Melodikryss...

image245
Fast... den där Taube är man ju ingen höjdare på... så jag gissar bara att det är nå skepp som byggs i norden... tack GOOGLE!!! =D

Pappan tog sig en cykeltur... till Hällan...
Han stod väl inte ut med mig...

Det var ingen kul morron... har legat på nå konstigt sätt så ryggen var på vresigt humör! Och... det är lääääääääänge sen sist!!! Suck...
Och då till råga på allt ska man ju vispa iväg allt i sin väg! I samma veva som jag (nästan) klämde fast Dittos fingrar mellan barnmatstolen o bordet välte jag ut min sked på golvet o höll på köra över pappans tår med min stol!!! Sen fortsatte det så... allt skulle på golvet!!! Morr... Varför ska allt på golvet såna mornar när det gör ont o man blir skitgrinig av att plocka upp saker??? Fast... antagligen åker lika mycket ner på golvet av klantjag andra dagar också utan att jag reagerar över det...

Sparvarna är rätt kul...
NU när snön börjar ha smält så är dom som iglar på fågelbordet!!!
I slutet på januari när den "stora fågelräknarhelgen" var så försökte jag räkna (gjorde det i fjol!) men jag gav upp när det enda i fågelväg man såg var tre talgoxar... Nu idag har jag sett talgoxe, domherre, blåmes, bergfink, bofink, grönfink, gulsparv.... o så flagatrastar! (björktrast om nu nån inte vet vad en flagatrast är) Fetisen har inte synts till idag.... han ligger väl o jäser på nån björkgren....
.
.
.
14:29
Knäckig äppelpaj...
Är ju jättesmaskigt!
Satte igång att göra en sån idag... glad i hågen skållade jag mandel för glatta livet medan hasselnötterna rostades i stekpannan... innan toscasmeten skulle kokas ihop med nötterna måste dom ju fördelas i mindre bitar...
vilket jag plockar fram kniv o skärbräda för att göra...
Och... hittar detta:
image246
Otrevlig mandel-gäst!

Ihhhh!!!
Jag är inte speciellt kräsmagad... och, den dog väl antagligen under minuterna i mikron under skållningen... men... lite kändes det i magen när jag tänker på alla nävar mandel jag grävt i mig UTAN att ha skållat o delat dom!!! HUR många maskar har man ätit???
Och... hur kan en mask leva i en helt tät påse?
Mandeln köpte jag inför julens knäck-kalas o säkert har väl mandeln packats i sin helt slutna påse ett bra tag före det!!!??? Yäck!
Men... nu är jag i alla fall glad att jag omsorgsfullt delat varenda mandel i flera bitar så det garanterat inte fanns en enda maskäten mandel till!!!
.
.
.
22:40
Pajen ser smaskig ut...
image247
Mmmmmm Knäckig äppelpaj!

Men... vi åt inte upp den...
vi åkte till Christer o Stina o käkade smaskens... grillad lax, potatis o supergod sallad!
Och lite chokolade-kaka till efterrätt... pappan åt sig så stinn att han fick mat-koma o la sig på soffan... sen rymdes inga mer öl!!!! =)
Oproffsigt! ;-)

Vi hade funderingar om att ta med pajen till Kypas i morron istället... men, jag skulle kanske inte ha bloggat om mandelgästen innan! ;-) Ingen törs väl smaka!!!

När vi for till Hällan så droppade jag av pappan o dotran... själv for jag en sväng på Konsum... barnmatsburksförrådet hade tagit slut!!! Sen hämtade jag ut Ediths paket... hon fick en avi i veckan att hon hade ett paket att hämta ut!! Från Kavli!!! Först var vi som fågelholkar tills pappan kom ihåg att det var en tävling som jag givetvis var tvungen att delta i! Och, skicka in i Ediths namn!!

Här är vinsten:
image248
Bara så du vet brorsan.... Den här är MIN!!!
Bara MIN!!!


Kolla in mordet i blicken på stumpan!!!
Synd bara att säsongen börjar vara slut för snölekar! Men, det kanske funkar som surfingbräda efter nån båt... Christer o pappan hade funderingar om att flytta bastuflotten till Älven... där bakom kan ju Ditton åka... sen mumlades det om nån 125 hästars motor som skulle få flotten att plana... =D

Ditton blev ju trött på kvällskvisten så vi norpade sängen för värdparet... o hon somnade rätt sött, stumpan... o en halvtimme senare när vi sitter o äter smaskchokladtårtan så hörs det: smack - smack - smack på golvet av små Ditto-händer!!! Då har den arma majja smygit sig ner från sängen, helt själv o totalt ljudlöst utan att braka i golvet!!!
Hon är såååå duktig på att klättra upp o ner... men, mamman han få hjärtat rejält i halsgropen av fasa! Och... varför hon vaknade... Klirret från bestick på tallrikar!!! Skulle jag då tro.... Matvraket ditton!!! =D
Nå.. väl...

Nu ska vi kolla nån film från Telia... med andra ord... sömnpiller!!!
Nattinatt!


Kommentarer
Postat av: Julia

Hej! Skulle du kunna rekomendera mig om lite bloggar?
Behöver fler att besöka regelbundet
Kramar
Allasjulia

2008-05-03 @ 11:03:47
Postat av: Jasmine

Godmorgon, sovit gott? :)
Ha det bra :)

2008-05-03 @ 11:04:50
URL: http://assmine.blogg.se/
Postat av: lisa

hoppas du får en bra dag! :)

2008-05-03 @ 11:09:01
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: Mia

*skrattar* Appropå Taube så heter han Evert Tabu enligt min son. Spelar ingen roll hur många ggr jag rättar honom. En gg när han vart upprörd blev det t.o.m. Erik Tabu, undrar vad vår störste vissångare skulle säga om det. (Sonen är 11)

2008-05-03 @ 13:31:15
Postat av: Faster Emma

Han är rätt så svårflörtad, den där edvin..men en stund framför Bilar så somna han och nu sover han sött i mitt rum.. men annars är det bara farfar som gäller..Typiskt:P

2008-05-03 @ 23:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0