05:20

Just precis så äckligt tidigt vaknade trollen idag...
Nå, dom somnade ju tidigt igår... så...
En enkel ekvation som slutade som den ska....
men, lik förbaskat tyckte JAG att 05:20 var äckligt tidigt!!
Jag trodde det var postbilen jag hörde... men, det måste ha varit pappan som åkte iväg, för morrontidnigen låg på köksbänken... konstaterade jag, när jag stod i trosorna o t-shirt med händerna i den tomma postlådan!

Varför måste man nödvändigtvis vakna så förbaskat tidigt???
Och, hade man då varit go o glad hade jag väl inte sagt nåt... men, nä...
då ska det pipas, gnällas o tjålas!
Då är man hyfsat i gott mod, tar några steg... snubblar över nåt (av allt skrot som ligger kring golven jämt) o självklart måste det "uhäähää":as då! Bli uppplockad, buren på i två minuter... under konstant ompyssling, blåsande o pussande... då kan man själv stå på benen... i några steg tills hundarna kommer o springer omkull en... samma procedur igen! Suck... Gissa vem som beskrevs??? Samma som i serien nedan...

Dagens "Baby blues" var klockren!
Läs EDITH istället för Moa... (bilden är "manipulerad"... det saknades en hundmatskål!)

Ditto i ett nötskal!!!

Pappan är i älgskogen... dom har fint jaktväder...
Lite längtan efter en skogssväng har jag också... men, det blir väl i morron...

Nä... nu ska jag gå o leta fram nåt melodikryss o lägga mig i soffan o njuta ett melodikryss i lugn o ro! HAHAHA!! Var min ironi mycket genomlysande!? ;-)
Mina förhoppningar om att få en knapp timme utan pip, gnäll o annat tjafs är ganska obefintliga!!!
(hahaha... upptäckte precis att klockan bara är ÅTTA!!! Två timmar kvar till melodikrysset!!! Tror att jag är i nattmössan!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0