan john blund...
fast va sjutton var det jag skulle skriva???
Äh... for ur skallen... enda som ciruklerar i min skalle nu är jaktprovsdetaljer!!!! Mycket!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ånej, jag som just hunnit glömma det där om sommarsolståndet. Nu blev jag påmind igen. Men jag kan ärligt säga att jag inte är avundsjuk på erat läge, våren har ju liksom inte kommit igång hos er ännu. Jag som inte har hunnit få vinterkylan ur kroppen ännu, hur skulle det då gå om jag bodde på era breddgrader. Visserligen är jag hemskt nöjd med att kommit från gråa Götet och hit till "Solá" (Karlstad). Det är en enorm skillnad i natur. Och jag kan tänka mig att det är ännu vackrare hos er. Men att ha mygg som helikoptrar(som jag i min fördomsfulla värld tror att ni har), där går gränsen.

2008-05-14 @ 16:50:28
Postat av: Anonym

Inte skall Du vara pessimistisk, tänk att Ni får ut dubbel effekt av veden, den värmer ju två gånger... åtminstone pappan

2008-05-15 @ 12:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0