Eller...

Som att allt jag gör går ut på att jävlas med Herr Edvin!
Så fort han är tyst, klurar jag ut något som gör att han börjar gnälla!??
Ehhh.... eller inte...

Igår var dom trötta...
Båda två var riktigt trötta...
Vi åt vi fyra-snåret, kvart över fem funkade ingenting...
Jag försökte få dom att hålla ut, i alla fall en timme till... men, kvart i sex låg dom i sängen med tänderna borstade o pyjamaser på! Och, somnade strax därefter... o jag anade stilla i mitt sinne att det kommer mera...

Så, jag gick då ner o diskade klart o lagom till House började hade också jag borstat tänderna o gick upp... till en stumpa som vaknade direkt! Så, då gick vi två ner o såg "House" med en vällingslurk till henne.
Stumpan ivrade igång sig ordentligt...
Efter "House" gick vi upp på riktigt... då vaknar en trumpen Edvin!
Han hade ju inte ätit sin middag så han var inte bara vanligt grinig, utan hungrig också... gick ner, fixade välling o så trodde jag att det var frid o fröjd.... men, nä... han var så där jobbig! "Händerna kan inte ta lellingen!" låg han o muttrade, inget högt gapande men då i stället ynkligt grinande! Sen var det fel på täcket: "Vill inte ha mitt täcke, det är blött!" Jag bytte täcket (som inte var det minsta blött!), erbjöd mitt täcke men inget dög... allt sparkades bort... o då: "Jag fryyyser!" nånstans där gav jag upp... jag fick honom i alla fall att acceptera ett täcke... sen la jag mig o sov! Stumpan hade innan snurrat runt i sängen som en mullvad... så fort Edvin fjantar sig så hakar hon genast på!
Men, då vart det i alla fall lugnt... herrn somnade han också!

Vi vaknade inte allt för tidigt, barnprogrammen på "SVT Barn" hade i alla fall börjat...
fast Edvin har en "Madagaskar"-period... "Vill se lyren!" så ock denna morron.

Och, där sitter jag i ett mörkt vardagsrum med fjärrkontrollen i min hand fumlar jag efter att trycka på rätt knappar för att få igång filmen... det är ju en massa krafs innan man kan starta själva filmen... o det tar många, långa sekunder med en gnällig treåring i bakgrunden!
Och så råkar jag då trycka på fel knapp så tv4:s morronprogram startar vilket resulterar i ett illvrål från herrn. "Nej! Inte så, vill se om lyyren!" i mycket anklagande tonläge och... mitt tålamod knappar in mot bristningsgränsen "Jag håller ju på, råkade trycka på fel knapp!" o så fortsätter mitt fumlande i mörkret o till sist startar då filmen om dom fyra zoo-djuren som rymmer.... och... jag tänker stilla för mig själv... "Ja du Edvin... som om jag med vett o vilja skulle trycka på fel knapp bara för att få höra ditt gnälliga vrål!"

Edvin har börjat leka "roll-lekar"!
Man hör honom där han sitter med nån grej hur han pratar o förklarar att han gör si eller så o nån annan gör ditt eller datt... sen kör vi hit o gör det o då får du åka dit o göra så... bla bla bla... =)

Vad är det med stövare o golvmattor?
Senna har börjat massakrera golvmattan i hallen...
Hade en gång en mister Zack.. som var hopplös! Det är det värsta att gnaga sönder saker jag varit med om!
Jag har ju ändå haft andra valpar, av olika raser... visst har dom alla mer eller mindre gnagat!
Zune var bedrövlig, men han var ju lite halvrubbad hela hunden!
Och, Ask har ju också lyckats gnaga sönde ett o annat...
men, det tar såna helt andra proprotioner när en stövare gnagar!
Det blir liksom så brutalt GNAG!

Och... den där Zack... hittade en pytteliten hörna som var lagad i sovrummet... där fick han början... slet upp o tuggade sönder halva golvmattan, upp i sängen, där duntäcket hamnade mitt i alltihop så när jag öppnade sovrumsdörren, o ser förödelsen... ja... då var det inte långt i från att jag slet fram bössan!

För det var ett inferno av golvmatta, sängkläder o så dun, precis överallt var det dun!!!
Den här mattan som nu Senna börjat tugga i sig har väl levt på övertid, borde ha bytts ut för tjugo år sen ungefär... så det är väl inte värsta gnagattacken...
men, just nu känns det inte så kul att börja fixa golv!

Det hade inte gjort nåt om åtminstone Edith varit rumsren innan man börjar med nå nytt klickgolv!

Nå väl...

Pappan slutar nio... om han inte kör alltför lång "övertid" så åker vi till Öppis en sväng...
Tror att trollen skulle uppskatta en rallarsväng idag!
Själv ska jag på MVC!!!
Nä nä... det är lugnt... inga mödravårdsgrejjer... nä, det där cellprovs-joxandet var det dags för... som dom flesta kvinnor får vara med om vart tredje år eller så... puh...

"Mamma, det tog sliiiit, du måst komma! Tog sliiit! Vill se jyyyyren!"
så, då är det dags för varv nummer två idag! =)

Kommentarer
Postat av: Linda

Det är så roligt att läsa din blogg, för det är ju nästan precis som mitt liv är!!!

Klart som korvspad att vi gör allt för att göra livet surt för våra charmiga 3-åringar!

hahaha...

Vi ska försöka ta oss till öppis på måndag, ni är där då.

Ha det gott.

//Linda

2008-11-19 @ 10:19:21
URL: http://flexis77.blogg.se/
Postat av: Anonym

hoppas att ni är där då, ska det stå...



//Linda

2008-11-19 @ 10:21:21
Postat av: Farmor

Jaa, du! Greta o jag funderade också om en tredje pluti,pluti där vi satt hos morsan och såg dig komma in på vårdcentralen!!!!!!

2008-11-20 @ 06:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0