Allhelgona...

eller som dom sa förr "Dubbelhelgen" är nog den vackraste helgdagen på året...
Jag har tyckt tidigare att det bara varit otroligt vackert på kyrkogården med alla dessa ljus som fladdrar överallt!
Nu i år fick det fick det djupare innebörd...
Kjell gillade "Halloween" och uttalade det: Haloven... så, bara att gå förbi tårtdisken på Konsum o se en kaka med ett Halloweenspöke på fick lite nostalgiska vibbar... Den hade han garanterat köpt o kommit till Edith o Edvin med!
Jag tände ett ljus, verkligen bara för honom!

Igår var en sån där dag när precis allt bara går åt pipan!
Från det att vi klev upp blev allt bara svammel...
Så, kameran glömde jag... men, ska åka om till kyrkogården idag igen o knäppa ett kort....
så otroligt fint!

Sen var vi ju till Brännströms på halloween-middag!
God mat o trevlig umgänge!
Vi var väl drygt tjugo pers... o då var ju "halva" Hjelm-familjen på annan ort (ialla fall tre stycken)!
Här kan man snacka om familjesammankomster!!! Ingemar Bergman, släng dig i väggen! ;-S

Om farmor mailar över bilden, på den där blåklädda varelsen som kom förbi... så kan jag lägga upp den här! =D

Edvin har ju sina uttryck i vanlig ordning...
Han behövde hjälp på toaletten, o efteråt var det ju mycket spännande att se o klämma på allt, fönsterskrapor, tvättmaskin mm mm... sen börjar han vädra med näsan värre än en blodhund: "Vad luktar?" näsan vibrerar medan han drar in luft "Vad är det som luktar?" ja, svarar jag... "VAD kan det vara som luktar???" han nosar ett tag till o utbrister: "Luktar skiiit!" kan  inte låta bli att flina lite, drar fram skräpkorgen o fiskar upp den "Titta här! Dittos bajsblöja! Det är DEN som luktar skit!" Edvins uttryck går från att var funderande till att se helt förbryllat ut : "Men, har VI en sån HÄR?"

Jag hade ju för ett tag sen varit o bytt ett bajskalas på stumpan... så, jag hade INTE tagit med mig en bajsblöja hemifrån i alla fall!!!

NU har stumpan vaknat...
Klart hon skulle ta sovmorron modell gigantisk bara för att vi planerade att åka till Kypas med hundarna TIDIGT!
Hädanefter ska jag alltid planera att göra ingenting!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0