Korkskallar bakom ratten...

Vi var ju en sväng till Luleå igår... UTAN monster!!!
Gissa om det kändes konstigt att inte behöva springa benen av sig o ha hjärtat i halsgropen hela tiden medan man febrilt håller koll på småttingar!! Vi var tom in på Cervera!!! Fast... det är inte nån hit vare sig med eller utan barn... Tror Anders o Edvin skulle klara det bättre utan mig! Jag får nästan tvångstankar o ofrivilliga spasmiska rörelser... är tvungen att gå o hålla fast mina armar i kors framför mig för att inte riskera att "flasa" till med en arm o riva ut en hylla värd 28 500:- eller nåt sånt! Jag är inte rumsren när det gäller porslin!!!
Och... jag HATAR att gå in på affärer typ Duka o Cervera!
Efter tio minuter har jag ont i magen! Hmmm... så har jag jobbat med sånt i flera år...
Plocka upp tre pallar med glas o porslin på ICA o stapla fram dom så dom ryms o det ser hyfsat snyggt ut på pyttehyllor... HUR i jösse namn gick det?

Nå åter till Luleå...
Jag fick sommarlov!!!
Ska inte tillbaka förrän 22 augusti!!!
Och... det är helt fantastiskt hur bra det egentligen är i ryggen!
Jag sa om min armbåge igår... han rynkade pannan o började känna o greja...
med sin hockeypuck med hål i...
Här o där o hit o dit.. till slut hittade han nånting i armhålan som han tröck...
först sa ja lite skämtsamt: "Tur att man inte är kittlig!"
Han spände ögonen i mig o sa: "Kittlig?? Det här gör ont!" och... nån millisekund senare så... ja... tur att man fött barn o lärt sig att andas bort smärta...
Den där punkten i armhålan hängde ihop med bicepsmuskeln som på nåt sätt hänger ihop med armbågen, så få då se om det blir bättre... fick order om att ta det lungt några dar!!! HAHAHA!!! Ja, lätt att ge order om... men, att då följa dom.... HAHAHA!!
Men, dammsugarn tänker jag högaktningsfullt skita i! För, det är nog den som är värst...
Några dar i alla fall...

Sen då alla förb*****e, sa***s, jä**a IDIOTER i trafiken...
Köra bil i Luleå är ett svammel som inte är klokt!
Köra bil i Stockholm är vansinnigt mycket smidigare än i Luleå!!!!
Värst är väl yrkestrafikanter om man nu bortser från alla långväga bybors-gubbar (o gummor) i keps som segar sig fram i trafiken
Alla dessa lastbilar, traktorer, maskiner mm... helt obetänkt bara KÖR dom!
Inga blinkers... ingenting... dom bara kör hit o dit o hur som helst!
Fast... då vissa passagerare i bilen blir ju inte lika upprörda som andra...
En del spärrar upp ögonen o utbrister: "Ahhhh! Det där var ett smidigt sätt att gräva rabatt!" där en stor maskin med nån slags skopa stod mitt i en rondell o fixade till jord osv i planteringen!!!

Sen fattar jag inte det där med omkörning!
Det händer titt som tätt...
Jag kör inte speciellt sakta... ingen bromskloss i alla fall...
och när man kommer o kör 105 - 110 på en nittioväg och blir omkörd... helt ok...
men när sen bilen som just kört om svänger av E10:an eller E4:an i nästa avfart då undrar man varför idas köra om???
Igår blev vi omkörda strax före avfarten i Töre... av en grå Volvo...
som sen svänger upp i Töre!
Så hela vägen till Överkalix ligger jag o nosar korkskallen i röven!
Tyvärr fick jag inte läge att köra om... men, jag hade god lust!!!

Alltså... är det bara jag som tänker på åtminstone miljön???
För... nån tid kan man ju inte tjäna med att gasa upp för omkörning för att om inom en minut senare bromsa o svänga av från vägen!
Enda som händer är väl att några extra moln utsläpp käkar upp lite av ozonlagret!!!
Men... jag konstaterade i alla fall igår att jag skulle få högt blodtryck av att köra i Luleå dagligen....

Hehe... Melodifestivalen...
Om Polens sångerska gör en duo ihop med
Litauens sångare så bara måste det ju bli bra!!!
För två så urusla bidrag/framförare bara måste ju bli bra!
För så är det väl att minus-minus blir ju plus!!
Håll med om att dom ser bra ut tillsammans...
Man kan ju slå av ljudet på tv:n!!!! ;-)

Men.. i övrigt tyckte jag det var en bra semi-final!
Vet inte riktigt vad alla ser i Ukrainas bidrag...
tycker inte att det är sååå bra... och inte sååå likt Perelli!
Perellis är bättre...
Men jag gillade Islands bidrag! Och... Lettlands sjörövare var bara för sköna!!!
Det blir spännande på lördag!!!
.
.
.
17:46
Båda två sover...
En stadig lunch på grillkorv o pommes däckade dom av!
Eller så var det efterrätten!!!
Färska jordgubbar!!!
SÅ himla gott...
Edvin har ju smakat förr... men för Edith var det premiär!
Och... mycket uppskattad sådan!!! Ojojoj... Om vi far till Rödupp för självplock i sommar så lär vi få väga dom både in o ut från landet... o betala för övervikten!!!
Och... jisses så fart på magen dom lär få!!! =D

Sen följde jag med mamma till kyrkogården...
Hon hade fått i uppdrag att fixa en morsdagsblomma till farmors grav så då passade jag på att sätta en pelargon till Kjell... jag blev lätt paff när jag såg att gravstenen stod där! Det sista jag hörde från leverantören var att vi mailar ett "utkast"! Vad heter det när det gäller gravstenar... "förslag"? Nå... jag har gått o funderat på om dom har glömt bort mig när jag inte fått nån sån... men... det hade dom inte! Och... där stod den!
Jag tyckte den blev jättefin... men... stor!
Eller så är det den gamla (står ju sida vid sida med farmors) som är liten!

Edvin planterade o grävde för fullt!

Trägårdsmästarn...

Han tyckte det var kul!
Nå, då vet jag ju vem jag tar med när jag ska
göra ordning gravarna "på riktigt"! =)

Var bara tvungen att knäppa kort på parkeringen i går!

Stor & Liten!

Det skulle vara kul att veta vad som rör sig i skallen på lilla hjärtat...

I morron ska vi på kalas... =)
Och så melodifestival sen... vilken toppendag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0