Snörvel... snor...

Kände igår när jag kröp till kojs att det inte var riktigt just...
o på morron kändes det riktigt eländigt!
Edvin, Pappan o Lasse har åkt till skogs för nå trädaktiviteter...
garanterat inte nån trädKRAMNING i alla fall! =O

Igår kom Christer, Stina o Timmy förbi... Ask o Timmy hade full rulle...
och, den rara lilla Timmy var naturfärgad istället för vit!!!
Nu idag när Lucas o Ask plöjer runt o busar i terrängen så syns det inte lika tydligt i pälsen! =)
image261
Timmy, Augusti 2007
image262
HAHA... Nu fick jag dig!!!

Ska ta med kameran o knäppa mer kort på Ask o Lucas...
dom jag har är knäppta inne o såååå mörka så hans syns nästan inte...

Förövrigt att tillägga gårdagens händelser var ju Lokomokörning...
Jag står o diskar när jag ser en Lokomo komma ångande från bakom garaget...Utanför på ena sidan hänger Christer...o på andra sidan Anders... Den som sitter framför ratten o styr är Edvin!!! Och... jag kan lova att det strålade om hela ekipaget... av Edvins enorma lycka o spänning att SJÄLV få styra!!! Är nog inte många två o ett halvl åringar här i världen som "själv" kört en lokomo!!!! =)
Sen, när dom kom in plockade han sig en traktor o "körde" o det lät exakt på samma sätt... o sen satt han o skumpade på stolen på precis samma sätt som det skumpar i traktorn!!!

Idag blåser det så det dånar i väggarna igen...
Vattnet är ÄNNU högre... Nu börjar det vara dags för näten! =)
Ängen här nere börjar se ut som en SJÖ!!!
.
.
.
16:45
Måste bara surra om igår... Tradera...
Av alla auktioner som finns där varje dag.. hur många som helst... så...

Pappan surrade på morron om nån grej han hittat till Edvin... men att den skulle väl gå ut under dan... inget mer om det blev väl sagt, sen när jag satte mig en stund så sökte jag på "pettson o findus", Edvin är ju som bekant förtjust i dom... nå, jag hittade en bok, som gick ut om EN minut.... snabbt som attan kollade jag bara så att det inte var nån suspekt säljare med flera minus (har blivit allergisk måt såna!) o så slog jag till... tjufem kronor bjudet!
Så, då kollade jag om dom hade nån annan kul auktion på gång... o där om drygt en timme gick det ut en: Traktorpanel! Hmmm... vad var det pappan surra om på morron... Traktorpanel...
Ja men ta mig sjutton!!! Det var ju den!!!! Så, jag stoppade in ett bud o vann den också... Men, snacka om osannolikt!!! Jag hade inte ens sökt på traktorer!!! Vilket jag annars gör rätt ofta... nä... bara pettson o findus o så lyckas det vara samma säljare... helt sjukt!!

Jag tog på stumpan varm overallen o hundarna i kopplet o traskade ut en sväng... var just ner o kollade vattenståndet o det bara stiger o stiger...
Sen gick vi på en liten promenad runt byn...
När vi kom traskandes efter vägen blev vi omkörda av en synnerligen märklig transport... lite skumt var det... en Suzuki som drar en släpvagn... fylld av knöliga saker o täckt med en pressening... under spännbanden var en grön traktor fastspänd!
Såg uppkäftigt ut... bild kommer strax...

Och... så förökte jag väl knäppa nå kort på dom... bushundarna...
fråga mig inte vad dom sysslar med....

Fullt ös på buset!

Nu blir det gräddstuvad älgskav o potmos...
Fast jag tror att lillherrn som varit med om tre skogssvängar o hämta skruttimmer efter avverkningar har slitit så hårt så hann däckade i soffan efter två glassar!!!

HA! Jag fick fem rätt på travet...
HAHA!!! Hela 32:- i vinst!!
Fast... då var det ju en 36:- harry boy jag snörde in så... hähähä...

Kommentarer
Postat av: Anna

Hmmm, vad är en traktorpanel för något????

Lasse mumlade något om att han blir trakasserad för sitt skägg... Edvin hade visst rört vid det och sagt ajaj och sen pekat på nåt tallris och sagt ajaj om det med :) Lasse får nog börja raka sig innan han umgås med Edvin nästa gång :D

2008-05-10 @ 19:30:16
Postat av: Anna

Och när kommer den utlovade bilden på vedtransporten??? :D

2008-05-11 @ 13:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0