Stå o stampa!

Så känns det...
För nu har jag slängt ut lite telefon o mailförfrågningar till jaktprovsdomare o sånt...
så nu får man vackert vänta!
Det är väl egentligen inte många timmar sen... men, det känns som år! =) Ivrig!!!
Och... så vill jag ju få ordning på det hela så alla dom som är intresserade får något "på riktigt" att planera för! Att bara säga: "nångång vecka..... " är lite väl diffust!
Men... man får väl ge sig till tåls, inte mycket annat att göra...
det är ju ändå bara maj, lååååång tid kvar!

Igår blev det en improviserad kräftskiva!
Från att pappan blev sjosig på kräftor härom dan o plockade fram dom två paketen som legat o förfört honom i flera månader (sen i höstas!) o bad Christer o Stina komma o glufsa kräftor dom också... till ett gäng på elva personer! =) Men... det var verkligen trevligt! Edith ratade sin barnmatsburk o käkade grillkorv... Edvin ratade sin grillkorv o käkade upp kräftorna för pappan! Och... jag som inte är såååå noga om kräftor (har sett hur man fångar dom... o vad burarna agnas med!!! Och så tycker folk att surströmming är äckligt!!! Jaja... dom skulle bara veta att kräftor ÄLSKAR surströmming... o trafikdödade ekorrar... o rutten fisk.... o allt annat as-aktigt o läskigt dom kommer åt!!!) så.. jag glufsade i mig några räkor o så nån grillkorv! Nå väl... dom fixade grillat o sånt också så jag tror väl att alla blev mätta o nöjda i alla fall...
Sen fick flaskorna som stått o dammat alldeles för länge svischa av sig dammet o bli förbrukade... så, pappan vill väl en sväng till finland snart! ;-)

Småtrollen var fantastiska till slut...
men jag konstaterade, när jag INTE somnade före Edith utan la henne i sin säng medan Edvin snarkade i sin säng o gick ner att jag glömt att spela på travet!!! Måste ju vara det... hade jag spelat på travet så hade jag vunnit dom där 1,3 miljonerna men nu for turen till att båda småraringarna somnade så rart så tom mamman kunde sitta uppe själv... i flera timmar!!! Men å andra sidan... NÅNGÅNG måste ju även monster sova... o har man varit en gnällig klängapa nästan hela dan så måste man ju ge sig nångång!!!

Förresten.... Pappan är INTE uppkäftig idag!!! ;-D
.
.
.
15:13
Sitter o väntar på att palten ska bli klar o förundras över hur folk kan vara...
Hur ofattbart olika man kan se på samma sak, och hur en människa kan tolka en sak på ett sätt medan nästa människa ser samma sak på ett helt annat sätt! Och hur man kan uppleva saker olika... Ja.. ja..

Nå.. tillbaka till palten (hehe, lät som titeln på nån läskig film)
Pappan protesterade inte när jag föreslog palt till middag... finns det nå godare att äta en dag som denna, ruggigt ute, trött o sliten efter det tunga jobbet att slafsa i sig kräftor igår, en tallrik med ångande het potatispalt, smockfull med salt, gott fläsk o så en stor klick med riktigt smör som smälter långsamt o blandar sig med lingonsylten!? Nå, jag lämnar lingonen i burken... men både Edvin o pappan gillar sylt till palten... Kanske...kanske... en fläskig hamburgare med massor av bacon kan mäta sig mot palten!

Och inga mail från bretonkretsarna än...
suckar o pustar...

Glömde ju o säga att det snöar.... igen... bara vräker ner.... som det har gjort nu dom senaste dagarna... o det är kallt!!! 2 plusgrader ungefär...
.
.
.
18:33
Så påstår han att han inte är bakis... va???
Innehållet i det här glaset... till den här maten... tyder på nå helt annat!!!

image296
ÖL!!!??? Till palt???

hehe... nä... det var faktiskt bara ett glas Nyckel Portello!
Inte speciellt god om jag får tycka till... Vasas Portello är mycket godare!!

Och så här såg det ut strax efter att det förra kortet knäpptes...
o sen åts paltarna upp!!! =)
image297
Ahhh... Så ska det se ut! MJÖLK!!!

Kommentarer
Postat av: Linda, Oscar och Lucas

Dina paltar ser otroligt smarriga ut!!!
Jag saknade dig och den fyrbenta vännen på inoffen idag, kan väl säga att vi som inte var kloka och närvarade på denna höll på att frysa häcken av oss =)...
Flex och jag slutade till sist som BIS-R, inte illa.
//Linda

2008-05-18 @ 18:45:19
URL: http://www.flexis77.blogg.se
Postat av: EVA

Ena dagen kräftor och andra dagen palt.... det är livet på en pinne det! Fast jag håller med om att första bilden med palt och det så såg ut som öl fick mig att höja ögonbrynen... haha!

2008-05-18 @ 21:10:59
URL: http://ajokoira.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0