Solsken!

Solen skiner!!! Just nu!
Helt fantastiskt!!!

"klicka" GRATTIS FRIDA! "klicka"

Idag har hon sovit stumpan... vilket hon inte gjorde i natt!
I alla fall inte hela... så jag känner mig rätt mossig i skallen!
Men, då har hon ju sovit en lång stund på förmiddan, så jag har hunnit sitta o göra "nytta" framför datorn... i alla fall göra lite jaktprovsdokument med vägbeskrivningar, inbjudning osv... Det är sånt jag tycker är hur kul som helst... så det var ett trevligt jobb! =)

Igår satt jag o slökikade lite i Hemmets Journal när min blick föll på en info-ruta i ett reportage om melodifestivalen... den där rutan informerade mig om att semifinalerna skulle vara den 20/5 o 22/2 varav sverige var med i den senare!
HALLÅ!!! Är det i kväll??? (igår alltså)
HUR kunda jag missa det??? Så.. det var ju bara hips vips att jag råkade se det i tidningen... för garanterat hade jag annars missat hela alltihop... även om det kanske inte spelat så stor roll... men, det är ju kul också o se dom totalt värdelösa bidragen!!! =)
Jag säger bara POLEN!!! Hallå?! VAD var det för nåt???
Inte för att jag kan skryta med nå speciellt avancerat framparti, men å andra sidan skulle jag inte heller drömma om att ta på mig en sån utstyrsel där tuttarna såg ut att sitta mitt på magen! Hmmm... eller är Push-up bh-arna helt ute?? Och tänderna??? Carolas garnityr förra året åg ju ut som värsta rabiessmittade storrökarn i jämförelse med den blekta tandraden! Och... håret??? SAX?! Kunde mått gott av en toppning... o så sången... hallå!? Jag fick inte nåt grepp om vare sig melodin eller sången, det hörde då inte ihop med varann inte i mina öron i alla fall!!!
Nå väl... min enkla åsikt... Kan vara skönt att få gnälla av sig i bland! =)
Förresten så tyckte jag Estland var rätt kul i alla fall... vi garvade rätt gott åt dom!
Summa summarum var i alla fall... nog sjutton är Perelli väldigt mycket bättre än de jag sett/hört hittills!!!
.
.
.
17:56
Efter lunchen tog vi oss en promenix... i det fortfarande fina vädret!
Edvin hitta sig en fjälla...
Det såg så rart ut där dom stod o tittade på varann med några meter emellan...
o så gjorde dom rörelser o härmade varann!
Lite "trickfotat" dom rymdes inte på samma så det är två bilder!

Sen gick vi runt byn en sväng o kikade på timmerbilar mm efter vägen...
Sen förbi Edvins favoritgård... alla kategorier!
TVÅ stycken MACK!!! En blå o en röd!!! Inte illa...
Mack är alla lastbilar som har en lång nos... tack vare Disneys Bilar!

MACK!!!

Sen höll ju Pontus på o städa bilen när vi kom hem...
Han fick handlöst en hjälpreda!!!!
Vet inte om det blev såååå himla uppskattat!
Nå, sen kom han in grabben o var pinknödig o fick sig en tallrik kräm o macka!

Nu pysslar dom på med nåt... fuffens...
och jag ska gå ner o göra dom klara för sängen!
För, det har inte varit nå sovandes för herrn i dag o stumpan har bara sovit sin sväng på förmiddan! Så, i natt ska hon väl ändå BUSA O VARA VAKEN HALVA NATTEN!!! (Vågar inte skriva nånting annat!)
.
.
.
Mitt i natta... igen...

Lilla blå???
Nänänä... MACK! =)
Precis varenda lastbil som inte är helt platt framtill är MACK!
Med bestämda ordalag! =)
Sen får det vara precis vilken som helst... bara den har nos!

Stumpan den stumpan...
Ja... Edvin hann ju somna i soffan... men, lite halvbrutalt väckte jag upp honom genom att fråga om han ville bada... o ja, de ville ha ju... så blev det, sen kompani-tandborstning o pyjamaspåklädning o i säng! Edvin låg o kämpade mot sömnen en lång stund tills han lyckades överkomma värsta tröttheten o låg o tittade på Lost sen vaknade stumpan som faktiskt hade somnat lite tidigare... hon tog väl sig bara en lagom powernap sen upp o hoppa!
Till slut somnade monsterpojken...
Tidigare låg vi o såg på "Så funkar det" på Discovery...
Helt fantastiskt så mycket saker som finns som man överhuvudtaget inte ens reflekterar över hur man GÖR dom!!! Ishockey-isar tex!!! Har aldrig nånsin ens funderat på hur man verkligen får till en hockey is!!! Riktigt intressant... betonggolvet är fläckigt o fult innan... så spolas vatten på o fryser till... i omgångar... sen "målar" man isen med färg... markerar alla blå o röda linjer med snören som man sen målar! Cirklarna av olika slag har man ett "snöre" som man använder som "passare" med en färgpyts och Loggor o sånt kalkeras av krita med en mall sen målas det för hand i med färg och efter allt det så fylls det på med tjock is... 50 000 liter vatten, tror jag att det var!!!
Häromdan såg jag hur man tillverkar fryst pizza...
Enorm precision o fart som attan... riktigt fascinerande att se!!!
NÄ... nu ska jag gå o borsta tänderna... o hämta upp stumpan... monsterdockan...
som till slut slocknade i vagnen...
Jag var bara tvungen att gå ner o diska undan o röja undan badbaljorna!!!

Zzzzz! HÄR går det bra att sova minsann...

Egentligen har jag lust att lämna henne där nere...
Attan så behagligt man skulle få sova en natt... helt själv!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Det heter ju "det ska börjas i tid..." Ni får akta er, för fort går det så är Edvin ute och ränner efter fruntimmer hela dagarna...



Ska nu förbereda mig inför morgondagens matlagning på universitetet... det blir sååå exotiska rätter, potatisgröt, glödkaka och blåbärsgröt... känns nästan som ett skämt...

2008-05-21 @ 20:12:51
Postat av: Lillan

Men det var ju "lilla blå" på ena bilden =)



Ang melodifestivalen igår (tisdag), du hörde inte Irlands bidrag "Kalkonen" - ja men vilket skämt! Tyckte de flesta bidragen var skit rent ut sagt.

2008-05-21 @ 22:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0