Grrr...

Måste avreagera mig lite...
Grrr...
Att återanknyta till bland det sista jag skrev i förförra inlägget...
~S~T~Ä~D~A~
Morr...

Tänkte på morron när mina små troll var rara o goa, försöka mig på att åtminstone få bort värsta dammlagret från vardagsrummets prylar... Trollen var som sagt riktigt behagliga så jag spolade upp en skurhink satte glad i hågen igång...
Joxade lite med terrariet... satte nya blommor (dom har en tendens att mosa sönder som dom finns där i, om inte jag glömmer bort att vattna så dom torkar bort!) o piffade upp lite grann...
Har faktiskt funderingar på att sälja ormarna...
Ja, farmor... du läste rätt!!!
Men, det är bara på mognadsstadiet i tankarna...
och... tanken petades bak lite mer när ormarna genast kom fram o kollade sina nya blommor!

Dom är så häftiga... man kan ju tro att ormar är totalt intetsägande, men det är dom faktiskt inte! Dom har ganska mycket personlighet... o efter att ha ormat sig runt ett tag o kollat in dom nya blommorna gick dom o la sig under sin korkplatta igen... antagligen var dom nog bara runt o kollade om det eventuellt hade smitit in nån liten smaklig råtta medans jag hade öppet "dörren"!
Men, jag har två feta råttor på "tining" så... ikväll får dom sig ett skrovmål!

Jag gillar dom verkligen... men, å andra sidan... den där tiden räcker inte riktigt till...
fast, dom är ju lättskötta... men å andra sidan så behövs ju utrymmet till annat...

(jag dividerar med mig själv!)

Nå, jag funderar vidare...
Nå väl...
Åter till städandet...
Trollen som var sååååå rara o skötsamma förbyttes under tiden till vilddjur!
När jag torket en hylla o städat till videofilmer, barnböcker etc. o går till köket för att hejda Edvins egenhändiga försök att hälla mer mjölk i gröttallriken som han halvåt på morron, så hinner ju Edith vara o riva ut alla böcker från hyllan, tillbaka o städa böcker, då hinner Edvin hjälpa sig själv med att ta fram glass!
Allteftersom jag plockar undan o fixar... gör dom detsamma fast tvärtom! PUH!

Mitt i detta virrvarr försöker jag då plantera om en blomma... fixa lunch (till barnen)... dammtorka... släppa in o ut hundarna osv... etc... mm!

Jag har inte hunnit städa...
Jag hade ju tänkt att åtminstone hinna dammtorka, så man kan ställa fram lite julpynt...
men, jag tror jag skiter i julen i år!!!
För, den där förmågan jag har att se in i framtiden (HAHAHA) ger mig ideligen visioner om tomtar o troll som ligger i bitar kring golven... dom som alls har något av trä, ull eller tyg/garn frenetiskt söndertuggade av hundar o dom som alls har något porsling/glas-aktigt i sig liggandes i tusen bitar kring golven! HUR kan jag få såna visioner???

Och så här då...
Stumpan trött... jag går upp o lägger henne, det tar väl tio minuter, max, innan hon somnar.
Under tiden hinner Edvin rumstrera om en hel del, bla spilla ut allt vatten från blomsprutan... resultatet blir en vrålande mamma som i sin tur ger resultatet en Stumpa som vaknar... så det är bara att traska upp o göra om proceduren!

Nå, jag fick torkat terrariet i alla fall...
Och, knäppt nåt kort också!
(ormarna syns inte!) - - - >

Och, nu kom stumpan ner...
så, den där stunden jag hade tänkt ha i lugn o ro försvann i ett nafs! *suck*
Och så måste det eldas mer... har eldat hela dan, men... va sjutton gör det för nytta när herrn ideligen går o öppnar ytterdörren (och stänger den inte helt o hållet) för att i nästa sekund smita ner i källarn... o komma upp o INTE stänga den dörren helt... så det bara väller in kalluft!!!

Suck...

Det ska bli såååå skönt med pappans lediga vecka!!!
Jag ska skicka iväg dom, samtliga... så jag hinner STÄDA klart åtminstone...
sen, kanske, kanske adventsljusstakarna kommer fram...
Fast, jag känner ju mig själv... ALLT från minsta lucian till största tomten kommer att plockas fram o så kommer mamman att morra över att dom inte får vara ifred eller att hundjävlarna äter upp dom!!

Hehe... det låter värre än vad det är!
Just då, just där är väl blodtrycket uppe i rätt hög frekvens...
men, sen så får man ju skratta åt eländet! =)

Ordspråk tilltalar mig...
Det finns så många bra som så verkligen stämmer in på verkligheten...
"Bättre vara tyst o framstå som en idiot ~
än att öppna käften och avslöja att man verkligen är en!"
apropå något telefonsamtal någon i min närhet tog emot....
.
.
.
sopade ihop det från köksgolvet...
jag dammsög igår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0