Segt...

Och, det är inte bara snoret i näsan som är segt, för oss alla...
Dagarna känns lika sega dom också...
Men, det är väl för att man inte kan eller orkar göra nånting!
Nu börjar jag bli såååå less detta snorande...
Hela hösten har vi hållit på...
Jag blir så låg...

Sen känns det som om inget funkar eller utvecklas positivt just nu... blä!
Jag som brukar vara glad som en lärka känner mig lägre än Glocalnet!
Har JAG åkt på nån höstdepression, jag som knappt kan stava till ordet?
Jag som älskar hösten... o så december med lucia o jul... o sen den härliga våren... o så sommar... o så hösten igen, med allt underbart som finns på hösten!!!
Hur ska man hinna deppa när man uppskattar allt!?!
Men, om jag nu analyserar lite så har jag nog en aning om orsakerna... i alla fall en...
Det är ju det där HD-resultatet som jag trampar o väntar på, är säkert in på SKK´s hunddata fem gånger per dag... o dom har väl inte ens läst plåten än!
.
.
.
Vilka monster...
vilka sjukt galna monster jag har idag!
Skriken avlöser varandra, antagligen är jag väl lite extra känslig...
Men, jisses så dom kan låta ibland!

Edvin måste säga varje sak minst fem gånger...
Stekte hamburgare till lunch, i normala fall äter dom mest hamburgare o sen lite bröd...
Edvin har tjorvat hela dan... Grin o gnäll för minsta lilla sak.
När så käket var klart, ett bröd, dressing, tomat, lök, gurka o så en hamburgare därtill så satte han sig o började gnälla om vad han inte gillar... "Vill INTE ha lök! Vill INTE ha lök! Vill INTE ha lök! Vill INTE ha lök! Vill INTE ha lök!" Sen kom: "Tycker inte om tomat, tycker inte om tomat, tycker inte om tomat, tycker inte om tomat" osv... sen var det gurkan osv... När han upptäckte att han bara hade ett bröd: "Finns inte bröd! Finns inte bröd! Finns inte bröd! Finns inte bröd! Finns inte bröd!"

Och, allt ska uttryckas i en extremgnällig ton!
Så, då fick han det som var kvar av Ediths bröd, vilket han satte överst på hamburgarn o var TYST!
Sen berättade Pontus nåt om nån som kört in i ett garage med en truck som var för hög... då började ju Edvin surra om garage o berätta o pladdra... påminde honom ett par gånger om att äta maten... till sist tog han då nån tugga! Vi andra hade ju ätit klart för länge sen... o när Pontus går från bordet så kläcker Edvin ur sig till honom: "Du ska äta upp grönsakerna!" Ehhh...

Innan dess, på förmiddan smaskade vi i oss lite äppelpaj... inte Edvin, till honom dög det inte... Alla små frukostskålar var i disken, så han fick en annan liten glasskål, som ve o fasa... brukar vara grönsaker i!!!
Han fick aldrig nån äppelkaka...

Ja, suck... så här är det att ha monster!!! (glöm gärna ljudet!)


När han fick se sig själv på datorn... o framförallt höra!
Så frågade jag om det lät kul, roligt eller trevligt?
"Nä", svarade han... "Erin gnäller!" och han konstaterade också: "Jultomten inte ger julklappar!"

Sen har vi krigat om vattenfärger o målande på morron!
Ja, för att göra en lång historia kort... sista klämmen:
Edith på bordet, river ner den stora skålen med vatten för färgen... Edvin badade ett traktorredskap i vattenfärger, som för övrigt var totalt upplösta av överflödet av vatten...
Innan dess hade han suttit o målat ett bra tag, ordentligt... tills han böjrade "pimpa" sina leksaker!

Åh vad på mycket bättre humör man blir!!

*WOA HA HA HA*

(om nån sett filmen Cars, så låter mitt skratt ungefär som blixtens stela garv i början av filmen när alla rostiga bilar vill ha hans uppmärksamhet!)

Men, lite kul finns det här i världen!
Det vankas barnbarn!!!
Kattjejen som var sist på besök här går i väntans tider... o har verkligen börjat söka sin undanskymda vrå... magen är rund o trind... så inom några dagar kommer små bebisar! =) Nu är det bara att hoppas o hålla tummarna att allt går bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0