"Var är grädden?"

Jag har fått dille på ugnsmat...
Den där kasslergratängen för nåt tag sen fick en modifiering igår o blev en köttfärsgratäng i stället... eller kanske Moussaka a la sals! (Sals heter vårt gårdsställe!)...

Edvin var mycket intresserad av vad som skulle göras av den där vispade grädden igår!
Den blandades med riven ost o kalvfond o smetades ut över dom skivade o kokta potatis o morötterna! Sen fick ett paket köttfärs steka med lite vitlök, gul lök, salt o peppar, vilket också hamnade i formen med potatis o morötter, ovanpå det färsk tomat o lite purjolök... till sist lite riven ost, in i ugnen o gratinera... o det var skitgott!

Men när vi åt var Edvin konfunderad över vart grädden tog vägen!!!
Han satt o petade i maten o såg ut som ett frågetecken... "Grädden? Var är den???"
Jag vet inte om han godtog min förklaring om att den faktiskt var där... han hade nog förväntat sig att det skulle vara mer likt gräddtårta! Men, blev nöjd när han fick en extra skvätt grädde direkt från paketet!!!
Raringen... =)

Ditton var ju mindre rar!
(farmor kan ju skippa dom närmsta raderna...
blir lite känsligt! ;-) Inte ormar... men... hehe)

Hon hittade mitt JOKK-tranbärs paket som stod på diskbänken...
endast två glas tagna från koncentratet...

"Vad ditto gör!? Mamma!!!"

Det var ju till ovanstående svineri Edvin sa så där... min förvirrade hjärna glömde bort det igår... har så mycket svineri dagarna i ända så det är svårt att skilja dom åt! ;-)

Jag lyfte ner henne, torkade av henne o sen gick hon o plockade av sig resten av kläderna... o blöjan... o sprang lyckligt omkring... Ask sprang lika lyckligt efter henne o "tvättade"!
Fast det visste jag inte om förrän jag började tvätta av henne inför pyjamaspåklädning! "Fasen så kladdig hon är, så där hundklegg-kladdig som matskålarna blir!" funderade jag när jag började med att tvätta ansiktet men utökade bit för bit av den rara damen - mage, armar, ben, fötter! Då slog det mig! Ja! Ask tycker tydligen om JOKK tranbärsjuice!!! I alla fall om den är utkletad på en liten monsterdocka! Det var därför han trampade efter henne hela tiden! =)

Innan dess somnade hon som en stock i min famn... medans jag fick skriva färdigt nåt av dom där två mailen som han bli några fler... så, då dumpade jag henne hos Senna... fast, han flydde!
Men, stumpan snusade o sov gott under Ask´s täcke o på bädden...

Så kan en helt vanlig dag, i ett totalt oglamorös liv se ut!
Och, tänk att dom HINNER göra så mycket "hyss" på så kort tid...
det är som om dom riktigt passar på, när man är upptagen med den ena... ja, då passar den andra på! Vissa dar värre än andra...

Edvin plockade fram en pop-corn påse som han ville ha poppad, jag är popcornoman, fullkomligt älskar popcorn så jag är inte svårövertalad... sen när popcornen var uppätna hade monsterbarnen kul med påsen! Som mössa!!! Så, nu stinker dom OLW smörpopcorn istället för gosiga barn när man sticker ner näsan o nosar på dom! =D

Hundprogrammet... Mja...
Jag är nog för stort Cesar Millan-fan för att uppskatta en något överpretentiös kopia...
Jag tyckte han var lite "gapig"...

Jag blir bara så förvånad över att folk har hundar som dom inte kan klippa klorna på!
Det har inget med att hunden är stor, stark eller "rädd"!
Det hela handlar om obefäst ledarskap! I regel... 99.9%
Är man flockledare, klipper man klorna... man frågar inte sina flockmedlemmar som är i lägre rang om lov! Man klipper!
Men, det är väl det som i regel är hundproblemet... Ledarskap!
Ägaren tror att den är ledare fast det är hunden som bestämmer!
Hundar är hundar, oavsett... o bör behandlas som hundar för att må bra...
Men, det finns säkert en miljon som inte håller med mig!

Nå väl...
dags för trollfrukost...
Dom har varit raringar på morron! Inte ett gnäll eller bråk... ännu!!!
Edvin är så fantastiskt duktig...
Han klarar sig helt utan napp o det går alldeles utmärkt, trots att lillasyster snuttar på sin på kvällskvisten!
Det svåraste med nappav-vänjning är nog att själv bestämma sig!
Man förutsätter o tror att det aldrig kommer att funka! Och så testar man, o det funkar!!!
Fantastiskt!
Sen hjälpte ju tuggummit också...
Han fick ett tuggummi när den värsta nappabstinensen satte i!
Men, nu, en vecka utan napp... kan man tro att han aldrig nånsin haft napp!!!
Jag är så glad o lättad!

Kommentarer
Postat av: Linda

Nää jag var inte heller så imponerad av Fredrik Steen.

Det finns så många hundprogram, jag gillade Victoria, hon med skinnbrallor. Men Cesar är helt okay =).



Utställningen var bra, mådde bara lite för dåligt för att uppskatta den just då...



Hoppas ni får en kladdfridag utan bråk, önska kan man ju =).

//Linda

2008-11-04 @ 09:51:05
URL: http://flexis77.blogg.se/
Postat av: Faster Anna

Men go-barnen :)



Vad duktig Edvin är som klarat sig utan napp i en vecka, han börjar ju bli stora karln!



Ha det bra!!!!

Kramar från fastrarna i Umeå

2008-11-04 @ 13:51:03
Postat av: Farmor

Napp abstinens kan nog liknas vid att sluta röka, fast jg förstår inte riktigt att man måste använda tuggummi!!!

Jag förstår varför du inte ville att jag skulle se Edith, jag had stoppat hon i duschen med "hull o hår" på en gång och INTE hade hon fått sova hos hundarna....där går min gräns som du nog har förstått redan.

Ha de gott allihop!

Men hon är ju oföragerlig den goa Ditton

2008-11-05 @ 07:00:19
Postat av: Catherine

Ja...

Det är väl tur att vi alla är olika! =)

2008-11-05 @ 07:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0