Skitnödig...

Vad annat kan man kalla diagnosen: Symtom på sjukdom u fastställd orsak, magsäck tarm

Han fick kontrastvätska som han sket ut först lite på morron o så en hög till hos veterinären... pinka hade han inte tid med... det var ju massor av småsparvar osånt där ute!!! Så, när han kom in o jag stod vid disken o pratade så strilade han... så jag släpper allt för händerna o rusar ut!
Tjejen i receptionen såg måttligt road ut när hon kom med sprayflaskan o papper... o man kan ju förstå det... för... nästa hanhund som kommer in känner ju genast att det finns ett revir att märka över... o nästa... o nästa!!! Nå... dom är väl van o får väl räkna med sånt.... ;-) Nästa hund var för övrigt en ståtlig jämthundshane som luktade misstänkt ordentligt på golvet... o när hans matte stod vid disken med uppmärksamheten till fullo på prat så passade han på att lyfta på benet mot disken lite diskret... JAG såg det men... tittade lite generat åt ett annat håll o låtsades som att det regnade (vilket det ju gjorde...gult!) Sorry!!!
Ask behövde inte röntgas om eftersom hans form var så mycket bättre än i går o att han kackat ordentligt... inget stopp där! Men, jag passade på att röntga höfterna när vi nu ändå var där... egentligen hade jag ju inte tänkt göra det förrän sent till hösten... o borde ha litat på min instinkt... för, det såg inte så bra ut! Flera av veterinärerna rådgjorde o tyckte att simträna mycket i sommar o så ny röntgen igen... Och... jag är väl inte speciellt ledsen för det... hade nästan räknat med det för han är ju bara just ett år gammal!
Så... till hösten kan han ju ha växt ifrån sin valpighet o då ser det helt annat ut... hoppas jag!

Nu ska det bara bli intressant o se om man får nåt öre av försäkringsbolaget... har inga större förhoppningar! Har haft försäkringar i hundra år... försökt använda dom två gånger (en tappad mobil o en hyr-bil-vid-skada-försäkring) och ingen gång har det funkat.... så... HAHAHA!!! Man får väl en femtiolapp eller 3 % av kostnaden... det är sååå kul med djur! =D
Men... huvudsaken är ju ändå att Ask mår bra! Inga operationer tack o lov!!! Hann börja oroa mig för det... har provat att ha hundar (o katter) inlagda för operationer.... inte kul alls!

Och... Edith har i alla fall charmat alla i sin väg!
Hon var på strålande humör... Edvin också! Och, dom tyckte att hon måste vara stans sötaste baby!!! Sant!!! =D Mormor hade händerna fulla... för det tog ju sin lilla tid...
Fattar inte varför dom ber mig komma in till tio på morron när man får sitta o vänta en timme nästan... Hallå!! Vi bor i Överkalix!!! Och.. med två små monster att klä på o få i ordning för att hinna till Luleå o klockan tio... ja, otroligt att det gick! Och... jag har inte kört för fort!!!

Nä, nu är det dags för nån slags middag...
Korv o makaroner till lunch... har en känsla av att resten av korvbiten får bli nån stroganoff eller nåt... =) Varierande!!!

Ja... dom ringde från Nestlé idag! Givetvis glömde jag ju mobilen hemma när vi for till Luleå (så typiskt mig att glömma mobilen dom gånger man verkligen behöver den!!!) Och... hon hade ringt på alla nummer o lämnat mobilsvar o mailsvar! Nå... dom hade aldrig fått några såna klagomål förut o hon skulle kolla upp det... o höra av sig... o skicka ersättning för den burken!!! Hmm... ja, jag tänker ju inte köpa nå mer Nestlé-produkter så det lär ju vara ett presentkort från dom! Lite trist egentligen... om man får ersättning för utlagda porton o sånt så blir det i produktcheckar! Skickade faktiskt tillbaka en chipspåse för några år sen... o visst ersatte dom... mer än väl FÖR utlagda kostnader... men, jag hade ju betalt portot med pengar o inte rabattcheckar från OLW! ;-) Men.. men... chips går ju med så... det blev ett gäng nya, godare påsar! =)
Så... nån ersättning ville jag ju inte ha, däremot ville jag veta var deras kött kommer ifrån o det förklarade hon att alla "ekologiska" burkar tillverkas i tyskland o dom andra tillverkas iregel i finland, med nordiskt kött (finskt o svenskt). Fast, jag är i alla fall lite tveksam... o så lite mumlande om stärkelsen i potatisen som reagerat vid nåt tidigare tillfälle med nån annan hantering bla... bla... bla...
Nå väl... köpte i alla fall i går ett gäng Semper-burkar... som Damen inte gillar nå bättre alls... så, korv o makaroner blir bra till middag också!!!
.
.
.
22:50
HÅHÅ JAJA...
Var dom ovanligt PÅ idag???
Absolut full rulle hela eftermiddan!!!
Nå... det blev i alla fall en enormt variationsrik middag a la stroganoff... med FALUKORV! Sen gick pappan o Edvin upp o kollade sina grejer på datorn... var nån "Bump" som är aktuell... kommer väl per post så småningom! Jag fick efter många om o men den där ditton att somna i sin vagn... hon var såååå trött... och jag smet ut med Ask en sväng! Tidigare, medan jag snörde ihop käket så försökte jag med samma sak, men då var det endast grin o tandagnissel! Så, plocka upp stumpan o hålla henne på trekvart mot höften under resten av matlagningen! Ris blev det!!! Och DET var verkligen en variation!!! Edvin har tyckt det har varit blä så det har varit absolut sista alternativet men nu käkade han rätt bra!

Nå... jag hade hällt upp ett rödvinsglas (kände ett enormt behov av ett par minuter i lugn o ro) som jag tänkte njuta av till maten... som jag i vanlig ordning slukade i 140... så när Edvin var klar gick han o satte sig framför tv:n, Edith satt nöjd o glad o petade i sig det som fanns kvar på tallriken av grönsakerna så försvann stressen o jag tänkte: "Ahhhhh! NU får jag ett par minuter för mig själv!" Sög i mig ett par klunkar o det var verkligen gott... läste några rader i en veckotidning.... o så "Knöst... öhhh... Ihhhh... Knöst!" Bara att plocka upp stumpan o ila iväg till toan... man kan bara inte sitta ner på röven med en blöja på o kacka ut korvar! Så... medan stumpan sitter där på pottan kommer Edvin o sätter på mig sina leksaks-hörselkåpor o strax därefter kommer då pappan... som sticker in huvet på toan o säger: "Ehhh... Hej.... Låter det SÅ illa när hon skiter att mamman måste ta på hörselskydd??" Hehe... ja, nästan... =D
Nå... då är det lugnt en stund, sätter mig med pappan o surrar om dagens händelser medan jag suger i mig resten av glaset o kommer på att det smakar ju inte alls så gott längre... suck...

Senare satt jag o gluttade genom morrontidningen... då jag får se en "vinguide" med bla FYND! Tror att jag genast ska gå på bolaget o fynda det här vinet... tar väl en hel låda på en gång....

*97300 Hermitage Cave de Tain 1998, Frankrike, 349:- "Måste ni välja en av tre (fynd) är det möjligen denna. Mogen vinsmak med inslagen av russin och fikon, kombinerat med fatlädertoner och mörk frukt. Det mest uppseendeväckande var att efter flera timmar i glaset utvecklades vinet fortfarande"*

När jag nu verkligen läser vad det står så slår det mig att ta mig sjutton om jag inte ändå ska "fynda"... åtminstone EN flaska... för om den är tio år nu så lär den vara ännu bättre om nästa tio år då jag får lugn o ro att njuta av ett glas vin i FLERA TIMMAR!!!
Ironin var dubbelt slående i detta fall!! HAHAHA!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Har ju glömt att säga att Edvin skulle behövas här i Umeå nu, för min cykel har blivit "Pang" och fått "Puunka", så nu skulle Edvin behöva komma och "Pyumpa" mitt "Däck" "Psszzzzz". :) Men den här gången räcker det tyvärr inte med en pumpning, jag ska "låta" Lasse få byta däck åt mig...
Vad bra att allt var bra med Ask :)

2008-05-08 @ 18:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0