Att överleva i Överkalix...


...när man är ett äppelträd...
Är det möjligt???



Överlever man attacker från ÄLGARNA stryker man väl med i stövar-anfallet i stället!


Och synen som hade mött mina medmänniskor... om jag haft någon i min närhet... var nog rätt uppmuntrande en tisdagsmorron i slutet av november!
Snöflingorna, stora som dasslock, vräkte ner när jag gick ut för att snurra loss jycken som desperat försökte dra loss sig själv från sin intrasslade lina!

Mina gummistövlar... dom käraste, som alltid åker på när jag ska ut lite snabbt... vinterfodrade o rätt stora (väntar på att jag ska snubbla ur dom en vacker dag!) o så jackan... tur att den räcker nedanför röven...
Det var allt... för under fanns endast t-shirt, trosor o mina lurviga ben!!!


Jag vill vara en björnhona!!

Hämtat ur "Dassboken - den gyllene"

I NÄSTA LIV VILL JAG BLI BJÖRNHONA

1. Om du är en björn, kan du sova hela vintern. Du gör absolut ingenting i sex månader.
Det kan jag leva med.

2. Innan du går och lägger dig, måste du äta tills du praktiskt taget rullar
Jag kan leva med det också.

3. Om du är en björn, föder du två barn, som är stora som en valnöt, och det medan du sover. När du vaknar upp är de halvvuxna, mjuka och urgulliga ungar.
Det kan jag definitivt leva med!

4. Om du är björnmamma, vet alla att du menar allvar!
Du slår ner alla som plågar dina ungar. Om ungarna dina inte uppför sig, slår du ner dem också!
Jag kan leva med det!

5. Om du är en björn, FÖRVÄNTAR sig din make att du morrar när du vaknar!

Han FÖRVÄNTAR sig också att du har håriga ben,
dålig andedräkt och överflödigt kroppsfett!


Japp! Jag vill bli björn!

Kommentarer
Postat av: Faster Lisa

haha lät ut bra att vara en björn :)

2008-11-25 @ 14:47:44
Postat av: Marris

Jag vill vara en björn - NU!!!! Väck mig till våren, ge mig en tandborste & en rakhyvel så är jag nöjd!

2008-11-26 @ 10:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0