Sköna MAJ... HAHAHA!!!

Eller är det April???
Eller December....
image266
Sovrumsutsikt... 11 maj 2008!

Och vattnet på ängen bara stiger o stiger....
Och så ser man på bilden från Umeå som Anna mailade över igår:
image268


Förresten....
Det här är en traktorpanel... bilden är "snodd" från auktionen... =) ------>

Blä...
Både för vädret o formen...
Snoret i näsan börjar anta tjock, slemmig form... antagligen börjar färgen bli rätt läcker också! Är det inte sååå typiskt... vi hade ju planerat att åka o hälsa på Anders kusin o deras lilla Oscar som är för tidigt född o inte behöver besök av såna här bacillhärdar som vi är!!! Edvins näsa snorar också... tom pappan klagade på ont i halsen... fast, det gör han ju rätt ofta o då brukar det hjälpa med en whiskey... så... är det vargen som kommer nu på riktigt! ;-) Och... förresten... så hjälper inte whiskey!!! Kan jag bevisligen påstå! Fast... pappan påstod att det var mängden som var fel i mitt fall! Ska till betydligt större volymer för att det ska riva bort förkylninsgbacillerna!!!
Nå ja.. till på tisdag lär vi då inte vara friska... så... det blir väl inget Oscar-besök... o jag som börjar bli såååå sugen o få träffa honom! =(
Och... hoppas det nu bryter ut ordentligt då... så man får vara sjuk ordentligt o sen bli frisk... för nu känns det som om man varit halvkrasslig i omgångar i flera månader!!!!

1: 7 maj 2: 9 maj 3: 10 maj 4: 11 maj 5: 11 maj, kväll
.
.
.
12:56
Vatten över huvudet???
Och nu pratar jag inte om smältvatten!
Jag har ju insett, lite realistisk kan tom jag vara, att nåt fjällprov med Ask lär jag inte komma iväg på... inte i år... Den där Dittons navelsträng är inte tillräckligt lång ännu... =( Men... nu har jag ju kommit på idén att ordna ett särskilt prov själv!!!
Men... men... många bitar är det...
Och... med den myriad av extra tid jag har (jag ligger minst fem timmar om dan på soffan o äter chokladpraliner o läser Hänt extra!) så undrar jag alls om jag får ihop nåt...
Men.. nu är då lite mailförfrågningar ivägskickade...
Prio ett är ju ett skogsområde, helst med ofantligt mycket ripor o kanske ett gäng tjädrar o orrar också! Men.. inga harar, järpar eller andra småsparvar!!! =)
Hååhå... då var dom sexton sidorna jaktprovsbestämmelserna utskrivna! Nu ska jag bara blinka lite med ögonen till Anders så han lär sig ALLT om bretoners jaktprov så jag kan utse honom som jaktprovsledare (o blir godkänd av bretonklubben!)
.
.
.
14:33
Skööööönt!!!
Nu for dom....
Får man tycka det är skönt att den större delen av familjen jonkar iväg på egna upptåg utan mig!??? =D
Det är så tyst! Lugnt! Skönt!
Och Ditton den ditton... den raraste av alla... men...
ack så skönt att få klippa den där navelsträngen om än så bara för nån timma!
Inte för att det är nå angenämare uppgifter jag tänker syssla med... nä...
Min garderob har haft nå fuffens för sig i vinter... har kännt långt tidigare att det osat en unken lukt därifrån... men, nu har det eskalerat o ibland bara bolmar det liksom en mögel/instängd lukt därifrån! Och... det är ett jobb som jag definitivt inte sätter igång att ta reda på med mina rara små hjälpredor i närheten... så nu när dom drog iväg på egna upptåg ska jag sätta igång med det... puh... Suck o stön! Inte bara för att det är trist att storstäda en garderob (en liten men ändå stor garderob med dörr så man kan faktiskt gå in i den!) men också att veta att man garanterat får kasta en hel del... eller åtminstone föra till röda korsets insamling... med bittra tårar rinnande nerför kinderna o inse att för inte såååå länge sen kunde man faktiskt ha dom där tröjorna i storlek 34 o 36!!! Har för läääänge sen gett upp hoppet om att nånsin komma i bikiniform igen....

Här är den utlovade transportbilden!
image273
Edvins traktortransport!

Nå... nu är det bara att sätta igång... Blä...
.
.
.
18:50
Nå, då var det klart...
trots att jag fick draget ut på tiden...fortsatte med arbetet jag startade igår...
föra över alla cd-skivor med bilder från 2003 o framåt... till det externa minnet!!!
Också en sån grej man helst vill göra UTAN dittohjälp!!!
Hon sitter sååå gärna i min famn... o river ut ALLT hon kommer åt, från bord o låda!!!
Nå... eländet i garderoben...
sååååå kul med hus... har läckt in vatten från taket, antar jag, för det verkar ha runnit längst in i ett hörn... Får såna trista vibbar om totalrenovering av tak o väggar... för, om det runnit vatten in i min garderob... vad har det inte gjort inne i själv väggarna då?
Urk, blä, tvi, fräs... Jag vill inte!
Har snört lite kläder i maskinen så får man se om i alla fall lite av dom viktigaste går att rädda typ skinnskodda ridbyxor o jaktkläder både under o ytter!

Gänget är fortfarande på vift...
Och nu ska jag gå ner o röja i köket... efter middan igår var det diskat o tomt på diskbänken, lunchen bestod av gårdagens älgskav o lik förbaskat är det disk som om ett kompani varit här o lunchat!!!

Och pappan kommer att gnälla över långa inlägg som han inte ids läsa för dom grötar ihop sig! ;-)))
men... är man en pladdermajja så är man.... sorry!

Men nu strålar solen ialla fall!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Ja fi f-n vad är det här för väder. Talade med gubben som jag har i S-holm och där var det bara 25 grader och strålande solsken. Hm!!!
Han behöver då inte ringa när det är sånt väder...grrrr!!!

2008-05-11 @ 11:44:23
Postat av: Catherine

HEHE... Det är väl då det är legalt att ljuga... Här är det hur varmt som helst... solen skiner o vi ligger på altan o försöker äta upp glassen innan den förintas i den stekande solen!!!

2008-05-11 @ 14:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0