Röja...

Vi... eller rättare sagt JAG gjorde en storstädning i leksakerna!
Med målet att städa bort MYCKET leksaker... men... i vanlig ordning så städade jag bara till... vet inte varför det ska vara så svårt att kasta skrotet!!!
Okej... en del, hel hel konsumkasse, kasserade jag... men, mina föresatser var att minst det tredubbla skulle bort!
Men då sitter man där, i en gigantisk hög med bilar, däck, klossar, kritor, pysselgrejer, hästar, timmerstockar o bla bla bla, o  bara kan inte kasta, knappt ens det som verkligen är trasigt!!!
Varför???
Och, sen, när allt ligger prydligt sorterat i olika lådor... småbilar för sig, släp av alla de slag för sig, stora bilar o traktorer här, lego där... träklossar i sin låda o så dittos grejjer i hennes lådor, ja, då är det ju hur fint som helst!
Man kan inte fatta hur det där enorma stöket kan rymmas i några få plastlådor!

Sen kommer herrn... ehhh...
Och, givetvis måste han ju slita fram varenda bytta som kan tänkas ha ett sorterat innehåll av stort antal!
Lego/duplo, träklossar, magnetbyggrejerna, ett slags lego-brandstation... alla byttorna plockade han fram, direkt! Hallå??!!
Han leker ju inte ens med dom!!! Han bara plockar fram dom, sliter ut det på golvet SEN leker han med sina bilar o diverse!!! Suck!

Och så kom frågan: "Var är min gamla cross?" ehhh... "Gå o sätt dig i vardagsrummet så hämtar jag den!" mumlade jag när jag smög ut på bron o hämtade in konsumkassen... o plockade upp den trasiga crossen som kasserats... När herrn fick sin gamla cross sa han lyckligt "Den är likadan!" o höll upp sin NYA cross, den John Deere-färgade som han köpte igår! (han har svårt att hålla koll på vad färgerna heter, men se att något är John Deere-färgat blir aldrig fel, är det John Deere-färg på tröjan så är den grön!!!) o tacksamt andades jag ut när konsumkassen kunde ställas ut på bron igen, helt obemärkt av herrn! Hade han upptäckt hur mycket fint jag kastat hade det nog blivit ramaskri!

Ja detta evinnerliga kretslopp, en evighetsmaskin... städa, städa, städa...
När jag blir miljonär ska jag anställa en "nanny" eller "au-pair" som håller ordning på trollen o deras grejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0